آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

ایسنا: جمعیت حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی ۱۰ هزار نفر بودند/ اینترنت شهر سقز قطع شد



مراسم چهلم مهسا امینی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

خبرگزاری ایسنا نوشت: جمعیت حاضر در مراسم چهلمین روز درگذشت مهسا امینی بعد از پایان مراسم در آرامستان، به سمت شهر سقز و منازل خود حرکت کردند، اما طی مسیر بازگشت به واسطه تحرکات برخی از آنها و استقرارشان در خیابان‌های شهر، فضا کمی ملتهب شد.

 

در ادامه این گزراش آمده است: «از صبح امروز همزمان با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی مردم سقز و شهرهای اطراف در جمعیتی که در حالت حداکثری نزدیک به ۱۰ هزار نفر برآورد می‌شد، به سمت محل دفن وی در آرامستان آیچی حرکت کردند، حضور این جمعیت در مراسم از سوی نیروهای انتظامی حاضر در محل و معابر شهر با مانعی مواجه نشد.

 

ایسنا: جمعیت حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی در آرامستان سقز، ۱۰ هزار نفر بودند / به دنبال التهابات و درگیری‌های پراکنده، اینترنت شهر سقز قطع شد

 

بین جمعیت حاضر در آرمستان آیچی و نیروهای انتظامی حاضر در محل در طول برگزاری مراسم چهلم بر سر مزار مهسا امینی درگیری رخ نداد، جمعیت حاضر اغلب شعارهایی با گویش کردی سر می‌دادند، برخی از جمعیت با آمادگی درگیری به سمت شهر حرکت کردند به نحوی که یکی از حاضران پرچم اقلیم کردستان را برافراشته بود.

 

با وجود آنکه از سوی نیروهای انتظامی ممانعتی جهت حضور افراد بر سر مزار مهسا امینی وجود نداشت و جمعیت بدون درگیری در آرامستان آیچی حاضر شده و بازگشتند، اما پلاک های برخی خودروهای حاضر در آرامستان که پس از مراسم به سمت شهر حرکت کردند، گل مالی شده بود همچنین در بین جمعیت افرادی مشاهده می‌شد که چهره خود را پوشانده بودند.

 

در پایان مراسم آرامستان آیچی و بازگشت جمعیت به شهر سقز، برخی افراد بنا داشتند به مرکز نظامی ارتش حمله کنند که با ممانعت جمعی از مردم حاضر در مراسم پراکنده شدند.

 

تعداد محدودی از حاضران در چهلم مهسا امینی نیز در ابتدای شهر سقز با نیروهای انتظامی درگیری داشتند که پس از آن پراکنده شده و به حاشیه شهر رفتند.

 

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) عمده افراد حاضر در مراسم چهلم مهسا امینی به خانه های خود بازگشتند، اما برخی همچنان در سطح شهر سقز حضور داشته به نحوی که این شهر در بعد از ظهر مراسم چهلم، فضایی ملتهب ،اما بدون درگیری را تجربه کرد.

 

به دنبال التهابات و درگیری‌های پراکنده به وجود آمده بعد از مراسم چهلم، به جهت ملاحظات امنیتی اینترنت شهر سقز قطع شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------