علی نژاد: استفاده از مربی خارجی ممنوع نیست



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی نژاد
معاون وزیر ورزش گفت: تاکید وزارت ورزش بر استفاده از مربیان ایرانی است؛ اگرچه بارها گفتیم در حوزه ملی اگر نیاز به حضور مربیان خارجی بود، با شرایط خاص این اتفاق بررسی خواهد شد. 

به گزارش ورزش سه ، مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره این مجمع گفت: امروز مجمع عادی سالیانه فدراسیون تیراندازی با کمان را داشتیم. رییس فدراسیون گزارش جامعی را درباره عملکرد در سال 98 ارائه کردند. همچنین خزانه دار و حسابرس گزارش های مالی را دادند. مجموعه تیروکمان خدا را شکر از انضباط مالی خیلی خوبی برخوردار بوده و این فدراسیون توانسته با وجود افزایش هزینه ها، بودجه خود را مدیریت کند. در دو سال اخیر فدراسیون بدهی جاری نداشته و از گذشته برخی بدهی ها وجود داشته که بخشی از آن ها نیز پرداخت شده است.

 

وی افزود: در حوزه فنی و عملکردی هم فدراسیون تیروکمان سال گذشته یک سهمیه گرفته و هنوز این فرصت را دارد که در خردادماه سال 1400 بتواند در حوزه تیمی سهمیه بگیرد. تیروکمان در بازی های آسیایی اینچئون 2014 مدال طلا گرفت و این توقع هم از این مجموعه فدراسیون وجود دارد تا دوباره به روزهای اوج خود برسد.

 

معاون وزیر ورزش درباره برگزاری دادگاه رسیدگی به تعلیق جودوی ایران و پیش بینی او از نتیجه این دادگاه گفت: پیش بینی محاکم قضایی بسیار دشوار است. آن چیزی را که وظیفه فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می دانستیم، این بود که از حقوق جودوی ایران دفاع کنیم. ما اعتقاد داریم این تعلیق ظالمانه است و با مبانی بین المللی مغایرت دارد. شواهد لازم برای تصمیمی که گرفتند، وجود ندارد. ابتدا این اعتراض به فدراسیون جهانی داده شد و سپس به دادگاه عالی ورزش شکایت کردیم. البته قرار بود این دادگاه در فروردین سال جاری تشکیل شود که به خاطر کرونا به امروز منتقل شد. ما سعی کردیم در کنار کمیته ملی المپیک هزینه های دادرسی که هزینه های گزافی هم بود را به فدراسیون پرداخت کنیم. جلسات متعددی هم برای هماهنگی برگزار شد و شهود ما نیز که آقایان سجادی، داورزنی و زارعیان هستند نیز به این دادگاه رفته اند. از سوی دیگر هم آقای ویزر، رییس فدراسیون جهانی در لیست بود. به هر حال امیدواریم نتیجه این دادگاه به سود جودو و ورزش ایران باشد.

 

علی نژاد در پاسخ به این سوال که اگر رای دادگاه CAS به نفع ایران نباشد چه اتفاقی رخ می دهد، عنوان کرد: برای ورزش ایران که اتفاق خاصی نمی افتد و این موضوع به جودو مرتبط است. بدیهی است که اگر رای دادگاه به نفع ایران نباشد، این تعلیق ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی درباره وضعیت اردوی تیم های ملی به خاطر شیوع ویروس کرونا گفت: ما یک مجوز کلی از ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت گرفتیم که اردوهای تیم های ملی را آغاز کنیم. هر فدراسیونی که پروتکل را آماده کند و به فدراسیون پزشکی ارسال کند، با تایید ستاد مقابله با کرونا می تواند اردوهای خود را آغاز کند. ما منعی برای شروع اردوها نداریم و خود فدراسیون ها باید پا پیش بگذارند و اقدام کنند.

 

معاون وزیر ورزش درباره گلایه های محمد بنا و الهام هاشمی، سرمربیان کشتی و تیراندازی گفت: تاکید وزارت ورزش بر استفاده از مربیان ایرانی است؛ اگرچه بارها گفتیم در حوزه ملی اگر نیاز به حضور مربیان خارجی بود، با شرایط خاص این اتفاق بررسی خواهد شد. این حرف به این معنا نیست که هیچ مربی خارجی در ایران نباشد و بیشتر بستگی به صلاحدید فدراسیون ها دارد. آقای بنا و خانم هاشمی سرمایه های ایران هستند و اعتقاد دارم فدراسیون های مربوطه هم حواسشان به آن ها هستند. قبلا هم گفته بودم خود آقای دبیر با توجه به تسلطی که به اوضاع دارند، می تواند موضوع را اداره کند. تصمیم هم بر این شد که بنا کارش را ادامه دهد. درباره خانم هاشمی هم من بررسی می کنم تا اگر مشکلی بود، آن را حل کنیم.

 

علی نژاد در پایان درباره تجمع اهالی بولینگ و بیلیارد مقابل وزارت ورزش افزود: ما نمی توانیم فراتر از قانون کار کنیم و توقع داشته باشیم. هر اعتراضی باید در چارچوب قانون باشد. فردی که رییس می شود، باید 4 سال رییس باشد. اسکندری با قرار دادسرا 6 ماهی نمی توانست در فدراسیون باشد و آن دوره تمام شد و او سر کارش برگشت. پرونده ای در دادسرا در حال بررسی است. تا زمانی که اسکندری محکومیت قضایی نداشته باشد، هیچ کدام از اتهامات قابلیت اجرا توسط وزارت ورزش ندارد. اعتراض اخیر را من با پایه و درست نمی بینم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------