کشف فسیل دایناسور ۱۵ متری گوشتخوار



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , فسیل دایناسور
باستان شناسان موفق به کشف فسیل دایناسور غول پیکر ۱۰۰ میلیون ساله ای شدند که با شکار ماهیان در سواحل آفریقا زندگی می کرد. 

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، این گونه عجیب برای سیر کردن شکم خود در آب شیرجه می زد و از ماهی ها تغذیه می کرد به گفته محققان زندگی این دایناسور غول پیکر شبیه به حواصیل و لک لک های امروزی بوده است ، زندگی در خشکی و تهیه غذا از دریا.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , فسیل دایناسور

محققان آمریکایی و انگلیسی با بررسی فسیل این دایناسور ۱۰۰ میلیون ساله دارای دمی بلند بوده که هنگام شنا در آب به جثه بزرگش برای حرکت  پرسرعت در آب کمک می کرد.

 

پژوهشگران با بررسی فسیل این دایناسور موفق شدند تا بدن حیوان را شبیه سازی کنند. فسیل این حیوان نخستین بار توسط دیرینه شناسی در سال ۱۹۱۵ میلادی کشف شد و روش زندگی و شکل ظاهری حیوان باعث شگفتی محققان ظرف سالهای گذشته شده است.

 

"تام هولتز"‌دیرینه شناس از دانشگاه مریلند در این باره گفت: شکل ظاهری بدست آمده از حیوان پس از سالها تحقیق نشان داد که حیوان ظاهری عجیب و غریب داشته است. ما متوجه شدیم این موجود بیشتر از هردایناسور دیگری که تاکنون پیدا شده مهارت شنا و حرکت در آب را برای شکار آبزیان داشته است.

 

آرزوکیهان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------