پرسپولیس، ذوب آهن و شهر خودرو مقابل رقبا متوقف شدند/ VAR جنجالی با استفاده از گوشی موبایل



اخبار,اخبار جدید,اخبار
دیدار تیمهای فوتبال پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان با نتیجه تساوی به پایان رسید تا سرخپوشان تهران در سه هفته چهار امتیاز ارزشمند را از دست بدهند.

به گزارش مهر، در یکی از دیدارهای هفته سوم لیگ برتر فوتبال و از ساعت ۱۶:۳۵ امروز پنج شنبه تیم پرسپولیس در مسجد سلیمان به مصاف تیم نفت رفت و این بازي با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

این بازي به نوعی تقابل دو همکار سابق در فوتبال ایران بود. در یک سو یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس قرار داشت و در سوی دیگر مجتبی حسینی سرمربی نفت که در تیم هایی چون صبای قم، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب آهن و تراکتور با هم همکار بودند.

 

شاید به همین خاطر بود که یحیی گل محمدی ترکیب تیمش را نسبت به دو مسابقه گذشته تغییر داد و وحید امیری و احسان پهلوان را از ابتدا در ترکیب قرار نداد.

 

پرسپولیس در این مسابقه با ترکیب حامد لک، محمدحسین کنعانی، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، مهدی شیری، احمد نورالله ی، بشار رسن ، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی و مهدی عبدی وارد زمین شد.

 

بازي دو تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد و دو تیم فرصت چندانی برای گلزنی به دست نیاوردند. خطرناک ترین موقعیت این نیمه، پنالتی (Penalty kick) اعلام شده به سود پرسپولیس بود ولی سیامک نعمتی در دقیقه ۳۹ این پنالتی را به تیرک عمودی دروازه نفت زد و سرخپوشان بهترین شانس گلزنی را از دست دادند.

 

در نیمه دوم که با بارندگی در شهر مسجد سلیمان همراه شده بود، کیفیت فنی بازی تغییر چندانی نکرد و مسابقه جذابیت چندانی نداشت. گل محمدی در ابتدای نیمه دوم احسان پهلوان را به جای مهدی شیری وارد زمین کرد. به این ترتیب سیامک نعمتی که در نیمه نخست در خط هجومی قرار داشت، به دفاع راست رفت و با حضور پهلوان فشار پرسپولیس برای گلزنی بیشتر شد.

 

گل محمدی برای رسیدن به گل در ۱۰ دقیقه پایانی دو تعویض دیگر هم انجام داد و علی شجاعی و آرمان رمضانی را به ترتیب به جای بشار رسن و مهدی عبدی وارد زمین کرد.

 

فشار پرسپولیس برای گلزنی با نزدیک شدن به دقایق پایانی بیشتر شد. در دقیقه ۸۹ علی شجاعی می توانست با ضربه سر دروازه نفت را باز کند که احمد گوهری دروازه بان این تیم به خوبی این ضربه را مهار کرد تا بازی با همان نتیجه تساوی بدون گل تمام شود.

 

با این تساوی، پرسپولیس ۵ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر به رده سوم جدول بعد از گل گهر و استقلال صعود کرد. نفت مسجد سلیمان هم سومین امتیاز خود را از لیگ کسب کرد.

 

ذوب‌آهن و پیکان امتیازات را تقسیم کردند/ تساوی جذاب شهرخودرو و صنعت نفت

دیگر دیدارهای امروز در هفته سوم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود.

 

ذوب آهن برابر پیکان به نتیجه تساوی یک- یک رسیده بود و شهرخودرو هم با همین نتیجه مقابل صنعت نفت متوقف شد. 

 

همچنین بازي سپاهان و تراکتور هم به دلیل بارش شدید برف تبریز به فردا موکول شد.

  

 VAR جنجالی با استفاده از گوشی موبایل

جنجال داوری در بازی دو تیم ذوب آهن و پیکان با اعلام خطای پنالتی برای شاگردان تارتار در نهایت به شکلی عجیبی دنبال شد.

 

 ذوب آهن که زخم خورده از دو بازی قبلی خود و اشتباهات داوری در این دیدارها بود، اینبار در فولادشهر برابر پیکان قرار گرفت. در شرایطی که این دیدار با تساوی یک - یک تا دقیقه 82 دنبال می‌شد، اعلام یک ضربه به سود پیکان تشنج بزرگی در زمین و حتی منطقه فنی دو تیم شکل داد.

 

 این بازی که با دو گلی که ابراهیم صالحی در دقیقه 33 و میلاد جهانی در دقیقه 35 برای دو تیم به ثمر رسانده بودند، دنبال می‌شد در ادامه در صحنه مشکوکی که در محوطه جریمه شکل گرفت داور بازی به علامت پنالتی در سوت خود دمید.

 

سیدرضا مهدوی، داور این بازی که سوتی جنجالی به صدا در آورده بود، باعث خشم بازیکنان ذوبی و کادرفنی ذوب آهن شد. در ادامه تنش شکل گرفته به منطقه فنی روی نیمکت ذوب آهن رفت و رحمان رضایی که پیش از این اعتراض تندی را متوجه داوری بعد از پشت سر گذاشتن دو هفته و اشتباهات داوری دنبال کرده بود، این بار هم اعتراض خود را به این موضوع و اعلام پنالتی علیه تیمش نشان داد. او از داور چهارم و ناظر بازی درخواست داشت که با حضور در کنار دوربین تلویزیونی کنار زمین، صحنه مربوطه را مورد بازبینی قرار داده و اشتباه خود را جبران کند!

