انـکار در مسیـر بـاد!



پژوسواران نقابداری که متهم هستند در یک جنایت مسلحانه، متصدی فروشگاه محصولات فرهنگی را در مشهد به قتل رسانده اند در حالی به بازسازی صحنه جنایت پرداختند که متهم ردیف اول پرونده در اظهاراتی متناقض، حتی حضورش در صحنه قتل را نیز انکار کرد و بدین ترتیب اعترافات قبلی اش را هم در مسیر باد قرار داد تا شاید با این انکار راه گریزی از مجازات بیابد!

به گزارش خراسان، شش متهم این پرونده جنایی که به دلیل رعایت مقررات بهداشتی توسط چند خودرو و با زدن ماسک‌هایی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به خیابان شهید نظام دوست 30 واقع در بولوار طبرسی شمالی (محل جنایت) هدایت شده بودند، به طور انفرادی مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفتند تا در حضور قاضی ویژه قتل عمد مشهد، چگونگی وقوع این جنایت هولناک را بازسازی کنند.

 

با همه سختی هایی که بازسازی صحنه جنایت در شرایط کرونایی به وجود آورده بود و کارآگاهان باید از تجمع اهالی نیز جلوگیری می کردند در نهایت با دستور قاضی علی‌اکبر احمدی نژاد هر یک از متهمان با تفهیم اتهامات به تشریح جنایت دی ماه سال گذشته پرداختند و جزئیات این حادثه وحشتناک را بازگو کردند. یکی از متهمان هنگامی که در برابر دوربین قرار گرفت با ابراز پشیمانی از وقوع این حادثه به خاطر غرور و کل کل جوانی گفت: آن روز با دوستانمان سوار بر دو پراید و دو پژو 405 شدیم و به طرف نیشابور حرکت کردیم قرار بود با چند جوان که اختلاف داشتیم، سنگ هایمان را وابکنیم! ولی وقتی به نیشابور رسیدیم طرف های مقابل سر قرار نیامدند ما هم که دیدیم ماندن در نیشابور بی‌فایده است دوباره سوار خودروهایمان شدیم و شب هنگام به مشهد بازگشتیم.

 

ساعاتی را در اطراف بولوار طبرسی شمالی دور زدیم و مشروب نوشیدیم.در همین حال حامد (یکی از متهمان) از خودرو پیاده و با راننده یک دستگاه خودروی سواری جک درگیر شد. راننده جک در حال پیاده کردن یکی از دختران هم محله ای ما بود ولی بالاخره با وساطت دیگر دوستانمان، آن ها از هم جدا شدند.

 

در مسیر راه یکی دیگر از دوستانمان نیز به قصد خرید بنگ (مواد مخدر) ما را ترک کرد و در حالی ما شش سرنشین خودروهای پژو 405 تنها ماندیم که دوستان پراید سوارمان نیز بعد از رسیدن به مشهد از ما جدا شده بودند! خلاصه ساعت حدود 23:40 بود که به پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتیم از جوان دیگری زهرچشم بگیریم که در محله با او اختلاف داشتیم به همین دلیل به سمت مغازه او حرکت کردیم که ناگهان سجاد (متهم ردیف اول) سلاح وینچستر را از شیشه صندلی عقب بیرون آورد و به سوی آن جوان 30 ساله شلیک کرد و بلافاصله از صحنه حادثه گریختیم.

 

به گزارش اختصاصی خراسان، متهم دیگر این پرونده جنایی نیز پس از تفهیم اتهام از سوی قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و در تشریح صحنه جنایت گفت: آن شب باران باریده بود و ما برای آن که شناسایی نشویم، پلاک خودروها را گل آلود کردیم. قصد قتل نداشتیم فقط می خواستیم با قدرت‌نمایی در محل، افرادی را که با آن ها اختلاف داشتیم، بترسانیم. به همین دلیل «سجاد» با وینچستر به سمت آن جوان شلیک کرد اما فکر نمی‌کردیم که او به قتل رسیده باشد. آن شب به منزل یکی از دوستان در بولوار شهید صیاد شیرازی رفتیم تا این که صبح روز بعد از طریق شبکه های اجتماعی در جریان مرگ آن جوان قرار گرفتیم و از ترس به تهران گریختیم که بعد هم دستگیر شدیم.

 

بنابر گزارش خراسان، اعترافات متهمان و اشاره آن ها به شلیک گلوله از سوی «سجاد» (متهم اصلی) در حالی بود که یکی دیگر از متهمان اظهارات قبلی خود را انکار کرد و «حامد» (یکی از متهمان) را به عنوان متهم به قتل دانست و مدعی شد که «حامد» با اسلحه به سوی آن جوان 30 ساله مغازه دار شلیک کرد. این در حالی بود که او پیش از این حتی در مواجهه حضوری متهمان در حضور قاضی ویژه قتل عمد، «سجاد» را به عنوان عامل جنایت معرفی کرده بود!

 

به گزارش خراسان، «سجاد» متهم ردیف اول این پرونده جنایی نیز با انکار همه اعترافات گذشته خود در بازجویی های کارآگاهان و در حضور مقام قضایی، این بار همه اظهاراتش را در مسیر باد قرار داد به طوری که نه تنها حضورش در صحنه جنایت را انکار کرد بلکه مدعی شد که آن شب اصلا از نیشابور به مشهد بازنگشته است و از ارتکاب قتل مسلحانه نیز اطلاعی ندارد!

 

بنابراین قاضی علی اکبر احمدی نژاد در حالی اظهارات او را ثبت کرد که با پایان یافتن اعترافات متهمان دستور انتقال آنان به زندان را صادر کرد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل قانونی خود را با توجه به شواهد و دلایل مستند و انکارناپذیر صحنه جرم، طی کند.

 

سابقه خبر

به گزارش خراسان، این جنایت هولناک در دقایق اولیه بامداد بیست و پنجم دی سال گذشته، زمانی رخ داد که دو دستگاه پژو 405 نقره ای و سفید رنگ در خیابان شهید نظام دوست 30 متوقف شدند در این هنگام سلاح وینچستر از شیشه عقب یکی از خودروها بیرون آمد و با شلیک سه گلوله، متصدی جوان یک فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی را نقش بر زمین کرد. پژوسواران نقابدار پس از این حادثه در حالی از محل جنایت گریختند که جوان 30 ساله به دلیل عوارض ناشی از اصابت گلوله در دم جان سپرد. دقایقی بعد با حضور نیروهای کلانتری و قاضی ویژه قتل عمد در محل جنایت، تحقیقات در این باره آغاز شد و جسد خون آلود «سیدجواد-ع» به پزشکی قانونی انتقال یافت. این گزارش حاکی است، با توجه به اهمیت ماجرا و به دستور سرهنگ شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه زبده‌ای از کارآگاهان به سرپرستی سروان جمالی،مامور رسیدگی به این پرونده جنایی شدند. این گروه ویژه با راهنمایی ها و استفاده از تجربیات کارآگاهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) و در مدت کوتاهی موفق شدند عاملان این جنایت وحشتناک را ردزنی و آنان را در عملیات های جداگانه دستگیر کنند.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------