آناتونومی شادی



افزایش روابط اجتماعی , معنی زندگی

 

اگر می خواهید با دلایل رضایت مندی و شادی و همچنین راه هایی برای افزایش آن آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شادی، نشاط و احساس رضایت انواعی از حس ها هستند که به ما کمک می کنند تا احساس خوبی داشته باشیم. اما این احساسات خوب بر چه اساسی قرار دارد و چگونه می توان آن را افزایش داد؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با "آناتومی شادی و رضایت مندی " آشنا کنیم.

باید گفت که بر اساس نظر کارشناسان این احساسات بر 5 پایه: داشتن احساس مثبت، یافتن استعدادها و علایق، افزایش روابط اجتماعی، دادن معنی به زندگی و تلاش برای تکمیل وظایف است.

 

احساس مثبت


کارشناسان معتقد هستند که تنها احساس خوشی در طول روز داشتن و فکر کردن به این که من امروز خوشحال هستم کافی نیست. شما پس از مدتی نمی توانید به این شکل از تفکر ادامه دهید. در مقابل کارشناسان پیشنهاد دیگری دارند. سعی کنید به اتفاقات خوبی که در آینده برای شما ممکن است رخ دهد فکر کنید. برای مثال ، سعی کنید برای یک گردش دست جمعی در طبیعت در این آخر هفته فکر کنید. تصور کنید که چطور می توانید در این روز اوقات خوشی را بگذرانید. پس از برنامه ریزی سعی کنید تا در مورد این مسئله با خانواده و دوستان خود نیز صحبت کنید.

 

یافتن استعدادها

 

باید گفت که متاسفانه به علت مشکلات فراوانی که امروزه در دنیا وجود دارد افراد نمی توانند خیلی به کارهایی که دقیقا مطابق میل آنها است بپردازند. اما شاید با یک برنامه ریزی صحیح بتوانید در "زمان های مرده" خود به امور مورد علاقه خود بپردازید. برای نمونه تصور کنید که شما مردی متاهل با چند فرزند هستید و هر روز در محل کار مشغله های فراوانی دارید. در عین حال شما به آشپزی کردن نیز علاقه دارید. سعی کنید تا در روزهای تعطیل که کار کمتری دارید به این علاقه خود بپردازید. در این صورت هم به همسر خود کمک کردید و هم در عین حال توانسته اید تا به علاقه خود نیز توجه نشان دهید.

 

افزایش روابط اجتماعی , معنی زندگی

 

افزایش روابط اجتماعی


از زمان های قدیم به این سو در آداب و سنتهای ملی و مذهبی سرزمین ما به داشتن روابط منسجم خانوادگی و فامیل تاکید بسیار شده است. امروزه از لحاظ علمی نیز ثابت شده است که این گونه روابط تاثیر مثبتی در زندگی ما دارند. در مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا مشخص شده است که در زمانی که شما روابط نزدیکی با اعضای خانواده، فامیل و دوستان دارید از لحاظ روحی و روانی در وضعیت مناسب تری قرار دارید. شنیدن یک خبر خوب از این نزدیکان اثر بسیار خوبی بر شما خواهد گذاشت و روابط شما را نیز مستحکم ترخواهد کرد.

 

یافتن معنی در زندگی


یکی از حساس ترین و اساسی ترین مسائل در مورد زندگی هر شخص در این جهان مبحث معنا و مفهوم است. مسائل مذهبی ، خانوادگی، شغلی و فکری که هر شخص با آنها تا پایان عمر خود درگیر است و سعی می کند در چالش با آنها برای خود مفهومی بدست آورد. پرسیدن سوالاتی همچون: من در این جهان چه می کنم؟ جهان از کجا آمده و به کجا می رود؟ وضعیت من در این دنیا چگونه است؟ آیا شغل من با توجه به نیازها و تفکرات و توانایی های من مناسب است؟ رسیدن به پاسخی برای این سوالات است که می تواند معنی به زندگی انسانها بدهد.

 

تکمیل کار


حتما بسیاری از ما تاکنون با این ضرب المثل رو به رو شده ایم که: کار که کرد، آن که تمام کرد. این یک حقیقت مشخص و واضح است که زمانی که فرد وظایف محوله را به خوبی تکمیل می کند احساس رضایت و خوشی بسیاری خواهد داشت. سعی کنید تا در زندگی خود اهدافی داشته باشید و برای رسیدن به آن اهداف و تکمیل آن خواسته ها تلاش کنید. این تلاش و کوشش و رسیدن به اهداف است که در نهایت می تواند شما را به رضایت مندی ، شادی و نشاط برساند. / خبرگزاری : باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------