قبل از امتحان بروکلی بخورید



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, بروکلی
طبق گفته محققان، بروکلی به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و ویتامین K به تقویت حافظه کمک می‌کند.

 به گزارش فارس، پیش از شروع امتحانات فشارهای زیادی بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان است و همین امر موجب افزایش استرس آنها و از بین رفتن توانایی شناختیشان می‌شود.

 

براساس گزارش «فودایت‌سیف»، با وجود تمام این استرس‌ها و نگرانی‌ها می‌توان با انجام کارهایی خود را آرام کرد. خوردن مواد غذایی مقوی پیش از امتحان به کاهش استرس و تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند. در اینجا با چند مورد از این غذاهای مفید آشنا می‌شوید.

 

گردو، آوکادو و ماهی

طبق گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، هر غذایی که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 باشد برای حافظه، تمرکز و عملکرد کلی مغز مفید است.

 

بدن انسان نمی‌تواند به تنهایی اسیدهای چرب امگا3 را تولید کند، بنابراین اضافه کردن غذاهای دارای امگا 3 به لیست رژیم غذایی ضروری است. آجیل، ماهی و آوکادو مواد غذایی سرشار از امگا3 هستند که مصرف آنها قبل از روز امتحان به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.

 

بروکلی

بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین K است. این ویتامین محلول در چربی بوده و برای تشکیل «اسفنگولیپید» ضروری است.  اسفنگولیپید نوعی از اسید چرب موجود در سلول‌های مغز است.

 

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد ویتامین K با تقویت حافظه در ارتباط است. همچنین ترکیبات موجود در بروکلی ضدالتهابی بوده و به جلوگیری از زوال عقل کمک می‌کند.

 

شکلات تلخ

یکی از مزایای شکلات تلخ داشتن ترکیبات تقویت کننده مغز از جمله فلانوئیدها، کافئین و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

 

کافئین

کافئین یکی از رایج‌ترین محرک‌هایی است که بزرگسالان روزانه آن را مصرف می‌کنند. مصرف کافئین می‌تواند برای تمرکز، تقویت هوشیاری و افزایش بهره‌وری اطلاعات، موثر باشد.

 

شما با مصرف قهوه علاوه بر کافئین، مواد مغذی دیگر از جمله ریبوفلاوین (ویتامین B12)، اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، منگنز، پتاسیم، منیزیم و نیاسین (ویتامین B3) را نیز دریافت می‌کنید. چای نسبت به قهوه دارای کافئین کمتری است اما به دلیل برخوردار بودن از آنتی‌اکسیدان فراوان به عنوان کاهنده استرس شناخته شده است.

 

کربوهیدرات‌ها

شما باید قبل از امتحان از خوردن برخی مواد غذایی اجتناب کنید. خوردن برخی غذاها مانند نان، ماکارونی یا برنج قبل از امتحان باعث تقویت فوری حافظه می‌شود اما این تقویت کوتاه مدت است و پس از آن سرعت عملکرد مغز کاهش می‌یابد.

 

مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها باعث افزایش قند خون و در نهایت منجر به آزاد شدن سرتونین و تریپتوفان می‌شود که در صورت ترکیب آنها احساس خواب‌آلودگی به وجود می‌آید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------