قاضی کالیفرنیا فرمان ترامپ برای محدود کردن نرم افزارهای چینی را متوقف کرد



اخبار,اخبار بین الملل,وی چت و تیک تاک
قاضی کالیفرنیا به درخواست کاربران آمریکایی، روز یکشنبه فرمان دولت ترامپ برای اعمال محدودیت بر نرم افزار چینی ویچت را متوقف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، با توجه به محبوبیت برنامه ویچت در میان کاربران آمریکایی، لورل بیلر قاضی کالیفرنیا در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات دولت (ترامپ) بر حقوق اولیه کاربران تأثیر خواهد گذاشت، زیرا با ممنوع کردن این برنامه بستر ارتباطی آنها از بین خواهد رفت.

 

لغو فرمان ترامپ برای اعمال محدودیت بر نرم افزارهای چینی توسط قاضی کالیفرنیا در حالی صورت می گیرد که وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که از روز یکشنبه (31 شهریور) اپلیکیشن‌های ۲ شبکه اجتماعی چینی (ویچت و تیک تاک) در اپ‌استورهای آمریکایی ممنوع خواهد بود.

 

وزارت بازرگانی آمریکا گفت که این تصمیم به دلیل نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی و امنیت ملی اتخاذ شده و انتشار اپلیکیشن‌های «ویچت» و «تیک تاک» در فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های آمریکا ممنوع است.

 

این تصمیم بر اساس فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که در ماه آگوست (مرداد) صادر شده بود، اتخاذ شده و بر اساس این فرمان، انجام هرگونه معامله شرکت‌های آمریکایی با ۲ شرکت «تنست» مالک ویچت و «بایت دنس» مالک تیک تاک باید در مدت ۴۵ روز متوقف می‌شد.

 

ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده بود تا عملیات این شبکه در ایالات متحده را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.

 

تیک تاک نسبت به اقدام آمریکا ابراز «تأسف» کرده و اعلام کرد که به مقابله با «حکم اجرایی ناعادلانه» ترامپ ادامه خواهد داد. تیک تاک پیش‌تر از اقدام آمریکا شکایت کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------