سرقت از کارت‌های بانکی در پوشش میوه‌فروش دوره‌گرد



 اعضای باند هفت‌نفره‌ای که با کپی‌گرفتن از کارت‌های عابر‌بانک شهروندان اقدام به خالی‌کردن حساب آنها می‌کردند، از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

 

تعدادی از شهروندان به پلیس فتای شرق استان تهران مراجعه و شکایت‌هایی را مبنی بر برداشت از حساب خود به‌صورت غیرمجاز مطرح کردند. مالباختگان توضیح دادند این اتفاق در حالی رخ داده که کارت نزد خود آنهاست و از چگونگی این برداشت‌ها کاملا بی‌اطلاع هستند. مأموران بعد از دریافت این شکایات بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا متهمان شناسایی و در محل ارتکاب جرم دستگیر شدند.

 

در تحقیقات اولیه مشخص شد مجرمان دستگاه‌های اسکیمر را در کنار دستگاه‌های کارت‌خوان وانت میوه‌فروشی سیار خود جاسازی کرده و با کپی‌کردن کارت‌های شهروندان اقدام به خالی‌کردن حساب آنها و واریز پول به حساب دیگر اعضای باند کرده‌اند و این متهمان نیز با کارت‌های کپی‌شده لوازمی از قبیل گوشی تلفن همراه، سکه طلا و... می‌خریدند.

 

هنگام دستگیری متهمان، دو دستگاه کپی‌کننده و اسکمیر کشف و معلوم شد متهمان با این ابزار 128 کارت عابربانک شهروندان را کپی کرده و یک لپ‌تاپ و پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و شش عدد سکه طلا و 14عدد کارت هدیه بانکی خریده‌اند و مابقی پول‌ها در هفت کارت بانکی متعلق به افراد مختلف است.

 

سرهنگ حمیدرضا سلطان‌آبادی، رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران، با تأیید این خبر هشدار داد: شهروندان به‌هیچ‌وجه در هنگام خرید، کارت عابر‌بانک خود را در اختیار فروشنده قرار ندهند و رمز آن را نیز به او اعلام نکنند.

 

شرق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------