شاهدخت شادترین کشور دنیا ازدواج کرد



خانواده وانگچوک بیش از 100 سال بر بوتان حکومت می‌کنند و در کشور محصور در خشکی بین هند و چین بسیار مورد احترام هستند پدر پرنسس در سال 2008 از سلطنت کناره گیری کرد و راه را برای دموکراسی هموار نمود. از آن زمان، بوتان به یک سلطنت مشروطه تبدیل شده است.

 

 شاهزاده خانم «یوفلما چودن وانگچاک» شاهدخت کوچک پادشاهی هیمالیا بوتان در سن 27 سالگی ازدواج کرد. خانواده سلطنتی اعلام کردند که شاهزاده خانم در مراسمی که روز پنجشنبه در کاخ اصلی سلطنتی برگزار شد، با «داشو تینلی نوربو» که یک سال از او بزرگتر است ازدواج کرد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , شاهدخت

عروس، خواهر ناتنی پادشاه فعلی «جیگمی خسار نامگیال وانگچک» است، در حالی که شوهر او برادر کوچک ملکه فعلی «جتسون پیما» است. پرنسس یوفلما وانگچاک در ایالات متحده جامعه شناسی خوانده است، وی همچنین رئیس کمیته پارالمپیک بوتان است.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , شاهدخت

همسر یوفلما تحصیل‌کرده هند و خلبان است و در شرکت هواپیمایی بوتان «دراک ایر» کار می‌کند.  خانواده وانگچوک بیش از 100 سال بر بوتان حکومت می‌کنند و در کشور محصور در خشکی بین هند و چین بسیار مورد احترام هستند پدر پرنسس در سال 2008 از سلطنت کناره گیری کرد و راه را برای دموکراسی هموار نمود. از آن زمان، بوتان به یک سلطنت مشروطه تبدیل شده است. گفتنی است بوتان کشوری در آسیا بین کشورهای عظیم هند و چین قرار گرفته و  جزو شادترین و آرام‌ترین کشورهای جهان معرفی میشود. 

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , شاهدخت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------