آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

جلالی زاده و رئوفیان: سبک زندگی را مردم تعیین می‌کنند نه حکومت



جلالی زاده و رئوفیان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

تکرار سیاست‌های غلط و اصرار به تدبیرهایی که با واقعیت‌‌ همخوانی ندارند، موجب تداوم فضای پرمانع و تحرکات هزینه‌ساز می‌‌شود. کافی است تا مشکلات حل نشود و جامعه همچنان فضایی توأم با چالش داشته باشد. ضرورت دارد سیستم اجرایی کشور تصمیم به تغییرات مهم بگیرد. تغییر در نوع واکنش به مشکلات و البته مواجهه با بحران‌هایی است که گاه و بیگاه خودنمایی می‌کنند. تغییر نسل و البته از طرف دیگر زیست در عصر حاضر طبیعتاً برخی مطالبه‌ها را نیز تغییر داده است و در نتیجه، راه‌کارهایی که قرار بود توقع‌های پیشین را مدیریت کنند، نمی‌تواند پاسخگوی مطالبه‌‌های امروز باشد.

 

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین در همین‌رابطه نظرات‌شان را در گفت‌وگو با «مستقل» مطرح کرده‌اند:

 

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت:‌ بحران در همه جوامع اجتناب‌ناپذیر است و طبیعی است که در کشور ما هم بحران‌هایی خودنمایی کنند. مهم این است که بدانیم در قبال رویدادهایی که می‌توانند هزینه‌ ایجاد کنند، چه نوع واکنشی داشته باشیم. مثلا برای خنثی‌سازی تجمع‌هایی که این روزها مشاهده می‌شوند، لازم است تغییر نسل را جدی بگیریم و بدانیم با دهه‌‌ هشتادی چه نوع رفتاری داشته باشیم.

 

عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: جامعه روز به روز متفاوت‌تر از گذشته می‌شود و بر همین اساس مطالبه‌ها هم فرق می‌کنند. در واقع یکی از کارهایی که می‌تواند به تشخیص صحیح و تدبیر منطقی منجر شود، چیزی جز این نیست که نیروهای نهادهای مختلف باید «تغییرات» را جدی بگیرند. به‌عنوان مثال مدیریت اعتراض‌هایی که مشخصا درباره حجاب شکل می‌گیرند، با توجه به نسل اعتراض‌کننده‌ها، باید با واکنش به آن‌هایی که با مطالبه اقتصادی صدای اعتراضی‌شان را بلند می‌کنند متفاوت باشد.

 

نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: بسیاری از قوانین بازدارنده چند دهه پیش تصویب شده‌اند که با مختصات جامعه امروز همخوانی ندارند. به‌همین دلیل لازم است نهادهای نظارتی ورود کنند و قوانین داخلی ارگان‌های مختلف را با تغییرهایی که لازم است، روبرو کنند. در واقع اگر به این مهم توجه نشود، قطعا جامعه با سیستم سیاسی و اجرایی فاصله زیادی می‌گیرد که چنین حالتی می‌تواند برنامه‌های تنظیم شده را مغفول کند و در نتیجه در هدف مهمی چون کاهش مشکلات توفیق حاصل نشود.

 

ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب اسلامی ایران‌زمین اظهار داشت: سلیقه‌های عمومی تفاوت کرده‌اند، صحیح است. اما این دلیل نمی‌شود یکسری از موضوع‌های اصلی که ریشه در اصول نظام دارند با بی‌توجهی گروهی از جامعه مواجه شوند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت:‌ البته در جامعه قشرهای متنوعی از مردم زندگی می‌کنند و به‌همین دلیل باید تلاش کرد، همه قانع شوند. در برهه‌هایی وقتی صدای اعتراض بلند می‌شد، تنها کاری که صورت می‌گرفت، برخوردی مقابله‌جویانه بود که گاهی جواب می‌داد و گاهی جواب نمی‌داد. اما اکنون دنیا پیشرفت کرده است و مطالبات نسل فعلی نسبت به آنچه پیشتر مورد توجه عموم بود تفاوت زیادی دارد. طبیعی است که تدابیر پیشین نه‌‌تنها نتوانند مشکلات را کم کنند، بلکه اختلاف‌سلیقه‌ها را به اختلافاتی عمیق و ساختاری بدل خواهند کرد. اگر می‌خواهیم فضای جامعه مملو از همصدایی و انسجام باشد، باید نگاه‌مان به انتقاد و اعتراض را تغییر بدهیم تا از بروز بحران‌های هزینه‌ساز جلوگیری شود.

 

رئوفیان در پایان گفت: وقتی سبک زندگی عوض شده است، وقتی جامعه باسوادتر شده است، وقتی مردم به‌واسطه گستردگی شبکه‌های اجتماعی مردمانی آگاه و مطلع به امور شده‌اند، طبیعی است که تغییر در سیاست‌ها امری لازم و ضروری است و اگر در این مهم کوتاهی کنیم، با شرایط دشوار و زیان‌باری روبرو خواهیم شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------