شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند



در حالی که شهرهای بزرگ کمبود مسکن در سطح جهان را تجربه می‌کنند، هنوز راه های بسیاری وجود دارد که مردم می‌توانند به وسیله‌ی آن خانه های ارزان قیمت دریافت کنند. بعضی اوقات دولت‌ها یک یارانه برای تأمین بودجه نوسازی منازل در مناطقی كه خانه های قدیمی و غیر مسكونی دارند، فراهم می‌كنند و یا مالكان خانه آمادگی دارند املاک خود را با كمترین هزینه یا بدون هزینه بفروشند.

 در این گزارش فهرست شهرهایی آمده که می‌توانید رایگان در آنجا خانه دریافت کنید، که شامل شهرهای کوچک مانند بوفالو، هارمونی، اوکلاهاما و سایر مناطق شهری اصلی مانند بالتیمور و توکیو و ...است.

 

۱. صاحبان خانه‌های متروکه در توکیو آن را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

ساخت و ساز در توکیو سرعتی دیوانه وار دارد، اما این شهر هنوز در تلاش است تا از شر خانه‌های خالی و متروک خود خلاص شود. ژاپن تایمز اخیراً گزارش داده است که بیش از یک خانه از هر ۱۰ خانه در توکیو خالی است. این موضوع حدودی به دلیل کم شدن جمعیت ژاپن است، بدان معنا که خریداران کمتری دارند. از سوی دیگر خرید خانه‌ای که شاهد مرگ، خودکشی یا مرگ یک فرد مجرد باشد، یک نشانه‌ی شوم برای ژاپنی‌هاست. به همین دلیل بسیاری از املاک و مستغلات رایگان در بانک اطلاعاتی آنلاین با نام akiya bank معرفی می‌شوند، akiya در ژاپنی به معنی خانه خالی است. در حالی که برخی خانه‌ها حدود چهار دلار فروخته می‌شود.

 

 ۲. خرید خانه در شهر نیوهیوِن با تخفیف‌های باورنکردنی همراه است

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

در نیوهیوِن هرکس برای اولین بار خانه‌ای بخرد تخفیف‌های خیالی می‌گیرد. نیوهیون در ایالت کانتیکت آمریکا، تخفیف های مسکن حداکثر ۴۲.۵۰۰ دلار را به صاحبان خانه اولی ارائه می دهد. افرادی که برای نخستین بار در نیوهیون خانه می‌خرند نیز تا ۱۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، این سود به صورت وام بدون بهره می‌آید که مشتری پس از پنج سال کاملاً از پرداخت آن معاف می‌شود. کارمندان شهری، معلمان، افسران پلیس، آتش نشانان و اعضای ارتش ۲۵۰۰ دلار اضافی دریافت می‌کنند. علاوه بر این، شهر نیوهیون به کسانی که خانه‌های خود را نوسازی کرده و از فناوری های مدرن صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کنند، ۳۰ هزار دلار می‌دهد.

 

۳. آپارتمان های اوکلاهما ۳۳ درصد تخفیف اجاره ای دارند

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

در اوکلاهاما شرایط دریافت تخفیف اجاره خانه برای مردم فراهم می‌شود. برای مثال افرادی که شغل‌های دورکاری دارند در این شهر می‌توانند تا ۳۳ درصد تخفیف اجاره خانه به مدت سه ماه برخوردار شوند. همچنین کمک هزینه ای به مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار برای نقل مکان به شهر ارائه می‌شود. از سوی دیگر در همین راستا تخفیف ۳۳ درصدی در آپارتمان های کاملاً مبله در منطقه بردی آرتز، با امکانات رایگان نیز ارائه می‌شود. 

 

۴. در بوفالو نیویورک ملک های نامرغوب با قیمت یک دلار به فروش می‌رسد

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

در بوفالو، زمین‌های شهری که هیچ کسی مایل به خرید آن نیست و ویژگی خاصی ندارد،  فقط یک دلار به فروش میرسد، اما برخی الزامات اضافی نیز وجود دارد، به طوری که خریداران باید حداقل برای مدت سه سال در خانه بمانند و باید ظرف ١٨ ماه هرگونه تخلف از مقررات ساخت و ساز را برطرف کنند. در حالی که ممکن است این معاملات در نگاه اول ارزان به نظر برسد، اما نوسازی یک خانه متروکه می تواند بسیار گران تمام شود.

 

۵. مشوق های خرید مسکن به ارزش ۵ هزار تا ۱۰ هزار دلار

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

صاحبان خانه های بالتیمور تخفیف‌های ویژه‌ای را برای ساکنان محلی ارائه می‌دهند. این مشوق‌ها شامل ۵۰۰۰ دلار برای خانه اولی‌ها است که کمتر از ۸۰ درصد از درآمد متوسط ​اهالی منطقه را دریافت می‌کنند، و ۵۰۰۰ دلارنیز برای خریداران خانه که کارکنان شهری باشند اختصاص یافته است. این شهر ۳۰ نفر را، دو بار در سال برای اهدای پنج هزار دلار مشوق مسکن انتخاب می‌کند، بیشترین حمایت نیز به قیمت ۱۰ هزار دلار برای ساکنانی است که یک خانه خالی و نیاز به تعمیرات را خریداری می‌کنند.

 

۶. تخفیف های نقدی حداکثر ۱۲ هزار دلار در هارمونی کوچک

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

ساکنان هارمونی در مینه سوتا می توانند برای ساخت یک ملک جدید در این شهر تخفیف نقدی حداکثر ۱۲ هزار دلار دریافت کنند. اگرچه هارمونی به عنوان (بزرگترین شهر کوچک جنوب مینه سوتا) در نظر گرفته شده است، اما تلاش زیادی برای افزایش جمعیت خود انجام می دهد، تعداد ساکنان ۱۰۰ نفر است. از افراد در هر سنی و سطح درآمد دعوت می شود که برای دریافت تخفیف اقدام کنند، اما درخواست ها به صورت اولویت اول ارائه می شوند.

 

۷. خانه های گری فقط با یک دلار

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

در ماه آگوست منطقه‌ی گری در ایندیانا از فروش ۸ خانه از طریق برنامه یک دلاری خبر داد. در حال حاضر وب سایت آنها دارای ۱۲ خانه است که به نظر می رسد که برای نوسازی آماده هستند. متقاضیان برای خرید خانه هایی با ارزش یک دلار باید توافق کنند که ظرف یک سال از خرید ملک، آن را تعمیر کنند و حداقل ۵ سال در آنجا بمانند.

 

۸.  خانه‌های ۱.۲۵ دلاری در اولالی ایتالیا

اخبار,اخبارگوناگون,شهرهایی که خانه‌های مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهند

 

دهکده ایتالیایی اولاله ملک‌های خود را با قیمت ۱.۲۵ دلار به فروش می‌رساند. دهکده ماهیگیری ایتالیایی اولالی طی نیم قرن گذشته افت شدید جمعیت را تجربه کرده است. از آنجا که جمعیت این شهر از ۲۲۵۰ نفر به ۱۳۰۰ نفر کاهش یافته است، دولت اکنون برای جذب ساکنان جدید مجبور شده صدها خانه متروکه با قیمت ۱.۲۵ دلار بفروشد، مالکین باید تعهد بدهند که در سه سال، خانه‌ها را نوسازی کنند.

 

 تابناک باتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------