روبات های كاغذی، دستیار جراحان آینده



 

 

 

روبات های كاغذی , روبات

 

 

ساختارهای كاغذی با استفاده از قوانین اوریگامی می توانند در آینده به ساخت روبات های ساده ای منجر شوند كه بسیار متفاوت تر از گونه های كنونی آنهاست.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دانشگاه هاروارد كه پیش از این موفق به ساخت روباتهایی با الهام از ماهی مرکب با عضلات مصنوعی از پلاستیك نرم شده بودند كه نیروی خود را از پمپ های هوای پنوماتیكی بدست می آورد، اكنون توانسته اند با تركیب این شیوه با كاغذ، مجموعه ای از ساختارهای سبك وزن بسازند كه از قابلیت تاشوندگی، پیچ خوردگی و حتی بلند كردن وزن های بیشتر برخوردارند.

كاغذ بسیار منعطف بوده؛ اما برخلاف پلاستیك قابل كشش نبوده كه آن را برای ساخت سازه های سخت در زمان پر كردن یك بالن كاغذی از هوا، مفید می سازد.

برای مثال كاغذی كه در اشكال دم مانند جاسازی شده در پلاستیک منعطف تا شده است، در زمان پر باد شدن به سمت بالا كشیده شده و منجر به ایجاد یك لوله یك سانتیمتری با وزن حدود هشت گرم شده و قادر به بلند كردن یك كیلوگرم وزن است.

چسباندن بخشهای مختلف دم ها به یكدیگر می تواند به ایجاد یك حالت U شكل در زمان تورم منجر شده یا در زمان گسترش به حالت پیچیده درآید.

برخلاف روباتهای امروزی موجود در خط تولید كارخانه ها، این طراحی های ساده می توانند به شكل روباتهای نرم با قابلیت عملكرد شبیه انسان ارتقا یابند.

به گفته این محققان، می توان از این طرحها در آینده برای كمك به جراحان یا انجام كارهای ظریف بر روی اجسامی مانند میوه و تخم مرغ استفاده كرد...... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------