خوک نقاشی که تابلوهایش میلیون ها دلار قیمت دارد



خوک نقاش،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

روزیاتو | نقاشی های انتزاعی پیکاسو، ماده خوک نقاش حالا با قیمت یک میلیون پوند به فروش می رود . این حیوان در سال ۲۰۱۶ از یک کشتارگاه نجات یافت و از آن زمان زندگی خود را به مهارت یافتن در هنر نقاشی گذرانده است.

 

پیکاسو که نقاشی هایش را با گذاشتن یک قلم مو درون دهانش می کشد، از چهره های مشهوری همچون بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس و الیزابت دوم، ملکه فقید انگلیس نقاشی کشیده است. وقایع مهمی همچون تاجگذاری شاه چارلز و برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) نیز سوژه ی نقاشی های پیکاسو شده اند.

 

خوک نقاش،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
خوک نقاش،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

جوآن لفسن ۵۰ ساله، صاحب این ماده خوک، می گوید: «پیکاسو بعد از نجات یافتنش، به چند قلم موی قدیمی که در طویله بود علاقه نشان داد. من علاقه اش را پی گرفتم و طولی نکشید که قلم موها را برداشت و با آن ها روی بوم هایی که در طویله گذاشتم نقاشی کشید.»

 

لفسن همچنین می گوید: «پیکاسو اولین نقاشی اش را همان سال به قیمت ۴۰۰ پوند فروخت. او نقاشی کردن را دوست دارد بنابراین دیدن اینکه می تواند کار مورد علاقه اش را انجام می دهد خیلی عالی است. هر باری که نقاشی کردن را شروع می کند با دفعه ی قبل متفاوت است. یک فرآیند بسیار خلاقانه و منحصر به فرد است که با او رخ می دهد. من عاشق این هستم که بنشینم و تماشا کنم که چطور یک خوک ۴۵۰ کیلوگرمی می تواند قلم مو را به زیبایی روی بوم نقاشی حرکت دهد.»

 

پیکاسو در مزرعه ای در آفریقای جنوبی زندگی می کند.

 

خوک نقاش،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
خوک نقاش،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------