«بچه ساسکس»؛ پسر نورسیده مگان مارکل و شاهزاده هری



بهار ۲۰۱۹ یک بهار خاص دیگر برای مگان مارکل و شاهزاده هری بود. بعد از ازدواج رسمی در ماه می‌سال گذشته، دوک و دوشس ساسکس بالاخره روز دوشنبه گذشته به اولین فرزند خود که یک پسر است خوشامد گفتند، اتفاقی که در ماه‌های گذشته به شدت خبرساز شده بود.

بر اساس برنامه ریزی‌ها و با توجه به دوره ۹ ماهه بارداری، تاریخ زایمان مگان مارکل اواخر ماه گذشته میلادی تعیین شده بود که البته کمی بیشتر طول کشیده و به اوایل ماه می‌کشیده شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم هر آنچه که در مورد عضو جدید خاندان سلطنتی بریتانیا که با عنوان «بچه ساسکس» شناخته می‌شود را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مگان مارکل و شاهزاده هری

 او یک پسر است

روز دوشنبه ۶ می، رسانه‌های اجتماعی دوک و دوشس ساسکس خبری هیجان انگیز و مورد انتظار را به اشتراک گذاشتند که نشان می‌داد همان روز صبح مگان مارکل و شاهزاده هری صاحب یک فرزند پسر شده اند. در این پیام چنین آمده بود: «خرسندیم اعلام کنیم که عالیجنابان دوک و دوشس ساسکس اوایل صبح روز ۶ می ۲۰۱۹ صاحب اولین فرزند خود شده اند. وزن فرزند ۷ پوند و ۳ اونس بوده است. دوشس و نوزاد هر دو در سلامتی کامل به سر برده و شرایط خوبی دارند و این زوج از عموم مردم به خاطر هیجان و حمایت هایشان در این زمان بسیار خاص از زندگی شان تشکر می‌کنند». ظاهراً پسربچه ساسکس در ساعت ۵:۲۶ دقیقه به وقت محلی به دنیا آمده و هفتمین نفر در صف پادشاهی است.

 

نام او آرچی است

دوک و دوشس ساسکس بعد از معرفی فرزند خود به ملکه الیزابت و دوک ادینبرو در روز چهارشنبه و در کانال اینستاگرامی خود اعلام کردند که فرزندشان را آرچی هریسون مونت بتن-ویندسور (Archie (Harrison Mounbatten-Windsor نامیده اند. چند ساعت قبل از آن، این زوج اولین تصاویر از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در کنار فرزند نورسیده کاخ ویندسور را در هال بزرگ سنت جرج را منتشر کردند. در شرح این پیام اینستاگرامی چنین آمده است: «دوک و دوشس ساسکس خرسندند که اعلام کنند اسم اولین فرزندشان را انتخاب کرده اند: آرچی هریسون مونت بتن- ویندسور. امروز بعدازظهر، زوج سلطنتی، ملکه را با هشتمین نوه خود در کاخ ویندسور آشنا کردند. دوک ادینبورو و مادر دوشس نیز در این اتفاق خاص حضور داشتند».

 

مدت زمان بارداری مگان مارکل بیشتر از آنچه که باید طول کشید

در اکتبر گذشته که بارداری مگان مارکل به طور رسمی اعلام شد، مگان و هری اعلام کردند که آن‌ها انتظار تولد اولین فرزندشان را در بهار سال ۲۰۱۹ خواهند داشت و اسکن‌ها نشان می‌دهند که ۱۲ هفته از بارداری مگان می‌گذرد. بلافاصله، گمانه زنی‌ها در مورد تاریخ دقیق تولد بچه ساسکس آغاز شده و اعلام گردید که این اتفاق در ماه مارس یا آوریل خواهد افتاد. بعد‌ها و در جریان دیدار دوک و دوشس ساسکس از بیرکنهد در ماه ژانویه، ظاهراً مگان مارکل خطاب به یکی از حاضران می‌گوید که ۶ ماه از بارداری او می‌گذرد و به یکی دیگر گفته بود که انتظار وضع حمل در ماه آوریل را می‌کشد. هری و مگان برنامه‌های خود برای تولد فرزندشان را بسیار شخصی و مخفی نگه داشته بودند، اما سخنگویان قصر سلطنتی پیش از تولد بچه ساسکس تایید کردند که بارداری مگان بیش از ۹ ماه طول کشیده است.

 

آیا آن‌ها جنسیت فرزندشان را می‌دانستند؟

ظاهراً در جریان دیدار این زوج از بیرکنهد در ماه ژانویه گذشته، مگان گفته بود که آن‌ها می‌خواهند جنسیت فرزندشان یک سورپرایز باشد. اما در هفته‌های اخیر، گمانه زنی‌هایی در مورد آگاه بودن شاهزاده هری و مگان مارکل از جنسیت فرزندشان وجود داشت و تنها این موضوع را با رسانه‌ها به اشتراک نگذاشته بودند. شاهزاده ویلیام، برادر شاهزاده هری، و همسرش، دوشس کمبریج، نیز قبلاً در مورد جنسیت تمام سه فرزندشان صحبت نکرده بودند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مگان مارکل و شاهزاده هری

 اتاق نوزاد از قبل طراحی و تجهیز شده بود

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها طراحی و آماده سازی اتاق بچه ساسکس از ماه ژانویه گذشته آغاز شده و بسیار مدرن و مجهز آماده شده است و بیشتر رنگ‌های به کار رفته در لباس‌ها و تجهیزات این کودک سفید و خاکستری خواهند بود. ظاهراً مگان و هری اوایل ماه میلادی جاری به خانه جدیداً بازسازی شده شان در ویندسور نقل مکان کرده بودند.

