اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

داروی متفورمین به حفظ کاهش وزن افراد دیابتی کمک می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,داروی متفورمین
تحقیق جدید نشان می دهد داروی درمان دیابت نوع۲ موسوم به «متفورمین» می تواند به افراد دارای علائم پیش دیابت به حفظ طولانی مدت کاهش وزن شان کمک کند.

به گزارش مهر، محققان مرکز تحقیقات پنینگتون آمریکا دریافتند افرادی که در زمان مصرف متفورمین کاهش وزن داشته‌اند حدود ۶ درصد از کاهش وزن بدن شأن به مدت ۶ تا ۱۵ سال باقی می‌ماند. اما افرادی که از طریق تغییر در سبک زندگی نظیر تغذیه سالم و ورزش منظم، کاهش وزن داشتند، تنها ۴ درصد از وزن اولیه شأن را در طول مدت مشابه حفظ کردند.

 

با این حال در وهله اول به نظر نمی‌رسد داروی متفورمین برای کاهش وزن سودمند باشد.

 

دکتر «کیشور گاد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «اگرچه تغییر در سبک زندگی برای کاهش وزن اولویت دارد، اما مصرف داروی متفورمین برای حفظ طولانی مدت وزن بهتر است.»

 

گاد در ادامه می‌گوید: «هنوز هیچکس باور ندارد که متفورمین می‌تواند به لاغری کمک کند و یافته‌ها نشان نمی‌دهد که این دارو برای همه مؤثر باشد.»

 

از سوی دیگر مصرف این دارو می‌تواند موجب بروز مشکلات گوارشی نظیر حالت تهوع و اسهال شود.

 

به گفته محققان، به نظر می‌رسد کاهش قابل توجه وزن، بیش از ۵ درصد وزن بدن، می‌تواند به پیشگیری از تبدیل پیش دیابت به دیابت نوع۲ کمک کند و همچنین روند پیشرفت بیماری دیابت نوع۲ را به تأخیر اندازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------