واشنگتن ایران را به تلاش برای انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» متهم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,واشنگتن
وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا ایران را به تلاش برای انجام آنچه به گفته او «اقدامات تحریک‌آمیز» خوانده شده متهم کرده است.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا روز جمعه ایران را به تلاش برای انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» در تنگه هرمز و سایر نقاط منطقه در آینده متهم کرده است. 

 

آمریکا بدون ارائه مستندات لازم، ایران را مسئول حملاتی دانسته که در تابستان سال جاری به چند نفت‌کش در خلیج فارس انجام شدند. 

 

«توماس مادلی»، وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا گفت: «فکر می‌کنم آنها انجام اقدامات تحریک‌آمیز در آن نقطه را ادامه خواهند داد و فکر می‌کنم هر فرصتی را برای انجام آن، مغتنم خواهند شمرد.»

 

مادلی در ادامه ادعاهایش گفته بدون وقوع «براندازی در ایران»، آمریکا نمی‌تواند از ایران انتظار رفتارهایی متفاوت از رفتارهای فعلی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: «به نظر من، چیزی کمتر از تغییر نظام در آنجا باعث نخواهد شد لحن رهبران این کشور تغییر کند و آنها کارهایی که تا به حال انجام داده‌اند را متوقف کنند.»

 

وزارت دفاع آمریکا از اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی به منطقه اعزام کرده است. واشنگتن هدف از اعزام این نیروها را مهار ایران ذکر کرده است.

 

مادلی در بخش دیگری از ادعاهایش گفت واکنش آمریکا به اقدامات ایران می‌تواند پنتاگون را از تمرکز بر اولویت‌های دیگر مانند مقابله با چین دور کند. 

 

وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا گفت: «واکنش ما به سوءرفتارهای آنها در آن منطقه این است که یک ناو هواپیمابر را ۱۰ ماه به آنجا می‌فرستیم. این اقدام چه تأثیری بر آمادگی ناوگان ما دارد؟ هر چه این ناو برای مدت بیشتری در آنجا باشد از آمادگی ما کاسته می‌شود.»

 

آمریکا از روز ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری به درخواست  «کنث مک‌کنزی»، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» و به دستور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا ناوگروه لینکلن را عازم منطقه کرد. 

 

بولتون در آن زمان اعلام کرد این ناوگروه را در واکنش به «مجموعه‌ فزاینده‌ای از نشانه‌ها و هشدارهای نگران‌کننده» از سوی ایران روانه منطقه کرده است.

 

از آن زمان به بعد، حضور این ناوگروه در منطقه به دستور «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در منطقه تمدید شد.

 

رسانه‌های آمریکا چند هفته پیش گزارش دادند ناوگروه لینکن بعد از ۷ ماه حضور در غرب آسیا منطقه را ترک کرده است و قرار است ناو «هری ترومن» جایگزین آن شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------