آذری جهرمی: پیشنهاد تعرفه صفر مکالمات بین‌المللی در اربعین به عراق داده شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آذری جهرمی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که تعرفه مکالمات بین‌المللی دو کشور؛ آنچه دولت‌ها به عنوان حق ورودی می‌گیرند در اربعین صفر شود، شبیه ویزا که صفر شده است.

 محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در اربعین با عراق هزینه مکالمات تلفنی، صفر در نظر گرفته شود و متقابلا در مناسبت  ۲۸ صفر که عراقی‌ها به ایران مسافرت می‌کنند، این کار انجام شود.

 

وی ادامه داد: اگر هزینه ارتباط، صادرات و واردات بین دو کشور صفر شود، هزینه‌های ارتباطی بین دو کشور کاهش پیدا می‌کند و این جزء محورهای اساسی است که با طرف عراقی درباره آن مذاکره می‌شود.

 

آذری جهرمی اظهار داشت: ما این پیشنهاد را ارائه کردیم و امیدواریم که طرف عراقی با آن موافقت کند، سیگنال‌های اولیه مثبت است اما تا زمانی این موضوع بر روی کاغذ نوشته نشود، قابل اتکا نیستند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: پارسال ۵۰ درصد کاهش تعرفه در این زمینه داشتیم و امسال در تلاش هستیم آن را صفر کنیم که این موضوع فقط برای این دو مقطع پیشنهاد شده است.

 

وی ادامه داد: رگولاتوری ما و رگولاتوری عراق مذاکرات فشرده‌ای داشتند و در داخل کشور هم دستور کار جامعی جمع‌بندی شده و در این زمینه مذاکره می‌شود.

 

آذری جهرمی افزود: البته بحث بهبود مسیر ارتباطی و توسعه شبکه هم مد نظر است که با طرف عراقی صحبت کردیم و گزارش ارائه شده آنها نشان می‌دهد که بهبود پیدا کرده است، انصافا سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بهتر شده بود اما کفایت نمی‌کرد.

 

وی تاکید کرد: شخصا تا قبل از اربعین سفر خواهم داشت تا وضعیت را به درستی بررسی کنم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------