آفتابی‌شدن مرغ فرعون پس از 150 سال در انگلیس/ عکس



مرغ فرعون،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
ساکنان جزیره‌ای در انگلیس اعلام کردند که عقاب نادر و درحال انقراض مصری را بار دیگر در این منطقه مشاهده کرده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه انگلیسی سان، گروهی از ساکنان جزیره «سیلی» در انگلستان یک عقاب نادر مصری را که از پرندگان در معرض خطر انقراض است مشاهده کردند که نخستین بار بیش از ۱۵۰ سال پیش در این کشور دیده شده بود. این پرنده که به دلیل ارتباط با مصر باستان به «مرغ فرعون» معروف است هر قرن یک بار در انگلیس ظاهر می‌شود.

 

فقط دو مرتبه مشاهده این عقاب در انگلستان ثبت شده است یکی در سامرست در ۱۸۲۵ و دیگری در اسکس در ۱۸۶۸، اما پایان خوبی برای هیچ یک از پرندگان وجود نداشت، زیرا عقاب اول به دست شخصی کشته شد و پرنده دوم از سوی یک کارگر مزرعه هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

 

در جزایر سیلی عقاب مصری برای نخستین بار در Peninnis Head در سانت ماری قبل از حرکت به جزیره ترسکو در روز دوشنبه دیده شد و "دیلی میل" به نقل از رئیس گروه اکتشاف پرندگان در جزیره ترسکو که توانست از این پرنده نادر عکسبرداری کند، می‌گوید: ما خوش شانس بودیم. این مشاهده که بسیاری از مردم آن را نمی‌بینند در جامعه پرندگان انگلیس بسیار مورد توجه است. او ادامه داد: من متعجب شدم که عقاب مصری را از ابر‌های بالای سرم مشاهده کردم، این یک حس خارق العاده بود.

 

انتظار می‌رود تعداد بیشتری از ناظران پرندگان به امید دیدن عقاب کمیاب، که در هیروگلیف مصری از آن نام برده شده است و یکی از معدود پرندگان شکاری است به این جزایر سفر کنند. عقاب‌های مصری معمولاً در مناطقی از جنوب اسپانیا و شمال فرانسه و همچنین آفریقا و آسیا یافت می‌شوند اما در معرض خطر انقراض قرار دارند و تعداد آن‌ها به طور چشمگیری در حال کاهش است.

 

مرغ فرعون،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
مرغ فرعون،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------