حقایقی درباره آدم خواران در تاریخ (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون,آدم خواران

داستان بیشتر فیلم‌های هیجان انگیز دنیا پیرامون قهرمانان و شخصیتهای خیالی است که شوق و ولع بی حد و حصری برای خوردن گوشت انسان‌ها دارند، اسم‌های زیادی روی آن‌ها گذاشته اند: مردگان زنده، زامبی و...

 بسیار‌ی به گمان این که داستان فقط از خیال نویسنده نشأت گرفته و یک نویسنده نابغه یا علاقه‌مند به هیجان و امور وحشیانه با فنون و ابداعات سینمایی آن را به نمایش گذاشته است، از دیدن این فیلم‌های هراس انگیز لذت می‌برند.

اما دلایل قاطعی از ده‌ها جهانگرد و باستان شناس به ما ثابت می‌کنند که آدم خوار‌ها در بیشتر عصر‌هایی که انسان در آن زیسته وجود داشته اند.

در تاریخ انسان نمونه‌های واقعی از آدم خوار‌ها و زامبی‌ها که گوشت انسان می‌خوردند وجود داشته است.

۱. پیشینیان ما قبل تاریخ

اخبار,اخبار گوناگون,آدم خواران


بنا بر تحقیقات انجام شده ۲۰۱۹ در مجله تکامل بشری، در حدود ۹۰۰ هزار سال پیش در منطقه‌ای که الآن به آن اسپانیا می‌گویند، هومو‌ها (گونه‌ای منقرض شده از انسان تباران) گوشت انسان می‌خوردند. این نشان می‌دهد آن‌ها گوشت انسان را مغذی می‌پنداشتند و از آنجا که انسان‌ها طعمه‌هایی سهل الوصول بودند آن‌ها را در فهرست شکار خود قرار داده بودند.

۲. انسان‌های نخستین

اخبار,اخبار گوناگون,آدم خواران


باستان شناسان اشیایی را کشف کردند که نشان می‌داد انسان‌های نخستین در مناطق مختلفی از جهان از جمله غاری در فرانسه و دیگری در اسپانیا و غاری در بلژیک آثار به جای مانده از آدم خواری یافته اند، انسان‌های نخستین با استخوان‌های انسانی به جا مانده ابزار و وسایل ساخته بودند.

۳. قبایلی در پاپوآ گینه نو

اخبار,اخبار گوناگون,آدم خواران


چندین فرهنگ جداگانه در پاپوآ گینه نو وجود دارد که به آدم خواری شناخته می‌شوند؛ هرچند احتمالا برای چند دهه آن را انجام نداده اند.

در سال ۲۰۱۱، وقتی پریس گیبون مجری تلویزیون انگلستان، به آن منطقه سفر کرد، مردم قبیله به او گفتند که از صحبت کردن درباره آدم خواری خوشحال می‌شوند، بزرگ قبیله درباره یک مورد آدم خواری توضیح داد، او گفت: وقتی افراد قبیله متوجه شدند که دو زن قبیله، از همسران مرده خود بدگویی کرده اند آن دو را مثل خوک بالای آتش کباب کردند و خوردند.

۴. آزتک‌ها در مکزیک

اخبار,اخبار گوناگون,آدم خواران


مشخص شده که مردم آزتک مراسم قربانی انسان انجام می‌دادند و شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که آن‌ها گوشت قربانیان را در این مراسم می‌خوردند. گوشت بدن قربانیان نصیب اشراف و دیگر اعضای برجسته جامعه آزتک می شد.

برخی از کارشناسان می‌گویند که آدم خواری در میان آزتک‌ها احتمالاً در دوران قحطی شایع‌تر بود، و نظریه دیگری هم می‌گوید که آدم خواری راهی برای برقراری ارتباط با خدایان به شمار می‌رفت.

در سال ۲۰۱۵، دانشمندان در مؤسسه ملی مردم شناسی و تاریخ در مکزیک، قفسه‌های یادبود جمجمه وحشتناک انسان را در «تمپلو مایور» یکی از معابد اصلی در پایتخت آزتک‌ها «تنوکتیتلان» یافتند که امروزه مکزیکو سیتی نام دارد.

۵. اروپاییان قرن ۱۶ و ۱۷

اخبار,اخبار گوناگون,آدم خواران


تا پایان قرن هجدهم، برای اروپایی‌ها جستجوی گوشت انسان برای اهداف درمانی موضوع عجیبی نبود.

۶. کاوشگران قطب شمال در قرن نوزدهم
داستان‌های بسیاری از کاوشگران وجود دارد که برای برای نجات خود مجبور شدند تا آدم خواری کنند. در ۱۵۰ سال، محققان بقایای جسد کاوشگرانی را پیدا کردند که نشانه‌های شکستن استخوان، شکستگی جمجمه و استخراج نخاع در آن‌ها به چشم میخورد که گواهی قانع کننده بر این بود که افرادی گوشت آن‌ها را خورده اند.

واقعیت‌های پنهان دیگری در مورد این موضوع وجود دارد، که باستان شناسان در طول تاریخ کشف خواهند کرد.

 

 تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------