آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

«نوری قزلجه» نماینده مجلس: نمی‌شود ارتباط خود را با دنیا قطع کنیم و اسم آن را بگذاریم اینترنت ملی



نوری قزلجه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
غلامرضا نوری قزلجه گفت: به نظرم باید به سرعت پایین و فیلتر کردن اینترنت پایان دهند و دسترسی آسان مردم به آن را فراهم کنند؛ امروز شرایط مهیا است و نگرانی خاصی وجود ندارد و از آن شرایط اضطراری که گفته می شد عبور شده است.

نماینده بستان آباد و از اعضای کمیسیون ویژه طرح صیانت به جماران گفت: هفته‌ قبل که از نقاط مختلف بازدید می‌کردم آثار محدودسازی‌ها را در مشاغلی دیدم؛ من در طول یک سال و خرده ای که با اساتید و کارشناسان در این حوزه در ارتباط هستم به عمق موضوع پی نبرده بودم که زندگی مردم تا این اندازه به اینترنت و اپلیکیشن‌های متعارفی که مردم با آن کار می‌کنند وابسته است.

 

وی گفت: به مجموعه‌ای در یک روستا توسط کمیته امداد راه اندازی شده بود سر زدیم و از خانم سرپرست خانوار در رابطه با کار جویا شدیم که گفت، وضعیت خوب بود اما با محدودیت‌ها و فیلترینگ در ماه‌های اخیر فروش‌مان کاهش پیدا کرده است و دچار مشکل شده ایم. تعجب کردم که در یک روستا فروشگاه لباسی متکی به فضای مجازی است.

 

نوری قزلجه تصریح کرد: واقعا نباید با اقتصاد مردم اینگونه برخورد کرد. این فضا عمدتا با اقتصاد مردم در طبقات پایین جامعه سروکار دارد. این واقعیت را نباید دستاویز مسائل دیگری قرار داد و حتما تاکید دارم وضعیت اینترنت را حداقل به قبل از ۳ ماه پیش برسانند. در حالی که روزانه اتفاقات جدید رخ می دهد دوست داریم دسترسی‌ها آسان و کم هزینه‌تر شود و امیدواریم به وضعیت قبل برگردیم.

 

از نظر ما دولت و وزیر ارتباطات در حوزه اینترنت مقام پاسخگو هستند

نوری قزلجه در خصوص رد مسئولیت وزیر ارتباطات و دولت از سرعت پایین اینترنت در کشور، گفت: دولت مقداری کوتاهی کرده است؛ حداقل در شورای عالی فضای مجازی خود دولت با مصوبه‌ای می‌توانست جلوی آن را بگیرد، نه اینکه بگوید دست من نیست. وقتی در آن جلسه‌ای که رئیس جمهور حضور دارد اختیارات را واگذار می‌کردند، باید فکر امروز را می‌کردند.

 

وی افزود: بالاخره از نظر ما دولت و وزیر ارتباطات در این حوزه مقام پاسخگو هستند و اگر جایی می‌خواهند اختیارات را بگیرند باید محکم سرکار بایستند؛ چون این اختیارات اجرایی برای دولت است و نمی‌توانند هم سکوت کنند و هم رضایت داده و اختیارات را از دست بدهند و بگویند دست ما نیست! این قابل قبول نیست.

 

نوری در پایان تاکید کرد: ما که نمی‌توانیم ارتباط خود را با دنیا قطع کنیم و اسم آن را اینترنت ملی بگذاریم. البته از لحاظ تکنولوژی اینترنت قابل قطع کردن نیست و با فیلتر کردن تنها هزینه‌ها افزایش پیدا می کند و عده‌ای از طریق فیلترشکن‌ها به سودهایی می‌رسند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------