کرونا جان ۲۵۲ نفر دیگر را در ایران گرفت/ اهدای ۲۵۰ دستگاه تنفسی و آزمایش PCR از سوی سازمان جهانی بهداشت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ۲۵۲ مورد فوتی کرونا در شبانه روز گذشته، از شناسایی ۳۸۹۰بیمار جدید خبر داد. 

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۵۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

 

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۶۶۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۰ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۷۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

اهدای ۲۵۰ دستگاه تنفسی و آزمایش PCR از سوی سازمان جهانی بهداشت به ایران

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تقویت تلاش‌های نظام سلامت کشور در پاسخ به فوریت بهداشتی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، تعداد ۱۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰۰ دستگاه تروموسایکلر پیشرفته برای انجام آزمایش‌ پی سی آر (PCR) به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

 

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران، آزمایش PCR معیار قطعی تشخیص کووید-۱۹ است. اضافه شدن دستگاه‌های اهدایی، به ارزش بیش از  ۲.۸ میلیون دلار که با کمک‌های بشردوستانه کشور آلمان و دیگر شرکای بین‌المللی خریداری شده‌ است، ظرفیت انجام آزمایش‌ شبکه ملی آزمایشگاه‌های کشور را افزایش خواهد داد. این شبکه در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۲۷ هزار آزمایش PCR انجام می‌دهد.

 

دکتر کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، گفت: افزایش ظرفیت انجام آزمایش‌ برای شناسایی و جداسازی بیماران کووید-۱۹ در مراحل اولیه بیماری و ردگیری افراد در تماس با آنها بسیار اهمیت دارد؛ این موضوع نقش مهمی در کنترل زودهنگام انتشار بیماری و درمان موثر بیماران ایفا می‌کند.

 

بنابر اعلام دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران، دستگاه‌های مذکور به آزمایشگاه‌های مرجع در ۲۴ استان از جمله اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مرکزی، هرمزگان و یزد ارسال خواهند شد.

 

دستگاه‌های تنفس مصنوعی نیز تجهیزاتی حیاتی در مراقبت از بیماران کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه به شمار می‌روند. ۱۵۰ دستگاهی که توسط سازمان جهانی بهداشت اهدا شده در مجموع بیش از ۲.۷ میلیون دلار ارزش دارد، که یک سوم آن با کمک مالی دولت ژاپن و بقیه با کمک دولت‌ کویت و سایر کمک‌های بین‌المللی خریداری شده است. دکتر هملمن در این باره خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها به افزایش میزان بهبود بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در وضعیت بحرانی به سرمی‌برند، کمک شایانی خواهند کرد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------