کلاهبرداری 80 میلیاردی فروشگاه قلابی



دو نفر که با راه‌اندازی سایت فروشگاه مجازی جعلی از 600 نفر بالغ بر 80 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. در پی وصول شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از سوی یک فروشگاه مجازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بررسی موضوع از سوی کارشناسان پلیس فتا به‌صورت تخصصی آغاز شد.

در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد شاکیان در فضای مجازی با یک سایت فروشگاه مجازی آنلاین درخصوص فروش لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی که اجناس جذاب و ارزان‌قیمت را تبلیغ می‌کرد، مواجه شده و پس از انتخاب کالای مد‌نظر خود، به درگاه پرداخت الکترونیکی که در این سایت بود، رفته و مبلغ درخواستی را پرداخت کرده‌اند اما بعد از گذشت چند هفته، کالایی برایشان ارسال نشد و وقتی هم که با شماره تلفن ارائه‌شده در سایت فروشگاه تماس گرفتند، کسی جوابگوی آنها نبود. کارشناسان پلیس فتا پس از چندین شبانه‌روز کار علمی و تخصصی و انجام جست‌وجوهای هوشمند در فضای مجازی، سرانجام هویت و محل سکونت دائرکنندگان این سایت را که دو مرد جوان بودند، شناسایی و آنها را پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

 

متهمان وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند، به جرائم خود اعتراف کردند. سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان، با بیان اینکه تاکنون 600 مال‌باخته از اصفهان و سایر نقاط کشور در این پرونده مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، گفت: برآوردهای صورت‌گرفته کارشناسان از کلاهبرداری80 میلیاردی این متهمان حکایت دارد. این مقام انتظامی با اشاره به ساخت نماد الکترونیک جعلی توسط متهمان گفت: بزرگ‌ترین اولویت اعتمادساز برای شهروندان نماد الکترونیکی است، اما همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، این افراد به‌صورت کاملا حرفه‌ای نماد الکترونیک جعلی را ساخته و تمام استانداردهای ظاهری را رعایت کرده و با این کار توانسته بودند مردم را فریب بدهند.

 

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز این‌گونه کلاهبرداری‌ها، به نظر می‌آید متصدیان نماد الکترونیک باید سازوکار خود را اصلاح کنند تا به‌ راحتی امکان جعل‌کردن این نماد وجود نداشته باشد. از طرفی دیگر به شهروندان هم توصیه می‌کنیم از پرداخت وجه در فروشگاه‌های آنلاین خودداری کرده و از فروشگاه‌هایی که مبلغ وجه را در منزل و هنگام تحویل کالا دریافت می‌کنند خرید کنند تا از درستی و سالم‌بودن کالا نیز اطمینان حاصل کنند.

 

شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------