آخرین اخبار سیاسی

سید محمد خاتمی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است

رئیس دولت اصلاحات گفت: اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که به کجا رسیدیم و مسأله تورم و افزایش نقدینگی و مسائل دیگری که روز به…

در جشن تولد سید محمد خاتمی چه گذشت؟/ تصاویر



در جشن تولد سید محمد خاتمی چه گذشت؟/ تصاویر

لبخنـد زديّ و آسمـان آبـي شـد        شبهاي قشنگِ «مهر»، مهتابي شد

پـروانه پـس از تـولـد زيبـايـت              تـا آخر عمـر غـرق بي‌تـابي شد

 

بزرگداشت 69 سالگی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی صبح امروز از سوی سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از علاقمندان به رئیس‌جمهور سابق کشورمان در دفتر وی برگزار شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش انتخاب ؛ سیدمحمدخاتمی با تشکر از سیدمحمود دعایی و عزیزان دیگری که از طریق نامه و امضاء و...تولد وی را تبریک گفتند، اظهار داشت:«بسیار خوشحالم که شما را می بینم ولی برای خودم؛عمر خودم و جایگاه خودم این ارزش را قائل نیستم که به خاطر سالروز تولدم جشن گرفته شود یا دور هم جمع شویم.»

وی افزود: « بهره ای که از این جلسه هست و مرا راضی میکند این است که در کنار شما هستم و شماها را می بینم بخصوص الان این موقعیت و فرصتی است که می توانیم دوستان عزیز را ببینیم و از محضرشان لذت ببریم.»

رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« من همچنان که گفتم به هیچ وجه خودم را شایسته این نمی‌بینم و عمرم را دارای آن ارزشی نمی‌بینم که دوستان به زحمت بیافتند و سالروز تولد مرا تبریک بگویند.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی با بیان اینکه اینگونه مراسم‌ها باید برای بزرگداشت افرادی چون سیدمحمود دعایی با آن سابقه درخشان و شخصیت ممتاز، دوست داشتنی و خدومی که دارند برگزار شود، ادامه داد:« بیش از اینکه این جلسه به حساب من باشد به حساب آقای دعایی می گذارم که از شخصیت های ارزنده قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هستند.»

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:« برگزاری این جلسه  به خاطر من در این موقعیت که ....... به دلیل مشکلاتی که از بیرون به مردم ما تحمیل شده یا از درون ناتوانائی هایی که بوده و در نتیجه آن مردم با مشکلات فوق العاده زیادی دست و پنجه نرم می کنند و با درد و مشقت روبرو هستند، کمی ناگوارتر هم هست گرچه دیدن شما و دور هم بودن ما خودش یک فرصت و غنیمتی است.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه به صورت ساده و بدور از هرگونه تشریفاتی گفت: از خداوند بزرگ می خواهیم مشکلاتی که از بیرون و درون برای ما وجوددارد رفع بکند و آینده بهتری را برای کشور و ملت و مردم ما انشالله مقدر بفرماید.»

سیدمحمود دعایی که همچون سال‌های گذشته بانی برگزاری این مراسم بود، با اهدای سبدگلی به خاتمی گفت:« سبد 69 گل آتشین تقدیم شما جناب آقای خاتمی که درونتان آتش است و شعله هایتان ما را گرفته است.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وی افزود:« آقای خاتمی حجت دین داری خیلی از ما ها هستند.در دورانی هستیم که آئین و دین و همه مقدساتمان دارد تحریف می شود و چیزی که پناه و مرجع ماست صداقت و پاکی و تحمل و بردباری و همه  خوبی‌ها و فضائل ایشان است و بر همه ما حجت هستند و بر همه ما فرض است که حرمت ایشان نگاه داشته شود.»

نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات تصریح کرد:« کوچکترین ادای احترام ما این است که به میمنت این روز خجسته مراسمی داشته باشیم.فردا تولد ایشان است ما امروز آن را جشن می گیریم.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات سپس به نمایندگی از همکارانش در روزنامه اطلاعات، با اشاره به روز حافظ، متنی که از سوی آنها تهیه شده بود را قرائت کرد.

