افشای سرقت‌های اعضای باند حرفه‌ای از خانه‌ها



دستگیری یک سارق حرفه‌ای سرنخی از اعضای یک باند دزدی از منازل را در اختیار کارآگاهان قرار داد. 

به گزارش شرق؛ چندی‌ پیش پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از كلانتری 120 سیدخندان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

 

مال‌باخته در شکایت خود اظهار کرد: ساعت هشت شب هجدهم اردیبهشت‌ماه برای انجام کاری از منزل خود خارج و حدود یک ساعت بعد در پی تماس همسایگان از سرقت منزلم مطلع شدم و پس از بازگشت مشاهده کردم سارق یا سارقان با تخریب توپی قفل در ورودی ساختمان و در واحد وارد آپارتمانم شده و مقداری طلاجات به ارزش تقریبی 45 میلیون تومان را به سرقت برده و فرار کرده‌اند. تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل بعد از شنیدن اظهارات این فرد به محل سرقت اعزام شدند و بررسی‌های مقدماتی را آغاز کردند. در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف محل وقوع جرم مشخص شد دو مرد پس از شناسایی واحد موردنظر و اطمینان از نبود ساکنان اقدام به تخریب در ورودی ساختمان کرده و مرتکب سرقت شده‌اند.

 

در ادامه کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند سرنخ‌هایی را به دست آورند که با جمع‌بندی سرنخ‌ها و کنار هم قرار‌دادن آنها ردپای یکی از مجرمان سابقه‌دار به اسم فریبرز را در سرقت طلاجات از منزل شاکی کشف کردند. با کشف هویت یکی از سارقان بلافاصله پرونده برای صدور دستورات قضائی به دادسرا ارسال و پس از اخذ مجوزهای قانونی، بررسی و پیگیری‌های ویژه انجام و اقدامات گسترده پلیسی برای دستگیری سارق پی گرفته شد. در این مرحله مشخص شد متهم برای اینکه خودش را از چشم پلیس دور نگه دارد مرتب محل سکونت و مخفیگاهش را تغییر می‌دهد.

 

با وجود حرفه‌ای عمل‌کردن فریبرز و هوشیاری بالای وی در نهایت تحقیقات گسترده میدانی و پلیسی مثمر ثمر واقع شد و متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. این فرد بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت از خانه شاکی اعتراف کرد. او گفت: روز حادثه بعد از اینکه من و همدستم مطمئن شدیم داخل خانه مدنظر کسی نیست، نقشه‌ام را با سرعت اجرا و از محل فرار کردیم.

 

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: پس از انجام تحقیقات فریبرز ارتکاب سرقت با همکاری همدستانش و سرکردگی فردی به نام سیاوش را قبول کرد که اقدامات لازم انجام و پرونده به دادسرا ارسال و متهم با صدور قرار تأمین متناسب تحویل مراجع قضائی شد و پیگیری‌های ویژه در راستای جلب و دستگیری سایر اعضای باند به صورت جدی در دستور کار کارآگاهان قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------