آخرین اخبار سیاسی

مهاجری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید

آقای ذوالنور، نایب‌رییس مجلس و نماینده قم در اظهاراتی که پایه اصلی‌اش نقد به آقای قالیباف است، به نکته قابل اعتنایی اشاره دارد که هر چند…

نماینده مجلس: وقتی نفت می فروشیم و درآمد داریم، چرا نرخ دلار مدام باید گران شود؟



لطف الله سیاهکلی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: رئیس بانک مرکزی باید در مجلس حضور یابد و توضیح دهد که چرا با وجود داشتن درآمد ارزی، قیمت دلار در حال افزایش است.

به گزارش مهر، لطف الله سیاهکلی درباره علت گرانی دلار و کاهش ارزش پول ملی، اظهار داشت: بنده تمام اشکال را در بانک مرکزی می‌دانم، چرا که سیاست‌های بانک مرکزی درست نیست و رئیس بانک مرکزی هنوز اشراف کافی به امور ندارد.

 

وی بیان کرد: در دوره‌ای که ما ذخایر ارزی داریم و نفت خود را به فروش می‌رسانیم، چرا نرخ دلار گران شود؟

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ما درآمد ارزی نداریم، بحث چیز دیگری است، اما امروز که درآمد ارزی داریم، چرا دلار مدام در حال افزایش است؟ این مسئله به سیاست‌های غلط بانک مرکزی بازمی‌گردد و بانک مرکزی نه تنها نتوانسته بازار ارز را به خوبی مدیریت کند، بلکه نتوانسته بانک‌ها را هم مدیریت کند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده به جای آنکه از عرضه ارز یا عملکرد بانک‌ها ایراد بگیرم، معتقدم سیاست‌های پولی و مالی بانک مرکزی ایراد دارد که باید رفع شود.

 

سیاهکلی متذکر شد: مدت هاست طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه دادم، اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که در یکی از سه‌شنبه های نظارتی مجلس شورای اسلامی، رئیس بانک مرکزی در مجلس حضور یابد و درباره عملکردش توضیح دهد. باید رئیس بانک مرکزی توضیح دهد که علی‌رغم آنکه ما دلار فراوان داریم، چرا نمی‌تواند بازار ارز کنترل کند؟

 

وی گفت: بیش از چهار ماه است که طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارجاع شده که حتماً پیگیری می‌کنم تا هر چه سریع‌تر این موضوع در مجلس تعیین تکلیف شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------