در این متن آمده بود:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

«بهـار در خـزان»

پنهـان مَشـو كه رويِ تو بَـر ما مبارك است نَظّـارة تـو بـر همـه جـان‌هـا مبـارك است

يك لحظـه سـايـه از سـرِ مـا دورتـر مكُـن    دانستـه‌اي كـه سـايـة عَنقــا مُبــارك است

اي نـوبهـارِ حُسـن! بيـا كان هـواي خوش،   بر باغ و راغ و گلشن و صحرا مُبارك است

اي صــد هـزار جــانِ مقـدّس فــداي او:      كايد به كوي عشق، كه آنجـا مبـارك است

هر برگ و هـر درخت رسولي‌ست از عَدَم  يعني كـه كِشت‌هاي مُصفّــا مبــارك است

نَقشي كه رنگ بَست ازين خـاك، بي‌وفاست  نقشـي كـه رنگ بَست زِ بـالا مبـارك است

بر خـاكيـان، جمـالِ بهـاران خجستـه است   بـر مـاهيـان طَپيــدنِ دريــا مبــارك است

دل را مَجـــال نيسـت كـه از ذوق دَم زَنَـد    جان سجده مي‌كند كـه خدايا مبـارك است

هر دل كه با هـوايِ تو اكنـون شـود حريف  او را يقيـن بـدان تو كه فـردا مبـارك است

«مولانا ـ ديوان شمس»

69 سال پيش در چنين روزي «فرزند فاضل، باتقوا و متعهد» امام در خانه و خاندان «يکي از پرفروغترين چهره‌هاي تقوا و خلوص و ايمان، چهرة تابناکِ مبارزاتِ خستگي‌ناپذيرِ روحانيتِ روشن‌ضمير و روشنفکرِ متديّن و مجتهدِ بزرگوار، و از خوبانِ امين کم‌نظير،... يار و پناه محرومان كه يک عمر با تحجر و واپسگرايي جنگيد؛ يعني خاتمي زنده‌دل» به دنيا آمد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

لبخنـد زديّ و آسمـان آبـي شـد        شبهاي قشنگِ «مهر»، مهتابي شد

پـروانه پـس از تـولـد زيبـايـت        تـا آخر عمـر غـرق بي‌تـابي شد

امروز سالروزِ ولادت شماست. اين روز خجسته را به شما، خانواده و دوستان و دوستدارانتان تبريك و تهنيت مي‌گوييم. گرچه به قول شمس تبريزي: «ايام را از شما مبارک باد! ايام مي‌آيند تا بر شما مبارک شوند؛ مبارک شماييد... »

تولد شما در پاييزِ برگ‌ريز، نمادي از بهار در خزان است و اميد در نااميدي، و شادي و مهر به هنگام سردي و بي‌وفايي. آري، تولدت نويدبخشِ رويش جوانه‌هاست و به گفتة صائب:

از وقتِ تنگ، چون گل رعنا در اين چمن           يک‌کاسه کـرده‌ايم خـزان و بهـار خويش

امروز روز حافظ نيز هست؛ سخنور بزرگي كه در يكي از بدترين و تيره‌ترين ادوار تاريخ ايران، با شعر و پيام جاودانه‌اش بر شعور مخاطبان افزود و در حافظة ما ايرانيان خوش نشست و با شناخت درستي كه از بيم‌ها و اميدها، غم‌ها و شادي‌ها و مصائب و مسائل تاريخي مردم در دوره‌هاي گوناگون داشت، سخنگوي ناخودآگاهِ جمعيِ آنها شد. اگر دلِ غمديده‌اي ست و اگر سر شوريده‌اي ست، اگر سرزنشهاي خار مغيلان است، اگر فُرقت جانان است و اِبرام رقيبان و خندة سرمستان و گرية دوستان؛ اگر هجومِ دشمنان است، و بيمِ برافتادن بنياد هستي از سيل فناست، اگر منزل بس خطرناک است و مَقصَد بس بعيد، اگر کنج فقر است و خلوت شبهاي تار، و اگر هزار بار تلخ‌تر و سخت‌تر از هر چه پيش آمده، باز او با سخنِ برآمده از عمق جان و ايمانش، به فردايي بهتر اميد مي‌دهد و از بددلي و بدخواهي و بدانديشي برحذر مي‌دارد و مي‌گويد: کلبة احزان شود روزي گلستان، غم مخور. اوست كه مي‌گويد:

