چرا سفر آبادان محبوب است؟



آبادان,دیدنی های آبادان,خرید بلیط لحظه آخری آبادان

دیدنی های آبادان

 

لذت قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های جنوب زیبای ایران با نخل‌های سر به فلک کشیده چیزی است که خیلی از افراد دوست دارند آن را تجربه کنند. آبادان یکی از شهرهایی است که تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذشته است و پر است از مکان‌های دیدنی که حیف است آن را از دست بدهید. در این متن می‌خواهیم کمی به این شهر دیدنی سفر کنیم و درباره‌ی زیبایی‌های آن بیشتر بدانیم و نگاهی گذرا به خرید بلیط لحظه آخری آبادان تهران و همچنین رزرو هتل تهران داشته باشیم.

 

لذت گشت‌وگذار در آبادان

آب‌وهوای آبادان در فصل بهار تقریباً متعادل است و هرچه به تابستان نزدیک می‌شویم، گرمای طاقت‌فرسای آن شروع می‌شود؛ بنابراین مهم است که سعی کنید در یک‌زمان مناسب به این شهر سفر کنید تا بتوانید حسابی از جاهای دیدنی آبادان لذت ببرید. آبادان شهری است که پر از پاساژهای مدرن و بازارهای قدیمی با دست‌فروشانی است که هرآنچه را که بخواهید می‌توانید در این بازارها بخرید. به دلیل هم‌جواری آبادان با بسیاری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، سوغاتی‌هایی دارد که ممکن است در جاهای دیگر پیدا نکنید! بازار ماهی‌فروشان، ته لنجی‌ها، کنزالمال، پاساژ کویتی‌ها از معروف‌ترین بازارهای آبادان هستند که می‌توانید در این بازارها هم گشت‌وگذار داشته باشید و هم سوغاتی بخرید.

 

سوغات و خوراکی‌های آبادان؛ طعم‌هایی که تاکنون تجربه نکرده‌اید

خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین خوراکی‌ها و سوغاتی‌ها را می‌توانید رد این شهر زیبا ببینید. از انواع ماهی گرفته تا انواع خرماهای مرغوب و انواع ادویه و گلیم و... می‌توانید خوشمزه‌ترین و یکی از گران‌ترین ماهی‌های خلیج‌فارس، ماهی زبیدی (ماهی حلوای سفید) را در این شهر پیدا کنید و از خورد ن آن لذت ببرید. در کنار آن، انواع مختلفی از خرماهای مرغوب مانند رحی، سمعران، زاهدی و... می‌تواند برای سوغاتی بردن گزینه خوبی باشند. انواع ادویه به‌ویژه ادویه فلافل، سمبوسه و سایر غذاهای جنوبی و حتی صنایع‌دستی و گلیم هم که باب رگ درخت خرما بافته‌شده‌اند.

 

جاذبه‌های گردشگری آبادان

آبادان جاذبه‌های گردشگری زیادی داد که شما می‌توانید در طول سفر از آن‌ها دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.موزه آبادان، سینما شیرین، کلیسای گاراپت مقدس، موزه بنزین خانه، موزه اسناد تاریخی و خطی همگی از جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا هستند.

 

جاذبه‌های گردشگری آبادان,دیدنی های آبادان,خرید بلیط لحظه آخری آبادان

جاذبه‌های گردشگری آبادان

 

سینما شیرین

 این سینما در سال 1310 ساخته شد و در آن زمان فقط به‌اندازه 700 نفر ظرفیت داشت. در زمان جنگ جهانی اول یک طبقه به آن اضافه شد و به‌عنوان بزرگ‌ترین سینمای ایران ساخته شد. حالا  که قرار است به آبادان سفر داشته باشید، حتماً از تماشای این سینما لذت ببرید. این سینما در زمان جنگ خسارات زیادی دید و هیچ‌وقت هم بازگشایی نشد.

 

کلیسای گاراپت مقدس

گاراپت در سال 1326 ساخته شد و بزرگ‌ترین کلیسا برای گردهمایی ارامنه شهرآبادان است. این مکان می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری آبادان باشد که می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

 موزه آبادان

 موزه آبادان در سال 1338 با کمک شرکت نفت آبادان در این شهر ساخته شد و بسیاری از آثار باستانی مانند ظروف سفالی، مجسمه‌های مختلف و... را می‌توانید ببینید.

 

موزه بنزین خانه

این موزه همان‌طور که از اسم آن مشخص است در سکوی پمپ‌بنزین آبادان در سال 1306 که به‌عنوان اولین پمپ‌بنزین ایران شناخته می‎شد؛ افتتاح شد. در این موزه می‌توانید تانکرهای سوخت قدیمی، چراغ‌های نفت‌سوز، انواع محصولات نفتی و.. را مشاهده کنید.

 

مسجد رنگونی‌ها

 قدمت مسجد رنگونی‌ها به 100سال پیش بازمی‌گردد که توسط کارکنان هندی ساخته شد. نام این مسجد  برگرفته از پایتخت کشور برمه یعنی رنگون است و می‌توان آن را در فهرست آثار ملی ایران دید.

 

موزه اسناد تاریخی و خطی

این موزه در سال 1388 داخل مسجد رنگونی ها افتتاح شد و در آن آثاری مانند قرآن‌های خطی و همچنین اسناد دوران قاجاری را می‌توان دید.

 

جاذبه‌های گردشگری آبادان,سفر به آبادان,خرید بلیط لحظه آخری آبادان

سفر به آبادان

 

تفریحات آبادان 

تفریح در ساحل رودهای اروند و بهمن‌شیر می‌تواند تفریح در بهترین منطقه و خوش آب و هواترین منطقه آبادان باشد. اکثر مردم برای قایق‌سواری و ماهیگیری به ساحل این دو رود می‌روند تا بتوانند آنجا لحظات خوبی داشته باشند. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، حتی بازار گردی در آبادان هم نوعی فرصت تجاری است و می‌توانید بک روز کامل از سفرتان را به گردش در بازارهای این شهر جذاب اختصاص دهید و اجناس مختلف را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 

از مشهورترین بازارهای آبادان، بازار ته لنجی ها در خیابان امام خمینی، بازار مرکزی آبادان در انتهای خیابان دبستان و بازار کویتی‌ها در خیابان شهید طالقانی هستند.

 

سخن پایانی

سفر به آبادان می‌تواند تجربه خوبی باشد؛ به‌خصوص اینکه اگر شما بهترین زمان را برای این سفر انتخاب کنید. سعی کنید در یک فرصت مناسب به این شهر سفر کنید و از پاساژ و بازارهای محلی آن و همچنین مکان‌های گردشگری که در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت کردیم، نهایت استفاده را داشته باشید. برای تهیه بلیط لحظه آخری آبادان تهران و رزرو هتل در تهران می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید. سفر باید آسان باشد، مطمئن و به‌صرفه؛ و همه این‌ها در علی‌بابا خلاصه‌شده است. بنابراین اگر دوست دارید به این شهر زیبا و جذاب سفر کنید؛ می‌توانید بلیط تان را از ما تهیه کنید. آیا تابه‌حال تجربه سفر به آبادان را داشته‌اید؟ برایمان تعریف کنید تا بخوانیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024