عادات عجیب « غذاخوردن» مردم دنیا



اخبار,اخبارگوناگون,عادت غذاخوردن

 نکته جالب تر این که رفتارهای معمولی مانند افزودن نمک، امتناع از کشیدن غذا، خوردن سبزیجات با چنگال و... در بعضی فرهنگ ها اصلا پذیرفته نیست و رفتار ناشایست مهمان تلقی می شود. بهتر است این عادات را بشناسید تا اگر روزی به یکی از این کشورها سفر کردید، مشکلی پیش نیاید:
 
 فرانسه؛ پنهان نکردن دست ها
 زیر میز غذا
هنگام حضور سرمیز غذا، حتی اگر غذا هم نمی خورید باید هر دو دست روی میز باشد؛ البته نه به هر حالتی! اگر از قاشق و چنگال استفاده نمی کنید یا لیوانی در دست ندارید، ساعد و انگشتان دست را روی میز بگذارید و مراقب باشید هرگز آرنج تان روی میز نباشد. البته این رسم در انگلستان اصلا پذیرفته نیست و زمانی که منتظر غذای اصلی یا دسر هستید، دست ها باید روی زانوها باشد.


 آلمان؛ تکه کردن سیب زمینی
 فقط با چنگال
اگر غذای شما حاوی سیب زمینی پخته است، آن را با کارد برش نزنید! زیرا این تصور را ایجاد می کند که سیب زمینی کاملا پخته نیست. آلمانی ها معتقدند سیب زمینی را باید با چنگال تکه و نرم کرد تا بهتر به سس آغشته شود.


 اسپانیا؛ حضور در کنار دوستان
 تا تمام شدن غذا
دعوت دوستان اسپانیایی را برای صرف غذا بپذیرید اما اگر زودتر غذا را تمام کردید، هیچ توجیهی برای ترک میز نخواهید داشت. شما باید کنار دوستان بمانید، قهوه یا دسر میل کنید، با هم گپ بزنید و همه با هم میز را ترک کنید.


 مصر؛ استفاده نکردن از نمکدان
اگر در مصر به مهمانی دعوت شدید، بهتر است از افزودن نمک به غذا چشم پوشی کنید. این رفتار معمولی به صاحبخانه نشان می دهد که او در آشپزی حرفه ای نبوده و نتوانسته است غذایی باب ذائقه شما تهیه کند و قطعا از این کار شما رنجیده  شده است.


 ژاپن؛ هورت کشیدن سوپ
برخلاف این که صدای دهان هنگام غذاخوردن برای ما پسندیده نیست اما ژاپنی ها سوپ و نودل را درست مانند بچه ها هورت می کشند و از صدای آن اصلا ناراحت نیستند. البته این رفتار فقط درباره این غذاها دیده می شود و هنگام صرف غذاهای دیگر باید مراقب بود.همچنین هنگام غذاخوردن با مردم سرزمین آفتاب تابان، اگر دیدید که لیوان دوست شما خالی است، وظیفه شماست که برای او نوشیدنی بریزید. این رفتار نشان دهنده توجه آن ها به یکدیگر است.


 ونزوئلا؛ تاخیر اجباری
سروقت رسیدن به مهمانی را نشانه خوش قولی می دانیم اما زمانی که در ونزوئلا به مهمانی دعوت می شوید، این عادت را کنار بگذارید. در واقع مردم این کشور، رسیدن به موقع مهمان برای صرف غذا را نشانه پرخوری و بی صبری برای شکم چرانی می دانند. مشابه چنین فرهنگی در یونان نیز دیده می شود.


 مراکش؛ غذاخوردن با دست
اگرچه تا چند دهه قبل، غذاخوردن با دست رفتاری عادی و مرسوم در بیشتر جوامع بود اما امروزه با کاربرد گسترده قاشق و چنگال، این نوع غذاخوردن، بی ادبانه تلقی می شود. ولی در کشور مراکش هنوز این عادت کاملا پسندیده است و حتی غذا با دست در مهمانی ها برای همه سرو می شود. البته فقط باید غذا را با دست راست خورد.


 چین؛ احترام به سالمندان
چینی ها هنگام صرف غذا منتظر
 می مانند تا نخست بزرگ ترهای خانواده غذا را شروع کنند  یا دست کم به جوان ترها تعارف کنند. براساس یکی از باورهای کهن، هنگام صرف ماهی، آن را برنمی گردانند تا گوشت همه قسمت ها را بخورند زیرا این کار را نماد بدشانسی می دانند.


 تایلند؛ استفاده نکردن از چنگال
هنگام صرف غذا، نباید لقمه ها را با چنگال به دهان برد و باید تنها از چنگال در کنار قاشق استفاده کرد. قاشق و چنگال پس از سفر پادشاه این کشور به اروپا در سال 1897 به فرهنگ غذایی تایلند وارد شد و پیش از آن مردم با دست غذا می خوردند. چاپستیک نیز تنها برای صرف غذاهای چینی کاربرد دارد.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------