آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

سخنگوی قوه قضائیه: آخرین وضعیت پرونده‌های سرقت از بانک ملی و دو تبعه فرانسوی بازداشت شده



 سخنگوی قوه قضائیه,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی و بازداشت دو تبعه فرانسوی توضیحاتی ارائه کرد. 

به گزارش ایلنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه پیش از ظهر امروز ( چهارشنبه ۱۵تیر) در جریان نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه طی سخنانی، گفت: در ابتدا عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت درگذشتگان حادثه زلزله استان هرمزگان شهرستان بندر خمیر و با همه عزیزان اظهار همدردی می‌کنیم، با مصدومان این حادثه همدل هستیم و تعلقات و ناراحتی‌هایی که در این حادثه حاصل شد از خداوند متعال می‌خواهیم هرچه زودتر رفع شده و سلامتی حاصل شود.

 

وی افزود: از ابتدای حادثه رییس قوه قضاییه بر همدلی و هماهنگی میان دستگاه‌های امدادگر تاکید داشتند تا هر چه بیشتر آلام ناشی از این حادثه کاهش پیدا کند. دستور فرمودند به توزیع مناسب امکانات و خدمات. یکی از موضوعاتی که باید برای کاهش چنین حوادثی در دستور قرار بگیرد مسأله اصلاح و نوسازی بافت‌های فرسوده است.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد شهادت آقای قدوسی قرار داریم، یاد و خاطره این شهید گرانقدر که به حق شیخ‌الشهدا لقب داده شدند را گرامی میداریم.

 

وی یادآور شد: در ۱۲ تیر ماه شاهد ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایرباس بودیم که این جنایت که توسط نیروهای جنایتگر رژیم متخاصم انجام شد. قریب به ۳۰۰ نفر سرنشین این هواپیما بودند که فقط ۶۶ کودک در این هواپیما حضور داشتند و شهید شدند. این همان حمایت و تجاوز و تروری است که آمریکایی‌ها انجام دادند.

 

ستایشی گفت: از مهمترین ایامی که داریم روز قلم است، این روز را به اهل قلم و همینطور شما که در این حوزه فعال هستید تبریک عرض می‌کنم به ویژه‌ کسانی در این عرصه به روشنگری و تنویر افکار عمومی اشتغال دارند.

 

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات ما تبیین خدمات و تلاش‌های قضایی و دیگری در تبیین سند تحول بود، گفت: در آخرین روز روز هفته قوه قضائیه توفیق داشتیم ملاقاتی با حضرت آقا داشته باشیم و ایشان توصیه‌هایی بیان کردند که برای تحقق ‌آن تلاش می‌کنیم.

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در بحث سرقت از بانک ملی یک ماه گذشته است، همان زمان معلوم شد که دو متهم قبلاً زندان بودند و‌ رییس قوه قضاییه دستور داد که پیگیری شود که چطور این دو متهم بیرون بودند و بدون مانع از کشور خارج شدند»، گفت: دو نفر از این متهمین در سال گذشته از بانکی در شهرستان قائمشهر سرقت کردند و به وسیله نیروهای خدوم فراجا دستگیر شدند، به اقتضای جرایمی که انجام می‌شود حکم صادر می‌شود بعد از آن پرونده به قرار وثیقه مختومه شده و پس از تودیع وثیقه افراد توانستند آزاد شوند. کیفرخواست پرونده صادر شده و به دادگاه رفتند و احکام هم صادر شده. به دادگاه خوانده شدند اما نیامدند از طریق وثیقه‌گذار پیگیری صورت گرفته اما نیامدند و این وثیقه توقیف شد. اما رییس قوه قضاییه برای رفع ابهامات و سوال‌ها دستور رسیدگی و پیگیری دادند.

 

ستایشی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ۲ جاسوس فرانسوی، ابراز داشت: این پرونده مربوط به تلاش‌ها و زحمات سربازان گمنام امام زمان است، اقدامات قانونی برای کشف اقدامات مجرمانه‌ای که بوده، تحقیق و تعقیب صورت گرفته است. اکنون در مرحله دادسرا است و با دقت رسیدگی خواهد شد و فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها اصلا قابل قیاس نیست با نحوه رسیدگی به پرونده افرادی مانند آقای اسدی یا پرونده آقای نوری. این‌ها اکنون تحت بازداشت موقت هستند، ان‌شاءالله به نتیجه که رسید اعلام می‌کنیم.

 

وی‌ادامه داد: چیزی که قابل تأسف است رجوع برخی عزیزان به این افراد است که خدایی نکرده گرفتار می‌شوند.

 

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ سوالی درخصوص نهر آب در بهبهان و نهرخواری، گفت: متأسفیم که شاهد چنین اعمالی هستیم، نهر طبیعی با نخاله ساختمانی مسدود و پر شده و زمین فروخته شده است. ۴ نفر در این پرنده شناسایی شدند، تحت قرار بازداشت موقت بودند بعد با تودبع وثیقه ۲۰ میلیارد ریالی آزاد هستند. یکی از این افراد کارمند سازمان ثبت بوده، یک نفر بازنشسته سازمان ثبت بوده و یک نفر هم از اعضای هیات مدیره یکی از تعاونی‌های مسکن بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------