گلشید امیدیان: صداوسیما به ورزشکاران زن احترام بگذارد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,گلشید امیدیان

 

چند روز پیش ویدئویی چند ثانیه‌ای از گلشید امیدیان، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان در فضای مجازی منتشر شد که واکنش کاربران را به همراه داشت. در این ویدئو، ملی‌پوش بسکتبال با تعجب از ممانعت مأمور حراست سازمان صدا و سیما از ورودش صحبت کرد. ماجرا از این قرار است که دوشنبه گذشته امیدیان به همراه کیمیا یزدیان، دیگر ملی‌پوش بسکتبال بانوان به برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه اول صدا و سیما دعوت شده بود اما حراست این سازمان به دلیل نوع پوشش مانع از ورود این بازیکن شد.

 

گرچه ممانعت از ورود میهمانان خانم به دلیل نوع پوشش، پیش از این هم سابقه داشته است اما با مشاهده ویدئو مورد اشاره، به نظر می‌رسد نوع پوشش این بازیکن مشکلی نداشته است.

 

گلشید امیدیان درخصوص انتشار این ویدئو به خبرنگار «ایران» گفت: «ویدئویی که منتشر شد، در صفحه شخصی‌ام بود که گویا یکی از خبرنگاران آن را از صفحه شخصی‌ام برداشته و منتشر کرده است. به دلیل پخش این ویدئو عصبانی و کلافه بودم. البته قصد ندارم که این موضوع را دنبال و در مورد انتشار ویدئو صحبت کنم اما امیدوارم که دیگر چنین اتفاقی نیفتد. باید به حریم خصوصی همدیگر احترام بگذاریم.»

 

او در مورد ماجرا هم توضیح داد: «من را به برنامه صبح بخیر ایران دعوت کرده بودند اما زمانی که به در ورودی سازمان صداوسیما مراجعه کردم، مأمور حراست این سازمان مانع ورودم شد. وقتی دلیلش را پرسیدم، گفتند که حجاب شما مشکل دارد و اجازه ندارید وارد سازمان شوید. دلیل آنها برای راه ندادن من به صداوسیما خیلی عجیب بود چرا که حجاب من هیچ مشکلی نداشت.»

 

بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان بیان داشت: «حراست صدا و سیما شلوار من را نامناسب دانست در صورتی که شلوار من هیچ مشکلی نداشت. نمی‌دانم که برای حضور در سازمان صداوسیما باید چه شلواری می‌پوشیدم؟ پوششم کاملاً مناسب بود. دوبار به حراست سازمان گفتم که بگذارید از سازمان بیرون بروم اما آنها گفتند که باید مدیر حراست سازمان با دوربین پوشش شما را ببیند. پس از آن یکی از مأموران حراست تماس گرفت و گفت که شلوارش تنگ است و همان مأمور به من گفت که اجازه ورود نداری.

 

اما واقعاً مانتوی من گشاد و بلند بود و شلوارم دیده نمی‌شد. در هر حال هیچ بحثی با آنها نکردم و واکنشی هم نشان ندادم و از سازمان بیرون آمدم. کیمیا یزدیان همبازی‌ام در تیم ملی آن فیلم را از من گرفت. برای او هم این موضوع خنده‌دار و عجیب بود. البته یزدیان از در دیگری وارد شده بود و من از در دیگری قصد ورود داشتم که با ممانعت مأمور حراست مواجه شدم.»

 

او با اشاره به دلایل مأمور حراست صدا و سیما، صحبت‌هایش را ادامه داد: «یکی از مأموران حراست به من گفت که چون قد شما بلند است، بیشتر توی چشم هستی. ولی واقعاً حجاب من کامل بود و حتی برای ورود به برنامه با خودم هدبند هم برده بودم تا به سرم ببندم و پوششم مشکلی نداشته باشد.»

 

امیدیان درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه مگر هنگام دعوت درباره پوشش به شما تذکرات لازم را نداده بودند؟ چنین پاسخ داد: «بله صحبت می‌کنند و می‌گویند که باید چه پوششی داشته باشیم. با من هم صحبت کردند اما اصلاً صحبتی از شلوار تنگ نشد. من هم تمام مواردی که تأکید کرده بودند را انجام دادم. انتظار من از مسئولان این است که بیشتر به ورزش خانم‌ها اهمیت دهند. بهتر است وقتی مسئولان برنامه‌ای تصمیم می‌گیرند خانمی را دعوت کنند، به ورزشکار احترام بگذارند و آدم‌ها را کوچک نبینند. نمی‌گویم که تنها به خود من به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش احترام بگذارند، آنها باید به همه مردم احترام بگذارند.»

 

بلندقدترین بسکتبالیست زن ایران با قد ۱۹۳سانتیمتر با اشاره به اینکه آن اتفاق تمام شد و دیگر به آن فکر نمی‌کنم، افزود: «برای من مهم نیست که به صدا و سیما دعوت شوم. اگر مجدداً با من تماس بگیرند و دعوتم کنند شاید به این راحتی قبول نکنم. من ساعت پنج و نیم از خواب بلند شدم و ساعت 6 و نیم به سمت صدا و سیما راه افتادم و یک ربع به هفت آنجا بودم. ساعت 9 تمرین داشتم و پس از راه ندادن، به سمت محل تمرین حرکت کردم. برای من مهم نبود و حتی به این موضوع فکر هم نکردم.»

 

این بازیکن ملی‌پوش در پایان گفت: «بازی‌های لیگ بسکتبال در حال برگزاری است و تیم ما (گروه بهمن) در جمع 4 تیم برتر قرار گرفت و مرحله نیمه نهایی را هم با موفقیت پشت سر گذاشتیم. چهارشنبه هفته جاری اولین بازی فینال است که به صورت دو از سه برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم قهرمان لیگ برتر شویم.»

 

 

محمد محمدی سدهی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------