کشف اسکلت قدبلند با شمشیر بلند در میدان شهر هالمستاد سوئد!



کشفیات جدید در سوئد،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
فعالیت‌های بازسازی در میدان لیلاتورگ (Lilla Torg) در شهر هالمستاد سوئد منجر به کشف یک گور قرون وسطایی شده که یک مرد بلند قد و یک شمشیر بلند را در خود جای داده است؛ دفن شمشیر در قرون وسطی بسیار نامعمول بوده است.

به گزارش فرادید، یک گور قرون وسطایی حاوی بقایای مردی با قد بیش از یک متر و 90 سانتیمتر، همراه با شمشیری به طول 1 متر و 30 سانتیمتر در شهر بندری هالمستاد در ساحل غربی سوئد کشف شده است.

 

این شمشیر بلند در سمت چپ مرد قرار داشت و تنها اثر باستانی دفن شده در کنار جسد بود.

 

این گور در میدان لیلاتورگ در مرکز شهر هالمستاد کشف شد؛ این میدان در قرن پانزدهم بخشی از صومعه فرانسیسکن «سَنکتا آناس» بود. اولین حفاری در این میدان که در سال 1932 انجام شد منجر به کشف بقایای آشپزخانه صومعه و کلیسا شده بود. در حفاری امسال بخش بیشتری از کلیسای صومعه پیدا شد.

 

قبر حاوی مرد قد بلند و شمشیر نیز در زیر کف شبستان جنوبی کشف شد. دو قبر دیگر در کنار او پیدا شد که یکی متعلق به یک زن بالغ و دیگری متعلق به یک مرد بود.

 

هیچ شیء دیگری در سه گور بررسی شده پیدا نشده است. این شمشیر همچنین تنها شیئی است که در 49 گوری که تاکنون در این بخش از شهر هالمستاد پیدا شده‌اند یافت شده است.

 

کشفیات جدید در سوئد،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

یافتن شمشیر در گورهای قرون وسطایی بسیار نادر است و افرادی که با شمشیر دفن می‌شدند از طبقات بالای جامعه بودند. شمشیر یافت شده در هالمستاد تأیید می‌کند که کلیسای سنکتا آنا در طول 35 سالی که فرقۀ فرانسیسکن در این مکان فعالیت می‌کرد، به عنوان محل دفن افراد نجیب‌زاده و اشرافی نیز استفاده می‌شده است.

 

این شمشیر در حال حاضر به آزمایشگاه فرستاده شده است تا بررسی و مرمت آن در یک محیط حفاظت‌شده آغاز شود. اولین تصویر اشعه ایکس از این یافته نشان می‌دهد که تیغۀ آن با دو صلیب که احتمالا از جنس فلزات گرانبها هستند منبت‌کاری شده است.

 

کشفیات جدید در سوئد،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

هالمستاد اولین‌بار در سال 1307 عنوان رسمی «شهر» را دریافت کرد و مرکز تاریخی فعلی آن در دهه 1320 تأسیس شد. در آن زمان این شهر بخشی از پادشاهی دانمارک بود. صومعه Sankta Annas که بین سالهای 1494 و 1503 با اهدای یک بشقاب نقره‌ای گران قیمت از کریستینا ساکسونی (ملکه وقت دانمارک) ساخته شد، زندگی کوتاهی داشت. در سال 1531 این کلیسا توسط قاضی شهر تعطیل شد و ساختمان آن برای استفاده‌های مختلف از جمله بیمارستان و اسلحه خانه تغییر کاربری داده شد. آنچه از صومعه باقی مانده بود در آتش سوزی سال 1619 که بخش اعظم شهر را ویران کرد از بین رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------