فوتبالیست‌هایی که از قرنطینه فرار کردند!



اخبار,اخبار ورزشی,فرار فوتبالیست ها از قرنطینه
برخی از فوتبالیست های مشهور همچون نیمار و گونسالو ایگواین توصیه‌های دولت ها و سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفتند و با ترک قرنطینه به کشورهای خود بازگشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از ال پائیس، در حالی که ۱۹ فوتبالیست حاضر در لالیگا تصمیم گرفته‌اند برای گذراندن زمان در روزهای قرنطینه (به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در برخی از کشورهای اروپایی همه در خانه هایشان به سر می‌برند) در تورنمنت FIFA 20 شرکت کنند (قرار است در آمد حاصل از این مسابقات در راه مبارزه با کرونا صرف شود) تعداد زیادی از بازیکنان بدون توجه به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و دولت ها تصمیم گرفتهاند به کشور خود بازگردند. در این میان رفتار لوکا یوویچ، بازیکن رئال مادرید قابل توجه بود. مهاجم صربستانی که با یک جت شخصی به کشورش سفر کرد به خاطر فرار از قرنطینه با برخورد جدی پلیس بلگراد روبرو شد.

 

گونسالو ایگواین را نیز باید در این فهرست قرار داد. بازیکن ۳۲ آرژانتینی در حالی از ایتالیا فرار کرد که تعداد جانباختگان این کشور از مرز ۵۰۰۰ نفر عبور کرد و از چین پیشی گرفت. مهاجم یوونتوس با یک هواپیمای اختصاصی فرودگاه تورین را ترک کرد. در فرودگاه به پلیس ها مدرکی نشان داد که در آن تست کرونایش منفی اعلام شده بود، این در حالی بود که بازیکنان یوونتوس اجازه خروج از کشور را به خاطر قرنطینه ایتالیا نداشتند.

 

از طرفی ایگواین نمی‌توانست پرواز مستقیمی به آرژانتین داشته باشد چون کشورش این کار را منع کرده بود. به همین خاطر او ابتدا به فرانسه رفت و سپس به اسپانیا تا بتواند به کشورش بازگردد. این رفتار مهاجم یوونتوس با انتقاد شدید در شبکه های اجتماعی روبرو شد تا جایی که مجبور شد صفحه شخصی‌اش را با ۳ میلیون فالوور در اینستاگرام ببندد. ایگواین نوشت: "شب همگی بخیر. می‌خواهم به اطلاع‌تان برسانم که از این پس در اینستاگرام خود فعالیت نخواهم داشت. خیلی ممنون و روز خوبی داشته باشید". 

 

در حالی که تست کرونای ورزشکاران کشورهای مختلف مثبت اعلام می شود دنیله روگانی، بازیکن یوونتوس نخستین فوتبالیست حاضر در سری آ ایتالیا بود که به کووید ۱۹ مبتلا شد. به او هم تیمی اش بلز ماتویدی هم اضافه شد. به همین خاطر یوونتوس تمام تمهیدات خود را به کار برد تا بیش از این مبتلا نداشته باشد. با این حال باشگاه تورینی به مهاجم آرژانتینی اجازه خروج از کشور را داد. 

 

علاوه بر ایگواین، میرالم پیانیچ و سامی خدیرا هم ایتالیا را ترک کردند. مانند کریستیانو رونالدو که این کار را کرد. البته ستاره پرتغالی دلیل دیگری داشت. او پس از دیدار یوونتوس و اینتر برای بودن در کنار مادر بیمارش به پرتغال سفر کرد. زمانی که بازی های سری آ لغو شد تصمیم گرفت در فونچال بماند. با این حال با توجه به بسته شدن مرزهای ایتالیا مانند بازگشت به این کشور برای انجام بازی ها سخت خواهد شد. این شرایط برای دیگر بازیکنان یوونتوس حاکم است.

 

نیمار، تیاگو سیلوا و ادینسون کاوانی، سه بازیکن پاری سن ژرمن هم تصمیم گرفتند فرانسه را ترک کنند. در حالی دو بازیکن نخست به برزیل سفر کردند که کاوانی به اروگوئه رفت و این سفر را ضرروری خواند. مهاجم پاری سن ژرمن گفت: "امیدواریم شرایط بهتر شود و هر کسی بتواند به جای خود برگردد". بازیکن اروگوئه‌ای پس از آن مطالب مختلفی را در اینستاگرام خود منتشر کرد و وخیم بودن شرایط را نشان داد. همچنین توصیه های لازم را برای پیشگیری از شیوع اعلام کرد. بازیکن ۳۳ ساله نوشت: نه به خاطر من، به خاطر همه... #درخانه می مانم.

 

با توجه به این که مشخص نیست چه زمانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا به پایان خواهد رسید در چنین شرایطی رفتار فوتبالیست ها می‌تواند الگویی برای  شهروندان باشد. با این حال برخی از بازیکنان تصمیم گرفتند توصیه ها را نادیده بگیرند و به کشورهای خود برگردند. این کار نه تنها سلامتی خودشان را به خطر می اندازد بلکه ممکن است موجب شیوع بیشتر کووید ۱۹ شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------