 

بچه ساسکس کجا به دنیا آمده است؟

قصر سلطنتی بریتانیا اعلام کرده بود که این زوج یک تصمیم شخصی برای مخفی نگه داشتن جزییات و برنامه ریزی هایشان برای تولد بچه ساسکس گرفته اند. با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد که از پرسنل بخش زایمان بیمارستان لندن که کیت میدلتون، پرنسس دیانا و دیگر زنان خاندان سلطنتی در آن زایمان کرده اند، خواسته شده بود که از مرخصی رفتن در روز‌های در نظر گرفته شده برای زایمان مگان مارکل خودداری کنند و به همین دلیل انتظار می‌رود که دوک و دوشس ساسکس نیز همین مرکز زایمان را برای تولد اولین فرزندشان انتخاب کرده باشند.

 

شایعاتی نیز وجود دارد که بر اساس آن‌ها مگان مارکل در خانه زایمان کرده و برخی دیگر نیز می‌گویند که این زوج بیمارستان دیگری را برای تولد فرزندشان انتخاب کرده اند. دیلی میل اخیراًٌ گزارش داده بود که مگان مارکل از استفاده از ماما‌های خاندان سلطنتی خودداری کرده و تیم پزشکی به سرپرستی یک پزشک و مامای زن را خود انتخاب کرده است.

 

چرا اولین تصویر از بچه ساسکس در آغوش مادر نبود؟

در دهه‌های اخیر رسم در خاندان سلطنتی بریتانیا بر این بوده که نوزادان تازه به دنیا آمده تنها چند ساعت پس از تولد در آغوش مادرشان اولین عکس را تجربه کنند، اما مگان و هری ظاهراً تصمیمی دیگر داشته اند. بدین ترتیب از قبل می‌دانستیم که تا چند روز پس از تولد و اتمام چشن‌های خانوادگی شاهد اولین تصویر از بچه ساسکس نخواهیم بود.

 

در گزارش مجله ونیتی فر و از زبان منابع موثق حاضر در کاخ سلطنتی چنین نقل قول شده بود: «دوک و دوشس انتظار به اشتراک گذاشتن خبر‌های هیجان انگیزی را با همه پس از داشتن فرصت جشن گرفتن خصوصی به عنوان یک خانواده می‌کشند. احتمالاً این اتفاق چند روز پس از زایمان به وقوع خواهد پیوست، اما هیچ محدودیت زمانی در این باره وجود ندارد. این موضوع به چگونگی پیش رفتن زایمان و شرایط دوشس بستگی خواهد داشت» ..

 

آیا بچه ساسکس لقب رسمی خواهد داشت؟

بدون توجه به جنسیت فرزند مگان و هری، فرزند آن‌ها هفتمین نفر در صف رسیدن به پادشاهی بوده و ممکن است لقب شاهزاده یا شاهدخت را دریافت نکند. بر اساس قوانین یکصد ساله خاندان سلطنتی، اگر فرزند جدید خاندان سلطنتی پسر باشد به او لقب «ارل» یا «دامبارتون» داده خواهد شد و اگر دختر باشد با عنوان «بانو» (لیدی) از او یاد خواهد شد. البته ملکه الیزابت خود می‌تواند در این ماجرا دخالت کرده و لقبی به این فرزند تازه به دنیا آمده بدهد، همان اتفاقی که در مورد فرزندان شاهزاده ویلیام رخ داد و لقب شاهزاده و شاهدخت را دریافت کردند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,مگان مارکل و شاهزاده هری

 جناب آرچی شهروند ایالات متحده نیز خواهد بود

تاکنون هیچ فرزندی در خاندان سلطنتی بریتانیا وجود نداشته که ریشه آمریکایی یا شهروندی این کشور را داشته باشد، اما از آنجایی که آرچی دارای یک مادر آمریکایی است خودبخود شهروند این کشور محسوب می‌شود. برای داشتن شهروندی ایالات متحده، افراد باید پدر یا مادر آمریکایی داشته و یکی از والدین آن‌ها دستکم ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشد.

 

نژاد بچه ساسکس ترکیبی است

مگان مارکل قبلاً در یک سخنرانی در مورد ترکیبی بودن نژاد خود چنین گفته بود: «در حالی که میراث ترکیبی من ممکن است یک منطقه خاکستری در اطراف خودباوری من ایجاد کرده باشد، باعث شده که پایم در هر دو طرف حصار بوده و این موضوع را پذیرفته ام. برای اینکه بگویم کی هستم، اینکه از کجا آمده ام را به اشتراک بگذارم، و غرورم را به عنوان یک زن دارای نژاد ترکیبی قدرتمند و دارای اعتماد به نفس فریاد بزنم». فرزند او نیز به رشد نژاد‌های ترکیبی در بریتانیا اشاره دارد و این اولین فرزند با نژاد ترکیبی خاندان سلطنتی بریتانیا پس از فرزندان ملکه شارلوت در دهه ۱۸۰۰ خواهد بود.

 

برترین ها / حسین علی پناهی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------