«ازدواج مجدد»مانع دریافت «مستمری» همسر نمی‌شود/ اناث بازمانده برای برقراری مستمری به شعب نروند



 ازدواج مجدد,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی در خصوص وضعیت پرداخت مستمری به همسران بازمانده بعد از ازدواج مجدد گفت: با عنایت به بند یک ماده ۴۸ قانون حمایت خانواده که ازدواج را مانع دریافت مستمری همسران بازمانده ندانسته، از سال ۱۳۹۴ که سازمان ثبت احوال وقایع حیات و ممات را به صورت برخط در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار داده است عملاً نیازی به مراجعه همسر بازمانده برای اطمینان از پایداری شرایط استمرار پرداخت مستمری به واحدهای اجرایی نیست. 

به گزارش ایسنا، ناهید حیدری اظهار کرد: از خرداد امسال تاکنون ۵۵ هزار و ۵۷۵ فرزند اناث بازماندگان واجد شرایط بدون مراجعه به شعب تامین اجتماعی و صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری از خدمات مستمری برخودار شدند.

 

وی افزود: دریافت اطلاعات ازدواج و طلاق از سازمان ثبت احوال به صورت برخط نبوده و ماهیانه در قالب دریافت دیتا بررسی می‌شود.

 

وی ادامه داد: با لحاظ این شرایط، سازمان تأمین اجتماعی، به منظور تسریع در امور و جلب رضایتمندی مخاطبین، در طرح ۳۰۷۰ و در قالب سرویس شماره ۲ با عنوان «ثبت هوشمند خاتمه کفالت»، نسبت به اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث (سرویس شماره ۲۴ طرح مذکور) اقدام کرده است، به نحوی که دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد مذکور به واحدهای اجرایی سازمان نبوده است. از خرداد ماه ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۵ هزار و۵۷۵ هزار فرزند اناث بدون مراجعه و صرفا با تکمیل فرم تعهدنامه و قید نشانی و شماره تماس از خدمات تعهدات بلند مدت سازمان بهره‌مند شده‌اند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حیدری در خصوص وضعیت پرداخت مستمری به همسران بازمانده بعد از ازدواج مجدد گفت: با عنایت به بند یک ماده ۴۸ قانون حمایت خانواده که ازدواج را مانع دریافت مستمری همسران بازمانده ندانسته، از سال ۱۳۹۴ که سازمان ثبت احوال وقایع حیات و ممات را به صورت برخط در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار داده است عملاً نیازی به مراجعه همسر بازمانده برای اطمینان از پایداری شرایط استمرار پرداخت مستمری به واحدهای اجرایی نیست.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------