آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بایدن: در حال تکمیل کابینه از میان اقشار مختلف مردم آمریکا هستم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , بایدن
رئیس جمهور منتخب آمریکا از تنوع و حضور گروه‌های مختلف در میان اعضای کابینه خود خبر داد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای پی تی ان، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با اشاره به تیمی که قرار است طرح دولت او را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اجرایی کند، گفت: امروز ما ششمین نفر از اعضای کابینه خود را که از اعضای جامعه آمریکایی‌های آفریقایی تبار است، معرفی می‌کنیم‎. کابینه ما یک یا دو انتصاب دیگر خواهد داشت که یکی از آن‌ها نخستین عضو بومی کابینه ما خواهد بود.

 

بایدن گفت: پیش از این نیز حضور افراد رنگین پوست در کابینه ما بیش از هر کابینه دیگری بوده است و ما شاهد حضور زنان زیادی تاکنون بوده ایم. برای منصب وزارت کشور من دب هالند، عضو کنگره را نامزد کردم. او اهل نیومکزیکو و از یک خانواده نظامی است و به عنوان نخستین عضو بومی کابینه آمریکا است.

 

رئیس جمهور منتخب آمریکا خاطر نشان کرد: برای وزارت انرژی نیز جنیفر گرانهولم را نامزد کرده ام و نخستین زنی است که در مقام فرمانداری میشیگان خدمت کرد؛ و همچنین برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست من مایکل ریگان را نامزد کرده ام که دومین آمریکایی آفریقایی تبار است که در این مقام خدمت می‌کند.

 

بایدن با اشاره به آتش سوزی‌ها در بیش از ۵ میلیون هکتار از جنگل‌ها در کالیفرنیا و ایالت واشنگتن افزود: براساس گزارش سال گذشته وزارت دفاع، تغییرات آب و هوایی تهدید مستقیمی برای دو سوم از تاسیسات نظامی حیاتی ما در جهان و به طور ویژه در آمریکا است.

 

وی با بیان این که آلودگی هوا با افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا ارتباط دارد، ادامه داد: علاوه بر همه گیری بیماری ها، کیفیت بد هوا نیز می‌تواند انسان‌ها را در خانه هایشان نگه دارد. ما به یک پاسخ ملی یکپارچه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نیاز داریم و باید یک برنامه اقتصادی داشته باشیم که زیرساختی مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی ایجاد کند. ما باید به دنبال یک آینده همراه با انرژی‌های پاک باشیم.

 

بایدن مدعی شد: آمریکا بار دیگر نقش اول را در مقابله با تغییرات آب و هوایی ایفا خواهد کرد. ما می‌توانیم طرحی را ایجاد کنیم که تا سال ۲۰۳۵ همه بخش‌ها را به طرف برقی شدن سوق دهیم و آلودگی کربن را حذف کنیم تا هیچ رئیس جمهوری در آینده نتواند این اقدامات را لغو کند. تبدیل بخش تولید برق آمریکا به بخشی که از آلودگی کربن عاری باشد می‌تواند عاملی مهم در ایجاد فرصت‌های شغلی و رقابت‌های اقتصادی در قرن ۲۱ باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------