بلینکن: عربستان 'مشتاق' پایان جنگ در یمن است!/ تایید حمله موشکی ارتش یمن به جنوب عربستان



 بلینکن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی جانبدارانه مدعی شد همان گونه که عربستان دنبال پایان جنگ در یمن است، انصارالله هم اقدام مشابه کند! 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: عربستان و دولت (مستعفی) یمن "متعهد و مشتاق" هستند که راهی برای پایان دادن به جنگ در یمن پیدا کنند لذا انصار الله هم باید اقدام مشابه کند!

 

بلینکن در یک سخنرانی پس از دیدار با تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا در یمن، در کنفرانس سازمان ملل گفت: "وی(لیندرکینگ) اظهار داشت که سعودی ها و دولت (مستعفی) یمن متعهد و مشتاق به یافتن راه حلی برای درگیری هستند. ما از حوثی ها می خواهیم که از این تعهد پیروی کنند. اولین قدم ضروری جلوگیری از حملات به مارب است."

 

بلینکن در ادامه از انصارالله خواست عملیات نظامی در شهر مارب و حملات به عربستان را متوقف کرده و مذاکرات صلح را دوباره از سر بگیرند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس اهدا کنندگان در یمن گفت: "ما از حوثی ها می خواهیم که حملات مرزی را متوقف کرده و مذاکرات صلح را از سر بگیرند.ما از حوثی ها می خواهیم حملات به مارب را متوقف کنند."

 

دبیرکل سازمان ملل نیز در اظهاراتی در همان کنفرانس گفت که یمن با وخامت اوضاع بشردوستانه و کاهش حجم کمک ها ، همراه با ادامه جنگ مواجه است.

 

 هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز خاطرنشان کرد که "۲۰ میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند." وی گفت: "ما همچنین برای کمک به ۱۶ میلیون نفر به ۴ میلیارد دلار نیاز داریم. راه حل سیاسی مهمترین گزینه برای پایان دادن به بحران یمن است."

 

عربستان حمله موشکی به جیزان را تایید کرد /۵ تن زخمی شدند

سازمان دفاع مدنی عربستان ضمن تایید حمله موشکی ارتش یمن به جنوب این کشور اعلام کرد که ۵ تن در این حمله زخمی شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، سازمان دفاع مدنی عربستان در بیانیه ای از اصابت موشک ارتش و کمیته های مردمی یمن به روستایی در جیزان واقع در جنوب این کشور خبر داد.

 

همچنین این سازمان اعلام کرد که در پی این اصابت موشک به منطقه مذکور، پنج تن زخمی شدند.

 

سخنگوی سازمان دفاع مدنی در منطقه جیزان نیز گفت که این نهاد گزارشی در مورد اصابت یک فروند موشک شلیک شده از سوی ارتش یمن به یکی از روستاهای مرزی در منطقه جازان ارائه کرده است.

 

شب گذشته منابع از شنیده شدن صدای انفجار در جنوب عربستان خبر دادند.

 

انصارالله یمن پیش از این نیز از جزئیات عملیات موشکی در عمق خاک ریاض خبر داده و فیلمی از آن را منتشر کرد.

 

همچنین انصارالله یمن به عربستان هشدار داد درصورت ادامه توقیف کشتی های حامل مشتقات نفتی، تاسیسات حیاتی و اقتصادی عربستان را هدف قرار می دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------