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز هجران و شب  فُرقتِ يـار آخِر شد     زدم اين فال و گذشت اختر و کارْ آخِر شد

آن همه ناز و تنّعم که  خزان مي‌فـرمـود     عــاقبـت در  قـدمِ بــاد بهـــار آخِـر شد

آن پـريشـانيِ  شبهــاي دراز و غـمِ دل       همـه در سـايـة گيسـوي نگــار آخِـر شد

بـاورم نيست ز  بدعهـدي ايــام هنـوز        قصـة غصـه کـه در دولـتِ يـار آخِـر شد

ساقيا، لطف نمودي،  قدحت پُـر مِيْ باد      که بـه تـدبيـر تـو، تشويشِ خُمار آخِر شد

در شمار اَر چه نياورد  کسي حــافظ را     شُکـر، کان محنتِ  بي‌حدّ و شمار آخِر شد

ما اينجا آمده‌ايم تا با تبريك زادروز شما، شادي و كاميابي همه كساني را از خداوند بخواهيم كه در جهتِ رسيدنِ به نور و ايمان و اخلاق و سربلنديِ ايران و تقويت انقلاب، صادقانه و درست تلاش مي‌كنند. هماناني كه شما را پيرو امامي مي‌دانند كه خدمتگزار مردم بود و به آنها به چشم «ولي‌نعمتِ» خود مي‌نگريست. ما مي‌دانيم كه همچنان كه خودتان بارها تأكيد كرده‌ايد، به جايگاه امام خميني و رهبر معظم انقلاب صادقانه اميد و ايمان داريد، ما مي‌دانيم كه به همة فصول و همة اصولِ قانون اساسي معتقديد. ما مي‌دانيم كه از جدّي‌ترين مدافعی ان نظام جمهوري اسلامي بوده‌ايد و هستيد. ما شما را به سبب صفاتي كه داريد، دوست مي‌داريم و به هركس كه برخوردار از آنها باشد، ارج مي‌نهيم: ايمان، نجابت، آزادگي، مردم‌باوري، جوان‌گرايي، صداقت، ايران‌دوستي، صبوري، مهرباني، فروتني و در ختمِ كلام: خاتمي بودن.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گفتنی است کیک تولد تهیه شده برای سیدمحمد خاتمی منقش به شمسه‌ای بود

که در کاشی کاری های مسجد جامع یزد وجود داشت.

همچنین روی کیک این متن نوشته شده بود:

لبخند زدی و آسمان آبی شد                شب های قشنگ مهر مهتابی شد

پروانه پس از تولد زیبایت                    تا آخر عمر؛غرق بی تابی شد

کاکای نازنین ؛ با تبریک شصت و نهمین زادروز شما؛شادی و کامیابی همه کسانی را از خداوند خواستاریم که در جهت رسیدن به نور و ایمان و اخلاق و سربلندی ایران عزیز و تقویت انقلاب اسلامی مانند شما صریح،صادقانه و صمیمانه تلاش می کنند.

اگر چه در باغ خزان می وزد ز باغ و درخت   

تو سبز باش که یادآور بهارانی

غم از هجوم سیاهی و شب پرستان نیست     

تو آن چراغ امیدی ، تو چشمه سارانی

لازم به ذکر است، علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی ،جمعی از روزنامه نگاران و کارمندان روزنامه اطلاعات و گروهی از جوانان ، روحانیون، اساتید دانشگاه ، هنرمندان، خبرنگاران، فعالان مدنی، دانشجویان نیز در این نشست صمیمانه حضور داشتندو هدایای خود را همراه با شاخه های گل به رییس جمهور سابق کشورمان اهداء کردند.

دف نوازی توسط یکی از هنرمندان موسیقی پایان بخش نشست صمیمانه امروز بود که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.

در این دیدار همچنین جمعی از جوانان اردکانی و همشهریان سید محمد خاتمی حضور داشتند که به وی یک جلد کلام الله مجید و قالیچه دست باف اردکان هدیه دادند./سایت انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------