یک کوهنورد در تفتان خاش مفقود شد



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به مفقود شدن یک کوهنورد کرمانشاهی در تفتان گفت: ۲ تیم پنج نفره امداد کوهستان این جمعیت برای یافتن این کوهنورد فعال شدند.

حسن مصفا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این کوهنورد عصر روز گذشته(چهارشنبه) در ارتفاعات تفتان خاش گم شده بود که بلافاصله بعد از اعلام به هلال احمر این شهرستان تلاش برای یافتن وی آغاز شد.

 

وی افزود: شرایط برف و کولاک، سرما و یخبندان شدید تفتان در شب گذشته اجازه ادامه عملیات جستجو و امداد و نجات را به نجاتگران هلال احمر نداد.

 

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: امدادگران کوهستان تفتان از بامداد امروز عملیات جستجو و نجات را ادامه دادند و هم‌اینک در تلاش برای یافتن این کوهنورد هستند.

 

وی از کوهنوردان و گردشگرانی که قصد صعود به قله و ارتفاعات تفتان را دارند خواست با توجه به شرایط نامناسب جوی و وجود برف در ارتفاعات از صعود بدون هماهنگی و بدون راهنما خودداری کنند.

 

قله آتش فشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل های پاییز و زمستان پوشیده از برف است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------