وزارت دفاع ترکیه: ۴ عضو پ.ک.ک در شمال عراق کشته شدند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزارت دفاع ترکیه
وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در حملات هوایی به شمال عراق چهار عضو «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) کشته شدند. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای نوشت که عملیات علیه عناصر گروه «پ.ک.ک» به طور جدی ادامه می‌یابد.

 

در این بیانیه آمده است که این چهار تروریست گروه پ.ک.ک در یک حمله هوایی به منطقه «زاب» در شمال عراق کشته شدند.

 

در همین حال دیروز (یکشنبه) منابع عراقی اعلام کردند که جنگنده‌های ترکیه برای چندمین بار طی هفته‌های گذشته بار دیگر مناطق کوهستانی شمال عراق در منطقه «سیدکان» در استان «اربیل» را بمباران کردند.

 

به گزارش رسانه‌های عراقی، یک مقام امنیتی در این باره گفت که جنگنده‌های ترکیه ارتفاعات «زاران» و «کایرشک» در منطقه سیدکان را بمباران کردند که منجر به آتش‌سوزی در مراتع این مناطق شد.

 

به گفته وی، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه همچنان در آسمان شمال عراق به گشت‌زنی ادامه می‌دهند.

 

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر گروه پ. ک.ک آغاز کرده است.

 

۲۱ مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه سیدکان در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

 

وزارت امور خارجه عراق این حمله را نقض حاکمیت بغداد و اقدامی خصمانه و در تضاد با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و همچنین خلاف اصل حسن همجواری توصیف کرد. 

 

وزارت خارجه عراق همچنین «فاتح ییلدیز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی شدیداللحن دولت عراق را به وی تحویل داد.

 

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق نیز در همان روز حادثه، حمله پهپادی ترکیه که به کشته شدن شماری از فرماندهان و مرزبانان این کشور انجامید را محکوم و تاکید کرد که برای حل و فصل مسائل موجود در مرزهای دو کشور گفت و گو و مذاکره بهترین راهکار است.

 

کشورهای فرانسه، مصر، عربستان، کویت، بحرین، امارات به همراه اتحادیه عرب این حمله را محکوم کردند و خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق شدند.  

 

وزارت امور خارجه عراق تاکنون در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار فاتح ییلدز سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است.

 

ارتش ترکیه اعلام کرده که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است.

 

با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشورهای عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

 

 ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------