مشاوره تلفنی خانواده



مشاوره تلفنی به عنوان یک راه قابل اعتماد برای گفت و گو با کارشناسان در امور مختلف می باشد. مشاوره روانشناسی تلفنی دارای موضوعات مختلفی است که مهمترین آنها، مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره کودک تلفنی، مشاوره ازدواج آنلاین، مشاوره خیانت همسر و مشاوره فردی می باشد. 

 

 شاید این سوال برایتان مطرح شود که: آیا امور خانواده نیز نیاز به مشاوره دارد؟ قطعاً مشکلات گوناگونی در مسیر روابط خانوادگی وجود دارند که بدون انجام رفتارهای عاقلانه، امکان ایجاد بیماری‌ های جسمی و روانی را دارند.

 

 برایتان توضیحات مفصلی در این زمینه می‌دهیم تا به طور دقیق بدانید که مشکلات درونی و بیرونی در روابط خانوادگی چیست. 

 

این مشکلات همچنین باعث آسیب های مختلف اجتماعی می‌ شوند. با کمک مرکز مشاوره تلفنی پیام مشاور می‌توانید این مشکلات را بشناسید و راهکارهای مقابله با آنها را به کار ببندید.  

 

چرا مشاوره تلفنی بهتر از سایر روش‌ های مشاوره است؟

مشاوره تلفنی به دلایل مختلفی بهتر از سایر روش‌های مشاوره است. اولین دلیلی که باعث می‌شود این نوع مشاوره محبوب‌تر از سایر روش‌ها باشد، سریع بودن آن است. یعنی تمام متقاضیان مشاوره بدون از دست دادن هیچ زمانی می‌توانند در سریع‌ ترین حالت ممکن، مشاوره بگیرند.

 

 دومین مزیت این نوع مشاوره مربوط به موقعیت مکانی آن است. یعنی متقاضیان مشاوره در حالی که در منزل نشسته‌اند می‌توانند با مشاور صحبت کنند. در نتیجه هیچ نوع هزینه اضافی برای رفت و آمد به مطب پزشک پرداخت نخواهید کرد. 

 

همچنین مزیت دیگر، موقعیت مکانی این نوع مشاوره است که مربوط به تلفن همراه می‌ شود. یعنی متقاضیان مشاوره الزاماً لازم نیست که در منزل باشند؛ بلکه با تلفن همراه نیز در هر حالتی که باشند می‌توانند با مشاور صحبت کنند.

 

مشاوره تلفنی در بخش‌ های مختلفی صورت می‌گیرد که مهم‌ترین قسمت آن، خانواده است. مشاوره خانواده دارای زیر شاخه‌ های زیادی است که هر کدام برای خانواده‌ ها اهمیت زیادی دارند. 

 

به طور مثال، مشکل خانوادگی بخش عمده‌ ای از خانواده‌ های ایرانی مربوط به بازی‌ های آنلاین فرزندانشان می‌ شود. حال در این صورت، والدین با کمک گرفتن از مشاوره‌ های تلفنی، راهکارهای مختلف برای مقابله با این موضوع را به کار می‌بندند. 

 

همچنین احتمال دارد بخش دیگری از مشکلات خانوادگی مربوط به روابط فامیلی و یا دخالت‌ های خانوادگی باشد. البته در قسمت‌ های بعدی توضیحات مفصلی در مورد مشاوره خانواده تلفنی ارائه می‌شوند.

 

تعداد جلسات مشاوره

 

مشاوره تلفنی در چه زمینه‌ هایی ارائه می‌ شود؟

مشاوره تلفنی در تمام بخش‌ های خانوادگی خدمات رسانی می‌کند. برخی از مهم‌ ترین اختلاف‌ هایی که نیاز به مشاوره دارند را برایتان ذکر می‌ کنیم. 

 

اولین اختلاف مربوط به عدم توانایی برقراری ارتباط میان والدین و کودکان می‌شود. اختلاف اخیر عمدتاً به خاطر تفاوت‌ های فکری که میان نسل‌ های قدیم و جدید وجود دارد ایجاد شده و امکان هر نوع مکالمه را غیر ممکن می‌سازد. 

 

معمولاً کودکان و نوجوانان در این حالت، دچار لجبازی‌ های افراطی شده و دست به اقداماتی می‌زنند که هیچ نوع جوانب احتیاطی در آن‌ها رعایت نمی‌شوند. والدین گرامی به یاد داشته باشید که در این شرایط، اقدام به هیچ گونه رفتار خشونت آمیز و تنبیه بدنی نکنید. 

 

مورد بعدی که نیاز به مشاوره خانواده تلفنی دارد، روابط میان عروس یا داماد با خانواده است. در خانواده‌ هایی که عروس یا داماد از فرهنگ‌ ها یا شهرهای متفاوت هستند، بروز اختلافات اجتناب ناپذیر است.

