آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

واکنش سامان قدوس به اتفاقات اخیر در ایران



سامان قدوس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سامان قدوس درباره شرایط فعلی کشور گفت: چیزی که مردم می‌گویند چیز خاصی نیست. آن‌ها فقط آزادی می‌خواهند. نمی‌خواهم بگویم برایش بجنگید چون فکر نمی‌کنم خشونت راه درستی باشد. با این‌حال برخی چیزها باید تغییر کند و مسائل این روزها برای مدتی طولانی ادامه یافته است.

به گزارش طرفداری، با وجود عزم بازیکنان ایران برای راهیابی به یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 و تاکید کارلوس کی روش روی این موضوع، شرایط کنونی این روزها حال و هوای جام جهانی ندارد.

 

سامان قدوس، هافبک 29 ساله ایران در مصاحبه‌ای مفصل با اتلتیک در خصوص اتفاقات روزهای کنونی کشور صحبت کرده است:

 هیچ‌کس خوشحال نیست و همه می‌خواهند یک تغییر را ببینند. این تغییر خیلی ساده است؛ چیزی که مردم می‌گویند چیز خاصی نیست. آن‌ها فقط آزادی می‌خواهند. نمی‌خواهم بگویم برایش بجنگید چون فکر نمی‌کنم خشونت راه درستی باشد. با این‌حال برخی چیزها باید تغییر کند و مسائل این روزها برای مدتی طولانی ادامه یافته است. 

 

***

 

سه هفته پیش از شروع جام جهانی 2022، فدراسیون فوتبال اوکراین از فیفا خواست ایران به دلیل آن‌چه نقض سیستماتیک حقوق بشر و دخالت احتمالی در تهاجم روسیه به اوکراین عنوان شده، از جام جهانی کنار گذاشته شود.

قدوس در این باره گفت: نمی‌دانم اخراج ما از جام جهانی تصمیم درستی است یا نه. نمی‌دانم قرار است چیزی به این علت تغییر کند یا نه. بهتر است مشکل واقعی حل شود، نه این‌که ایران از جام جهانی کنار گذاشته شود. 

 

***

 

پدر و مادر سامان قدوس اهل شهر اهواز هستند اما خود او متولد و بزرگ شده مالمو در سوئد است. قدوس این فرصت را داشت تا برای تیم ملی سوئد بازی کند اما تصمیم گرفت ایران را انتخاب کند. با وجود این انتخاب، او در دو دیدار دوستانه برای تیم ملی سوئد به میدان رفته بود.

قدوس درباره این موضوع گفت: حضور در سوئد افتخار بزرگی بود و آن‌جا خوشحال بودم اما دیگر از من دعوت نکردند. فکر نمی‌کردم قرار باشد در ترکیب سوئد فیکس شوم اما فکر می‌کردم به قدر کافی بازیکن خوبی هستم تا تیم را همراهی کنم. بعدا که کی روش از من دعوت کرد، با خودم گفتم چرا که نه. او مرا به یک کمپ تمرینی دعوت کرد و توانستم تمرین کنم. البته کی روش به من بازی نداد تا رویم فشار نگذارد. در ادامه توانستم ایران را انتخاب کنم و این شگفت‌انگیز بود. درباره بازیکنانی که دقایق ملی داشتند و نتوانستند ملیت‌شان را تغییر دهند چیزهایی شنیده بودم. پس از دعوت کی روش، سوئد هم خواست من برایشان بازی کنم. حس کردم خیلی دیر شده و رویکردشان را نپسندیدم اما تصمیم گرفته بودم برای ایران بازی کنم. 

 

***

 

ایران در گروه B جام جهانی با انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است. خیلی‌ها انتظار دارند ایران از گروهش بالا برود و قدوس هم از این ایده بدش نمی‌آید: فکر می‌کنم این بهترین ترکیب تاریخ تیم ملی ایران است. مهدی طارمی در پورتو خیلی خوب کار می‌کند، همین‌طور سردار آزمون در بایرلورکوزن. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم؛ پیش‌تر هم علی دایی و علی کریمی را داشتیم که بازیکنانی استثنایی بودند اما تعدادشان زیاد نبود. البته که مقابل انگلیس، به چشم مدعی برد دیده نمی‌شویم و نباید انکارش کنیم. ترجیح می‌دهم از جایگاه تیم دست‌کم گرفته شده و کم شانس بتوانیم به دستاوردی برسیم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------