بایدها و نبایدهای رژیم غذایی و مکمل‌ها برای ورزش و لاغری



اخبار,اخبار پزشکی,رژیم غذایی

در یک برنامه کامل تناسب اندام مهم است که به ورزش تنها به چشم یکی از بخش‌های برنامه‌تان نگاه کنید و نکات مهمی درباره غذا، آب و مکمل‌ها را هم باید لحاظ کنید.

به گزارش مهر، یک نوبت ورزش کامل به شما اجازه نمی‌دهد بعد از آن هر چه هوس کردید بخورید. حتی یک ساعت اسکی سنگین تنها ۶۰۰ کالری می‌سوزاند یعنی کمتر از میزان کالری که شما با یک ساندویچ فست‌فود دریافت می‌کنید. به همین دلیل در یک برنامه کامل تناسب اندام مهم است که به ورزش تنها به چشم یکی از بخش‌های برنامه‌تان نگاه کنید.

 

ورزش دستگاه قلبی و عروقی را به کار می‌اندازد و عضله می‌سازد اما محدود کردن دریافت کالری هم برای کاهش وزن ضروری است.

 

در نظر گرفتن چند نکته کوچک در رژیم غذایی وقتی که سلامت بدنتان را با ورزش بهبود می‌بخشید، تلاش‌هایتان را مؤثرتر می‌کند و این‌ها نکاتی هستند که باید درباره تغذیه همراه نرمش منظم بدانید.

 

نیاز نیست مثل یک دونده ماراتن به بدنتان سوخت‌رسانی کنید، اما باید به بدنتان دو ساعت قبل از هر ورزشی غذا برسانید تا تمرین‌هایتان را مؤثرتر کنید. یک وعده غذایی کوچک با پروتئین و کربوهیدرات سالم و اندکی هم چربی انتخاب کنید. اگر دو ساعت قبل از ورزش امکان غذا خوردن ندارید یا با برنامه‌تان جور نیست، یک ساعت قبل از ورزش اندکی تنقلات بخورید.

 

همچنین مهم است که یک وعده کوچک با کربوهیدرات و پروتئین دو ساعت بعد از ورزش بخورید تا به بدنتان مواد مغذی که نیاز دارد را برسانید.

 

توجه کنید که تعادل میان کالری‌های ورودی و کالری‌های خروجی از فردی به فرد دیگر فرق می‌کند. بنابراین چه به دنبال کاهش وزن و چه تناسب اندام هستید، حتماً گزارشی از میزان کالری غذایی که می‌خورید هم در کنار کالری که هنگام ورزش کردن می‌سوزانید ثبت کنید تا دریابید که میزان کالری دریافتی‌تان را باید کاهش دهید یا بیشتر کنید.

 

به شدت مراقبِ به اصطلاح مکمل‌های ورزشی باشید. هیچ نظارتی روی این محصولات نیست و هیچ زمینه‌ی علمی‌ای هم پشت ادعاهای آن‌ها نیست. اگر به میزان کافی غذای کامل (یعنی فراوری نشده و بسته‌بندی نشده) در رژیم غذایی‌تان گنجانده باشید هیچ نیازی به چنین مکمل‌هایی ندارید.

 

سرانجام هر چه بر این موضوع تأکید کنیم باز هم کم است: پیش از ورزش، در حین ورزش، و بعد از آن به میزان لازم آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند و این موضوع را به ویژه در شرایط گرم و مرطوب از یاد نبرید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------