 

اگر اختلافات اخیر حل نشوند و یا متناسب سازی فرهنگ‌ ها در خانواده‌ های آنها صورت نگیرد، مشکلات عمیقی به وجود می‌آیند. قطعاً این مشکلات، زمینه بروز شکایت‌ های خانوادگی و حتی طلاق را ایجاد می‌ کنند.

 

مسئله بعدی که می تواند موضوع مشاوره قرار گیرد، ازدواج و یا طلاق‌های تحمیلی است. موضوع اخیر در خانواده ‌هایی با عقاید مختلف اتفاق می‌افتد و پسران یا دختران دچار ازدواج یا طلاق‌ های تحمیلی می‌شوند. بنابراین خانواده های گرامی در صورتی که پسر یا دختر شما تمایلی به ازدواج ندارند باید با مشاوره صحبت کنید. 

 

مشاوره آنلاین خانواده

 

هدف و رویکرد مشاوره تلفنی چیست؟

هدف مشاوره خانواده تلفنی رسیدگی به مسائل روانشناختی، عاطفی و رفتاری خانواده است. البته موضوع مشاوره با توجه به عامل اختلال تعیین می‌ شود. بنابراین هر کدام از اعضای یک خانواده که نتواند به خوبی با سایر اعضای خانواده ارتباط برقرار کند می‌تواند از مشاور کمک بگیرد.

 

رویکرد مشاوره‌ های تلفنی خانوادگی به این صورت است که امکان گفتگو با تمام اعضای خانواده را فراهم می‌کند. یعنی در صورتی که حل یک مشکل نیاز به گفت و گو با چندین نفر را داشته باشد، مشاوره این امکان را فراهم خواهد کرد. 

 

اساساً رویکرد اخیر بهترین روش برای حل مشکلات خانوادگی است. زیرا بدون حل کردن یک یا چند مشکل اعضای خانواده نمی‌توانید سیستم خانوادگی شاد و سالمی داشته باشید.

مشاوره تلفنی به طور دقیق به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول مربوط به مشاوره‌ های روانشناختی و نظری است که تفکر افراد را بررسی می‌ کند. دسته دوم مربوط به مشاوره‌ های عملکردی یا همان رفتارهای روانشناختی است که آثار آنها بحث می‌شوند. علت بحث کردن از آثار رفتار اعضای خانواده این است که آنها متوجه تفکر تخریب گرایانه خودشان شوند. شاید برایتان این سوال مطرح شود و بپرسید که: هر کدام از مشکلات روانشناختی نیاز به چند جلسه درمانی دارند؟

 

مشاوره تلفنی خانواده

 

تعداد جلسات مشاوره به چه صورتی تعیین می‌ شوند؟        

تعداد جلسات مشاوره تلفنی بر حسب نوع مشکل مشخص می‌شوند. بنابراین امکان دارد جلسات مشاوره پس از ۵ الی ۸ مرتبه به نتیجه برسند و یا اینکه نیاز به ۴۰ جلسه مشاوره مداوم وجود داشته باشد. 

 

معمولا مشاوره‌ های طولانی برای خانواده‌ هایی ضروری است که ریشه‌ های عمیقی از مسائل روانشناختی در آنها وجود دارد. به طور مثال امکان دارد که یک خانم با وجود ۳۰ سال زندگی مشترک و داشتن عروس نتواند به زندگی مشترکش ادامه دهد و درخواست جدایی داشته باشد. 

 

در حالت اخیر باید مسائل زیادی بررسی شوند و گذشته برای فرد به طور کامل حل شود. به یاد داشته باشید که گذر زمان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ بنابراین حل هیچ مشکلی را به زمان واگذار نکنید. 

 

آیا مشاوره دارای جنسیت یا سن خاصی است؟

مشاوره تلفنی هیچ سن یا جنسیت خاصی ندارد. بنابراین هر شخصی که در زندگی فردی یا اجتماعی دچار مشکل شده است می‌تواند از مشاوره استفاده کند. 

 

لازم به ذکر است که بدانید اکثر مشکلاتی که افراد در زندگی اجتماعی یا کاری دارند، دارای ریشه خانوادگی هستند. یعنی اگر فردی در اجتماع به شدت سلطه پذیر است؛ یعنی در خانواده به رسمیت شناخته نشده است.

 

همچنین اگر فردی در جامعه به شدت پرخاشگر و یا سلطه جو است؛ یعنی در خانواده ای پرخاشگر بزرگ شده است. 

 

حل مشکلات روانشناختی خانوادگی می‌تواند به آرامش فردی شما کمک کند و زمینه‌ های موفقیت شغلی‌تان را هموار سازد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024