جویندگان گنج تصویری «شاخدار» از اسکندر مقدونی را کشف کردند



اسکندر مقدونی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
این شئ یک ابزار کوچک برنزی است که قطر آن بیش از ۳ سانتی‌متر نیست و چهره اسکندر مقدونی روی آن حک شده است.

به گزارش فرادید، این کشف توسط فین ایبسِن و لارس دانیلسِن، دو باستان‌شناس آماتور انجام شد که نزدیک شهر رینگستِد مشغول بررسی با فلزیاب بودند. 

 

رینگستِد محل شورای شهرستان زیلَند بوده؛ مجمعی که در آن کارکردهای قانونگذاری و رویدادهای اجتماعی و تجارت در جوامع اولیه آلمانی برگزار می‌شد. 

 

این شئ یک ابزار کوچک برنزی است که قطر آن بیش از ۳ سانتی‌متر نیست و چهره اسکندر مقدونی روی آن حک شده است. 

 

اسکندر سال ۳۳۶ قبل از میلاد جانشین پدرش فیلیپ دوم شد و بیشتر دوران سلطنتش را صرف انجام یک لشکرکشی طولانی در سراسر آسیای غربی، آسیای مرکزی، بخش‌هایی از جنوب آسیا و مصر کرد. 

 

به گفته کارشناسان موزه موسگارد، این ابزار متعلق به دوره رومی است و تصویری از اسکندر را با موهای موج‌دار و شاخ قوچ نشان می‌دهد که با خدای آمون مرتبط است. 

 

اسکندر مقدونی،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

اسکندر معمولاً از زئوس-آمون به عنوان پدر واقعی خود یاد می‌کرد و پس از مرگ او، تصویرش با شاخ‌هایی به عنوان نمادی از الوهیت او روی پول رایج حک شد. 

 

باستان‌شناسان بر این باورند که این ابزار به یک سپر تعلق دارد و با نمونه مشابهی که در باتلاقی در ایلروپ اودال یافت شد، مطابقت دارد. آن کشف به طور تشریفاتی کنار ۱۶۰۰۰ شیء مانند شمشیر، کمان، تیر، نیزه و سپر قرار داشت. 

 

فریرک اولدِنبِرگِر، باستان‌شناس می‌گوید: «فوق‌العاده است. اینجا در اسکاندیناوی، معمولاً چیزی درباره اسکندر مقدونی پیدا نمی‌کنید و وقتی چنین پرتره کوچکی کشف می‌شود، هیجان‌زده می‌شوید.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------