آخرین آمار مبتلایان کرونا در اصفهان/ افزایش مبتلایان کاشان به ۸۳۱ نفر



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین آمار مبتلایان و بهبود یافتگان بیماری کرونا در اصفهان را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷۵ نفر به بیماران بستری کرونا ویروس در استان اضافه شدند، اظهار کرد: اکنون آمار کل افرادی که به علت عفونت حاد تنفسی که تعداد عظیم آنها همان افراد کرونا مثبت هستند در استان اصفهان ۹۴۲ نفر است که با بستری شدن در بیمارستان‌ها خدمات مراقبتی را دریافت می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ نفر از افرادی که بستری بودند با حال مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند، گفت: این افراد لازم است که در قرنطینه خانگی یا مراکز خود مراقبتی باشند تا دوره ۱۴ روز را سپری کنند تا از نظر انتقال بیماری به دیگران دلواپسی نداشته باشیم و این افراد بعد از گذشت این مدت قرنطینه می‌توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روند ثابت ابتلاء روزانه شاهد افزایش ابتلاء افرادی بیشتری را بودیم و تعداد مبتلایان بیش از مقداری است که انتظار داشتیم.

 

نجیمی با بیان اینکه بر این باور هستیم که این روند افزایش ابتلاء بیماران به کرونا ویروس تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد، افزود: متأسفانه این روند افزایش بار بیماری به دلیل تحرکات و تجمعات ابتدای سال است و تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی در توصیه به شهروندان، تصریح کرد: از شهروندان خواهش دارم که برای تکمیل اطلاعات در سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند. با توجه به اینکه در تکمیل این سامانه در استان اصفهان نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر شاهد مشارکت حداقلی همشهریان هستیم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: سامانه salamat.gov.ir روزانه به روز رسانی می‌شود و افراد مشکوک به علائم کرونا ویروس می‌توانند طی چند دقیقه در اdن سامانه اطلاعات خود را تکمیل کنند و همکاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اطلاعات موجود در این سامانه برای غربالگری و پیگیری موارد مشکوک در استان استفاده می‌کنند و در واقع این اقدام می‌تواند به کاهش موارد بیماری به همکاران ما کمک شایانی را داشته باشد.

 

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاشان به ۸۳۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به غربالگری ۳۷۰هزار نفر از کاشانی‌ها گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کاشان به ۸۳۱ نفر رسید.

 

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن اشاره به آخرین اخبار ویروس کرونا در منطقه کاشان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا نتیجه آزمایش کرونای 831 نفر از بیماران حاد تنفسی در منطقه کاشان مثبت اعلام شده است به نحوی 500 نفر از این افراد مرد و 331 نفر نیز زن هستند.

 

وی با بیان اینکه 715 نفر از افراد مبتلا به کرونا در کاشان و 116 مورد نیز در آران و بیدگل است، افزود: نتیجه آزمایش 363 نفر نیز منفی اعلام شده است و در حال حاضر 324 بیمار بستری داریم به نحوی 302 نفر در بیمارستان شهید بهشتی و مابقی در بیمارستان سیدالشهداء بستری هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------