تحقیقات جدید دانشمندان درباره کشتی نوح



اخبار,اخبار گوناگون,کشتی نوح

تیمی از دانشمندان و محققان بنا‌های تاریخی به سرپرستی ژئوفیزیک‌دان نیوزلند «جان لارسن»، مهندس کامپیوتر و باستان‌شناس آمریکایی «اندرو جونز» و مدیر و باستان‌شناس مشهور ترکیه، «جیم سرتیسن» تأیید کردند، در طول مطالعه یک شیء مرموز زیرزمینی در کوهستانی در سایت دروپینار که در یازدهم سپتامبر ۱۹۵۹ رونمایی شد، قادر به تعریف یک الگوی سه بعدی از آنچه گفته می‌شود کشتی نوح است، هستند.

 

تیمی از دانشمندان و محققان از کشف مکان کشتی نوح خبر داده اند و قصد دارند با تصاویر سه بعدی این کشف را اثبات کنند. این تیم در نظر دارد عکس‌هایی را منتشر کند که تأیید می‌کند، کشتی نوح در یک منطقه کوهستانی در شرق ترکیه دفن شده است!

اخبار,اخبار گوناگون,کشتی نوح

 

هنرمند آمریکایی، «ادوارد هیکس»، نقاشی را به نمایش گذاشت که تصویر خود را از کشتی نوح که تیم اعلام کرده بود، نشان می‌داد. آژانس ترکیه آناتولی ترکیه گزارش داد، دانشمندان سیم‌های مخصوصی را طراحی کردند که ۲۰ سانتی متر از هم جدا شده‌اند تا بتوانند این مدل را طراحی‌کنند.

 

این تیم خبره که این مدل را طراحی کرده است، گفت: این تصاویر را در مستند جدید نمایش می‌دهد تا ثابت کند که آن‌ها در حال مستند کردن کشتی نوح هستند. این کشتی توسط نوح (ع) و به فرمان خدا قبل از سیل بزرگ ساخته شده است و یک زوج از هر حیوان را در آن قرار داد. با این حال، گروه تحقیقات خاطرنشان می‌کند، هنوز زود است با اطمینان بگوییم کشتی نوح در این منطقه قرار دارد. این امر مستلزم مطالعه گسترده با حمایت بیشتر دولت و با مشارکت محققان برجسته دانشگاه‌های معتبر در جهان است.

اخبار,اخبار گوناگون,کشتی نوح

 

اما «اندرو جونز» اصرار دارد این نمونه، کشتی نوح را مستند می‌کند، نه پیکره دیگری و بخش‌هایی از کشتی نوح هنوز در زمین دفن شده‌است. اندرو جونز تأکید کرد تصاویر رایانه‌ای کشتی نوح جعلی یا شبیه سازی نشده است. «سرتیسن» که پیش از این مستندی درباره جستجوی کشتی نوح ساخته بود، معتقد است این تصاویر صحیح است و کشتی را مستند می‌کند.

 

از سوی دیگر، «یوهان هوبرز» نجار هلندی سال‌های زیادی را در ساخت ماکت کشتی نوح گذراند و بنا به توضیحی که در سفر پیدایش ذکر شده، آن را بنا کرده است. این کشتی به طول ۱۲۵ متر، عرض ۲۹ متر، ارتفاع ۷ طبقه و وزن ۳ هزار تن است. این نسخه از کشتی، به عنوان محلی برای جذب گردشگری مذهبی ساخته شده و از سال ۲۰۱۲ تاکنون در دسترس مردم بوده است.

 

گفتنی‌ است، سایت دروپینار Durupınar site، در کوه تندورک، استان آغری، به نام کاپیتان ارتش ترکیه ایهان دروپینار است- این سایت نقش قابل توجهی در جستجوی کشتی نوح دارد.

اخبار,اخبار گوناگون,کشتی نوح

 

سایت دروپینار یک ساختار سنگی بزرگ است در کوه تندورک در شرق ترکیه. این سایت ۳ کیلومتر (۲ مایل) در شمال مرز ایران، ۱۶ کیلومتر (۱۰ مایل) جنوب شرقی دغوبایزید، دراستان آغری و ۲۹ کیلومتری جنوب غربی کوه آرارات، در ارتفاع ۱ ٬ ۹۶۶ تا ۴۰۰ مترمربع (۴۴۴۹ تا ۶ ٬ ۵۷۵ فوت) بالاتر از سطح دریاست.

اخبار,اخبار گوناگون,کشتی نوح
اخبار,اخبار گوناگون,کشتی نوح

 

تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------