پرونده هولناک قاتلان 10ساله



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
جان ونبلز، پسری که در 10سالگی کودکی 2ساله را با همدستی دوستش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساندند و جسدش را روی ریل راه‌آهن انداختند تا زیر چرخ‌های قطار برود، احتمال دارد پیش از تصویب قانون جدید درباره عدم‌آزادی جنایتکاران مخوف، از زندان آزاد شود.

به گزارش همشهری به نقل از سان، جان ونبلز که در سال‌1993 با همدستی دوستش رابرت تامپسون، در ‌10سالگی پسربچه‌ای را به طرز هولناکی به قتل رسانده بودند، برای آزادی از زندان درخواست آزادی مشروط کرده و دادگاه قرار است 5ماه دیگر به درخواست او رسیدگی کند.

 

تلاش این جنایتکار مخوف برای آزادی مشروط در حالی صورت می‌گیرد که اصلاحات جدیدی در قوانین جنایی انگلیس در راه است و درصورت تصویب اصلاحات، به وزیر دادگستری این امکان داده می‌شود که برای امنیت عمومی، مانع از آزادی مجرمان خطرناک از زندان شود. به همین دلیل جنایتکار مخوف در تلاش است پیش از تصویب این قانون، دادگاه را متقاعد کند که رأی به آزادی مشروط او بدهند و بتواند از زندان آزاد شود.

 

اما جنایتی که جان و دوستش رابرت رقم زدند، در فوریه سال‌1993، یعنی حدود 29سال پیش رخ داد. آن روز زن جوانی، درحالی‌که پسربچه 2ساله‌اش به نام جیمز بولگر را داخل کالسکه گذاشته بود، به مغازه قصابی رفت که گوشت بخرد اما هنگام برگشت، از پسرش خبری نبود. با شروع تحقیقات پلیسی، معلوم شد زمانی که جیمز کوچولو داخل کالسکه بوده، 2پسربچه به سراغ او رفته و وی را با خود برده‌اند. دوربین‌های مداربسته این صحنه را ضبط کرده بودند و شاهدان زیادی نیز کودک گمشده را همراه 2 پسربچه حدودا 10ساله دیده بودند.

 

هنوز کسی از اتفاق هولناکی که رخ داده بود خبر نداشت تا اینکه جسد کودک گمشده روی ریل راه‌آهن پیدا شد. او به طرز وحشیانه و بی‌‌رحمانه‌ای به قتل رسیده بود و تنها سرنخ این جنایت، همان 2پسربچه‌ای بودند که آخرین‌بار وی را همراه خود برده بودند. در ادامه تحقیقات پلیسی هویت این دوپسربچه 10ساله به‌دست آمد. جان ونبلز و رابرت تامپسون که وقتی دستگیر شدند، آثار خونی که کف کفش‌های جان ونبلز پیدا شد، شکی باقی نگذاشت که آنها قاتلان کودک 2ساله هستند.

 

2متهم 10ساله به قتل وحشیانه جیمز بولگر اعتراف کردند و هر دو لقب جوان‌ترین قاتلان محکوم در تاریخ جنایی انگلیس را از آن خود کردند. آنها به حکم دادگاه 8سال در مرکز اصلاح و تربیت نگهداری شدند و بعد هر دو با هویت جدیدی که قرار بود تا پایان عمرشان مخفی بماند، آزاد شدند تا زندگی تازه‌ای را شروع کنند.

 

جان ونبلز اما چند سال پس از آزادی به‌دلیل داشتن تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان در سال‌2010 دستگیر شد و بار دیگر به زندان افتاد. او 3سال را در زندان گذراند و بار دیگر با هویتی جدید آزاد شد. اما باز هم آزادی او همیشگی نبود و وی در سال‌2017 بار دیگر توسط پلیس دستگیر شد. اتهام او این بار هم تهیه و توزیع تصاویر جنسی مربوط به کودکان بود.

قاتل مخوف بار دیگر به زندان افتاد و خبر دستگیری دوباره او، جنجال زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد و برخی معتقد‌ بودند که چنین جنایتکار مخوفی نباید از زندان آزاد شود.

 

درحالی‌که وی دوران محکومیتش را سپری می‌کرد، اصلاح بخشی از قوانین جنایی انگلیس در دستور کار دولت قرار گرفت که براساس آن، این امکان به وزیر دادگستری داده می‌شد که حتی با پایان دوره محکومیت جنایتکاران مخوف و خطرناک، برای امنیت مردم مانع از آزادی آنها شود. به این ترتیب بود که جان ونبلز که از او به‌عنوان یکی از جنایتکاران بدنام و مخوف انگلیس یاد می‌شود، به تکاپو افتاده تا پیش از تصویب این قانون بتواند از زندان آزاد شود؛ موضوعی که با واکنش پدر جیمز بولگر(مقتول 2ساله) روبه‌رو شده و وی از دادگاه خواسته است با درخواست آزادی مشروط قاتل پسرش موافقت نشود تا وی تا پایان عمرش در زندان بماند.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------