آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

مزایده برای واگذاری مهم‌ترین منابع درآمدزایی فوتبال تا پیش از انتخابات/ آقای درودگر عجله برای چیست؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فدراسیون فوتبال

 

سه آگهی مزایده و فراخوان مشارکت در طرح‌های بازاریابی و اقتصادی فوتبالی در روزهای اخیر روی سایت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال منتشر شده است. سه فراخوان در عجیب‌ترین زمان ممکن و در آستانه انتخابات که نه تنها هر یک از آنها می‌تواند به چالشی اساسی برای رئیس آینده فدراسیون فوتبال تبدیل شود، بلکه عمده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی فوتبال را از اختیار مسئولان بعدی خارج می‌کند.

 

فراخوان عمومی برای شناسایی تأمین کننده توپ مسابقات فوتبال فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹، فراخوان عمومی برای شناسایی مجری بازاریابی هواداری و آگهی مزایده عمومی واگذاری تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال برای سه بازی پیش‌روی تیم ملی، عناوین فعالیت‌هایی است که براساس اعلام سازمان لیگ، پیش از این به عنوان فعالیت‌های زیر نظر سازمان اقتصادی فوتبال ایران معرفی شده بودند و سازمان اقتصادی فوتبال این اراده را دارد که هر یک از اینها را از طریق مزایده به شرکت‌های دیگری واگذار کند. همانطور که پیش از این تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی و اینترنتی را به شرکت دیگری واگذار کرده بود. زمان انتخاب شده برای اعلام این فراخوان‌ها و برگزاری مزایده‌ها تا پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، ابهام‌برانگیزترین بخش ماجراست.

 

چیزی شبیه به مزایده صوری که محمد علی‌آبادی پیش از رفتن از سازمان تربیت‌بدنی برگزار کرد و ساختمان کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی را واگذار کرد و کمیته تا امروز به دنبال پس گرفتن این ساختمان است و همچنان در این راه ناموفق بوده! در فراخوان‌هایی که برای مجری بازاریابی و تأمین توپ داده شده، آخرین زمان برای اعلام آمادگی داوطلبان تاریخ 23 بهمن، یعنی سه روز بعد از ثبت‌نام کاندیداها و یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شده است و در فراخوان واگذاری تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال، 3 اسفند برای زمان بازگشایی پاکت‌ها اعلام شده است.

 

یعنی صادق درودگر می‌خواهد تا پیش از برگزاری انتخابات و مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال، تکلیف سه منبع درآمدزایی فوتبال را با قراردادهایی که با نظر خودش قرار است ببندد، مشخص کند! و چه بسا این قراردادها با اهداف رئیس جدید همخوانی نداشته باشد. بگذریم از اینکه سابقه برگزاری چنین مزایده‌هایی، این هشدار را به همراه دارد که واگذاری‌های اینچنینی، آنقدرها هم خالی از دردسر نیست. جالب‌تر اینکه سازمان لیگ و سازمان اقتصادی فوتبال شرایط چندان سختی را برای حضور در این مزایده‌ها ندارند و مدارک مورد نیاز با انعطاف در نظر گرفته شده است. طوری که سوابق اجرایی و مجوزهای مورد نیاز برای شرکت در این مزایده‌ها کفایت می‌کند.

 

اینطور که از فراخوان‌ها برمی‌آید، صادق درودگر حاضر نیست برای مشخص شدن تأمین کننده توپ، مجری بازاریابی هواداری و واگذاری تبلیغات محیطی منتظر مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال بماند. عجله‌ای که رئیس سازمان اقتصادی فوتبال برای برگزاری این مزایده‌ها دارد، به چه دلیل است؟ آیا سازمان اقتصادی فوتبال هم به جای اینکه در خدمت فوتبال، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد، قرار است خاطره شرکت سبزی را تداعی کند که علی کفاشیان رئیس اول و آخرش شد؟ آیا سازمان اقتصادی فوتبال هم قرار است به نام صادق درودگر باقی بماند و در صورت اعتقاد نداشتن رئیس جدید فدراسیون به این شخص، فعالیت‌های این سازمان هم بی‌اثر شود؟ و سؤال مهم‌تر اینکه آیا این میزان عجله برای برگزاری مزایده‌ها و انجام واگذاری‌ها به خاطر تنگ‌تر کردن همین حلقه انحصاری است که ممکن است در اساسنامه سازمان اقتصادی فوتبال آنطور که باید و شاید محکم بسته نشده باشد؟ سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال به عنوان یک شرکت غیرتجاری و با هیأت مدیره‌ای با زمان نامحدود در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است که از قید عنوان غیرتجاری برای این شرکت، به وضوح مشخص است که مسئولان سازمان لیگ و هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال کوچکترین دورنمایی برای این شرکت متصور نبوده‌اند! از همان ابتدا هم این نقد به سازمان اقتصادی وارد بود که چیزی خواهد شد شبیه به شرکت سبزی که کفاشیان تأسیس کرده بود و به جای اینکه شرکتی برای فوتبال باشد، برای کفاشیان بود و بعد از رفتن او هم فاقد اعتبار شد.

 

حالا هم چون این پیش‌بینی و شائبه وجود دارد که سازمان اقتصادی فوتبال با آمدن رئیس جدید اعتبار خود را از دست بدهد، مدیرانش برای در دست داشتن اختیاراتی چون تأمین توپ، اجرای بازاریابی هواداری و تبلیغات محیطی، تا پیش از آمدن رئیس جدید دست به کار شده‌اند.

 

 ایران/بهناز میرمطهریان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------