ناسا گل‌های فضایی پرورش می‌دهد



سازمان فضایی آمریکا قصد دارد یک باغچه گل از خانواده گل‌های آهاری در ایستگاه بین‌المللی فضایی پرورش دهد.

محققان مرکز کندی، متعلق به ناسا، تصمیم دارند پس از پروژه موفقیت‌آمیز پرورش کاهو در ایستگاه بین‌المللی فضایی، این‌ بار، گل‌های آهاری را در این مرکز پرورش دهند تا اثر کمبود جاذبه روی گیاهان گل‌دار را بررسی کنند.

اخبار,اخبار علمی,ناسا گل‌های فضایی پرورش می‌دهد

 

این پروژه که بخشی از پروژه تحقیق روی گیاهان فضایی است، به منظور آماده‌سازی زمینه برای زندگی طولانی‌مدت در فضا، طراحی شده است که به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا برای سفرهای طولانی در عمق فضا، غذای تازه و گیاهی برای فضانوردان تهیه کنند.

ترنت اسمیث، مدیر بخش «سبزیجات فضایی» مرکز فضایی کندی، در این‌باره گفت: «بررسی رشد گل‌های آهاری در فضا، این امکان را ایجاد می‌کند تا نحوه زیست سبزیجات گل‌دار در فضا را بررسی کنیم و امکان پرورش گیاهان میوه‌دار مانند گوجه فرنگی، در فضا را به دست بیاوریم تا فضانوردان غذای تازه در مأموریت‌های مداری داشته باشند».

در صورتی‌ که این آزمایش با موفقیت انجام شود و گیاهان در نبود جاذبه هم بتوانند گل بدهند، بخش زیادی از مسیر تأسیس گلخانه‌های خارج از جو و مداری (مستقر در مدار زمین) هموار می‌شود.

در مرحله بعدی، فضانوردان قصد دارند از سال 2017، گوجه فرنگی را هم در ایستگاه فضایی بین‌المللی کشت کنند. هنوز هیچ اثر مشخصی از استفاده فضانوردان از سبزیجات فضایی اعلام نشده است اما یکی از دغدغه‌های دانشمندان این است که رشد در فضا و در نبود جاذبه، باعث تغییراتی در گیاهان شود که بیماری‌ها یا ناهنجاری‌هایی را در انسان موجب شود.

در صورتی که طرح پرورش گیاه در فضا با موفقیت پیش رود، ناسا می‌تواند گلخانه‌ای فضایی ایجاد کند که به منطقه انبار پشتیبانی غذای تازه در مأموریت‌های فضایی استفاده شود. 

اخبار,اخبار علمی,ناسا گل‌های فضایی پرورش می‌دهد

انبار پشتیبانی غذای ناسا


  اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------