شرط تعطیلی دانشگاه‌ها در هوای آلوده



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هوای آلوده

 

پس از افزایش آلودگی هوای تهران که منجر به تعطیلی مدارس تا آخر هفته جاری شد، شهرهای اصفهان، مشهد، کاشان‌ و تبریز هم روز گذشته به تهران پیوستند. بر اساس گزارش‌ها کیفیت کلی هوای کلانشهر مشهد روزگذشته با افزایش حجم آلاینده‌ها در وضعیت «هشدار» قرار گرفت. همچنین شاخص کیفی هوای تبریز دیروز در «وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار داشت. درهمین حال عباس ارغوانی رئیس اداره هواشناسی کاشان از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی به دلیل تداوم آلایندگی طی امروز و فردا خبر داد. از سوی دیگر افزایش آلاینده‌ها در اصفهان مدارس را طی دیروز و امروز به تعطیلی کشاند.

 

همزمان مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با «ایرنا»، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و با افزایش آلودگی هوا، ۲ هزار و ۴۲۶ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به مراکز اورژانس استان‌های تهران،‌ اصفهان، البرز، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی مراجعه کردند. به گفته وی تهران با هزار و ۲۰۹ مراجعه در صدر آمار و استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، البرز و مرکزی در رده‌های بعدی مراجعات بیماران قلبی و تنفسی قرار گرفته‌اند. 

 

در همین حال به دنبال افزایش آلودگی هوا در تهران و تعطیلی مدارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با بیان اینکه کیفیت هوای تهران برای ما اهمیت بسیار فراوانی دارد و بر آن حساس هستیم، گفت: وزارت نفت تمهیداتی اتخاذ کرده که کارخانه‌ سیمان تهران، سوخت مازوت خود را به گاز تغییر داده و کارخانه منتظرقائم در ملارد هم قرار است مجهز به سوخت گاز شود و اگر نشد از ادامه فعالیت آن جلوگیری موقت شود.

 

به گزارش «ایسنا»، وی با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در تهران طی روزهای اخیر درباره علت انتشار آن، توضیح داد و گفت: گازSO۲ بر اثر سوخت مازوت حاصل می‌شود و در روزهایی شاهد انتشار بوی نامطبوعی در تهران بودیم که بعد از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که SO۲ موجود در هوای تهران بالاتر رفته است و در نتیجه قرار شد دیگر کارخانه سیمان تهران از مازوت استفاده نکند.

 

درهمین حال روز گذشته محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: با تعطیلی مدارس از میزان ذرات معلق در هوا کم نمی‌شود، اما باعث حفظ سلامت دانش‌آموزان می‌شود چرا که کودکان نسبت به آلودگی هوا آسیب‌پذیرتر هستند و صدمه زیادی می‌بینند. درهمین ارتباط روز گذشته مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران هرگونه اجبار مدیران مدارس غیردولتی برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه، در روزهای تعطیل به علت آلودگی هوا را تخلف دانست.

 

او تاکید کرد همانطور که پیش از این اعلام شده بود آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان هم مانند مدارس در روزهای تعطیلی، باید تعطیل باشند و دایر بودن آنها تخلف محسوب می‌شود. همزمان سیده فاطمه ذوالقدر، عضو مجمع نمایندگان تهران از احتمال کاهش ساعات کاری ادارات در صورت استمرار آلودگی هوای تهران خبر داد. همچنین براساس گزارش‌ها در صورتی که میانگین کیفیت هوای تهران بالای ۱۵۰ باشد بنابر تصویب کمیته اضطرار هوا دانشگاه‌ها می‌توانند تعطیل شوند.

 

 

 دنیای اقتصاد 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------