آیا می دانید مردان چند برابر زنان دچار سرطان می شوند؟



 سرطان مردان,سرطان زنان,انواع سرطان ها,عامل سرطان,سرطان ریه,سرطان مثانه,اخبار سرطانهای میترا حجار,فیلمهای میترا حجار,اخبار هنرمندان,اخبار سینما

 

آیا می دانید مردان چند برابر زنان دچار سرطان می شوند؟

مردان آسیب پذیری بیشتری در برابر انواع سرطان ها دارند و بر طبق بررسی ها و مطالعات مختلف شیوع کلی سرطان در آنها حدود 2 تا 5 برابر بیشتر از زنان است.

مرتضی اصلانی متخصص انکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آمارها نشان می دهند که سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا است و سالانه هزینه های بسیار سنگینی را به دولت ها، جوامع و مردم تحمیل می کند.

 

وی با بیان اینکه مردان، آسیب پذیری بیشتری در برابر انواع سرطان ها دارند تصریح کرد: در واقع مردان در مقایسه با زنان بیشتر دچار سرطان می شوند و سال های از دست رفته عمر، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی به دلیل سرطان در مردان به مراتب بیشتر از زنان است.

اصلانی تاکید کرد:‌ برطبق بررسی ها و مطالعات مختلف، شیوع کلی سرطان در مردمان، حدود 2 تا 5 برابر بیشتر از زنان است.

 

وی با اشاره به اینکه سرطان مثانه در مردان پنج برابر شایع تر از زنان است یادآور شد: همچنین سرطان ریه، معده و روده نیز در مردان دو تا سه برابر شایع تر است.

اصلانی با بیان اینکه سرطان پروستات نیز که مختص مردان است و به عنوان شایع ترین نوع سرطان در مردان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که ویژگی های جنسیتی، شغلی و رفتاری در مردان به عنوان عواملی اصلی افزایش دهنده خطر ابتلا به سرطان در آنها در مقایسه با زنان است/باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------