 

این در حالی بود که از دو سال قبل زمزمه شکل دادن زیرساخت VAR در فوتبال ایران داغ شده، در نهایت مشخص نشد که به چه دلیل داور بار دیگر با بازگشت به محوطه جریمه ذوب آهن، توپ را در اختیار ذوب آهن قرار داد و از تصمیم خود برای اعلام پنالتی برگشت. تصمیمی که اینبار نیمکت و بازیکنان پیکان را به مرز انفجار رساند و امیر روستایی اولین بازیکنی بود که با اعتراض تند خود، از مهدوی کارت زرد دریافت کرد. مهدی تارتار و دستیارانش روی نیمکت پیکان نیز به اعتراض مشغول بودند و این در حالی بود که اینبار البته داور قصد نداشت تصمیم خود را تغییر دهد و با سوت بازی را به سود ذوب آهن به جریان در آورد.

 

گفته می‌شود داور چهارم و ناظر بازی سهم زیادی در تغییر نظر داور بازی داشته اند و با تماشای تکرار صحنه مربوط به اعلام پنالتی و مشخص شدن اشتباه مهدوی، او را در جریان این اتفاق قرار دادند تا تصمیمش را تغییر دهد. VAR عجیب در فوتبال ایران با استفاده از گوشی موبایل و تماشای صحنه مشکوک در فولادشهر که البته باید دید نظر کارشناسان درباره تصمیم مهدوی چه خواهد بود.

 

VAR ایرانی نه، داور چهارم به اجرای عدالت کمک کرد

مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال ذوب آهن توضیحاتی را در خصوص پنالتی بحث برانگیز پیکان ارائه داد.

 

در جریان دیدار دو تیم ذوب‌آهن و پیکان داور مسابقه در دقایق پایانی بازی یک پنالتی اشتباه به سود پیکان اعرام کرد اما پس از اعتراض بازیکنان ذوب‌آهن و صحبت‌های داور با کمک‌هایش این پنالتی لغو شد و در واقع تصمیم داور برگشت.

 

با توجه به اظهارات گزارشگر بازی این تصور به وجود آمد که داور با دیدن فیلم تکرار صحنه روی دوربین‌های فیلمبرداری تصمیم به برگرداندن پنالتی گرفته اما در واقع اینطور نبوده و کمک داور چهارم باعث شد تا قاضی مدارن تصمیم درست را بگیرد.

 

علی دادفر مدیر رسانه‌ای تیم ذوب‌آهن اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت:‌در این صحنه داور چهارم به داور وسط کمک و اعلام کرد که برخوردی صورت نگرفته است. در تمام سال‌هایی که در فوتبال حضور دارم این اولین بار است که داور چهارم به تصمیم گیری صحیح داور وسط کمک می‌کند. ضمن اینکه بازیکن حریف هم خودش اذعان داشت که برخوردی صورت نگرفته است. مهدی تارتار سرمربی پیکان نیز به همین خاطر از شجاعت داور و کمک او تشکر کرد.

 

ناظر بازی ذوب‌آهن و پیکان: نه تلفن همراه در کار بود نه مانیتور/ کارگروهی داوران باعث اصلاح تصمیم شد

ناظر مسابقه دو تیم ذوب‌آهن و پیکان در هفته سوم لیگ برتر، توضیحاتی را در خصوص برگشت پنالتی تیم مهمان ارائه داد.

 

علیرضا یزدانی در گفت و گو با فارس، در مورد اینکه گفته می‌شود داور مسابقه ذوب آهن و پیکان پس از بررسی صحنه بحث برانگیز پنالتی روی دوربین تلویزیونی، تصمیم خودش را اصلاح کرد، اظهار داشت: اصلا چنین اتفاقی نیفتاد. داور وسط به کنار زمین آمد و با داور چهارم صحبت کرد. اصل قضیه این است که داور چهارم در اصلاح این تصمیم به او کمک کرد. در قضاوت کار گروهی یک اصل مهم است که شاید در فوتبال ایران کمتر به آن توجه شود.

 

ناظر مسابقه ذوب‌آهن و پیکان تصریح کرد: داور وسط از طریق سیستم رادیویی مطلع شد که برخوردی صورت نگرفته، داور چهارم به درستی این مساله را به او اطلاع داد و اصلا مانیتوری وجود نداشت که بخواهند از آن استفاده کنند.

 

یزدانی در مورد اینکه برخی عنوان کردند از طریق تلفن همراه، صحنه پنالتی بررسی شده، گفت: نه، اصلا چنین چیزی نبوده است. من خودم به اتفاقات مشرف بودم. همانطور که اشاره کردم قاضی میدان فقط به کمک داور چهارم تصمیم خودش را اصلاح کرد. در ابتدا تیم ذوب آهن اصرار داشت که صحنه را روی دوربین تلویزیونی ببینند اما این کار خلاف و خارج از قوانین فیفا است. حتی بازیکن تیم پیکان هم به سرمربی خودش اعلام کرد که در این صحنه اصلا برخوردی به وجود نیامد.  خداراشکر بعد از بازی هم همه چیز به خوبی و خوشی تمام شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------