معماهای زمستان



 استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

با پایان مسابقات نیم‌فصل اول لیگ فوتبال ایران، تحرکات باشگاه‌ها برای یارگیری در پنجره زمستانی آغاز خواهد شد. با نزدیک شدن به این فضا در طول روزهای گذشته شایعات زیادی در مورد جابه‌جایی بازیکنان مختلف و به ویژه آنهایی که در تیررس باشگاه‌های بزرگ هستند منتشر شده است. به‌طور کلی اما می‌توان نگاهی گذرا به سوژه‌های جذاب این پنجره انداخت؛ بازیکنانی که به دلایل مختلف شانس خبرساز شدن در نقل‌وانتقالات پیش‌رو را دارند.

 

رشید مظاهری: او سرنوشت بسیار عجیبی در استقلال داشت. دروازه‌بانی که ابتدای فصل گذشته در قامت ناجی به جمع آبی‌پوشان پیوست، در ادامه روزهای پرفراز و فرودی را پشت سر گذاشت و جایگاهش را به‌طور کامل از دست داد. مظاهری که اواخر فصل گذشته در استقلال نیمکت‌نشین شد، در پایان فصل به مرز جدایی از این تیم رسید و حتی قراردادش را هم فسخ کرد، اما در نهایت ترجیح داد بماند.

 

رشید امسال با غضب فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال مواجه شده و در تمامی مسابقات از فهرست ۱۸ نفره تیم خط می‌خورد. بنابراین به نظر می‌رسد او چاره‌ای جز جدایی نداشته باشد. در مورد تیم بعدی رشید گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد و بعضا حتی از یک انتقال جنجالی به پرسپولیس سخن گفته می‌شود. تازه‌ترین شایعه هم این است که مظاهری و یک بازیکن دیگر استقلال با صالح حردانی، دفاع راست فولاد معاوضه خواهند شد.

 

رضا اسدی: یکی از پرسروصداترین خریدهای تابستان امسال بود که فقط فرآیند مذاکراتش با پرسپولیس چیزی حدود یک ماه طول کشید. اسدی، هم درخواست مالی بالایی داشت و هم به انعقاد قراردادی بیشتر از یک فصل رضایت نداد. در این شرایط انتظارات زیادی از او وجود داشت. از قضا یحیی گل‌محمدی هم به سرعت اسدی را در ترکیب اصلی قرار داد، اما او موفق نشد توقعات را برآورده کند. کسی که وارث پیراهن شماره هشت احمد نوراللهی شده بود، هر بازی که می‌گذشت ناامیدکننده‌تر ظاهر می‌شد.

 

این شرایط تا جایی ادامه یافت که در حال حاضر اسدی در پرسپولیس نیمکت‌نشین شده و بعضا فقط در دقایق پایانی به میدان می‌رود، هرچند همین نمایش‌های کوتاه او هم با انتقادات فراوانی مواجه می‌شود. با این شرایط احتمال اینکه اسدی نیم‌فصل دوم در پرسپولیس نماند وجود دارد. شاید هم سرخ‌ها روی معاوضه این بازیکن با یک مهره کارآمد نظر داشته باشند. به هر حال اسم اسدی ممکن است برای برخی باشگاه‌ها جذابیت داشته باشد.

 

ارسلان مطهری: یکی از علامت سوال‌های لیگ بیست‌ویکم وضعیت عجیب ارسلان مطهری است. او در دو فصل گذشته یکی از اضلاع مثلث خط حمله استقلال بود و به سهم خودش عملکرد موفقیت‌آمیزی هم در این تیم داشت. وقتی جدایی شیخ دیاباته و مهدی قائدی قطعی شد، طبیعتا جا برای ارسلان باید بازتر می‌شد، اما اتفاقی که رخ داده دقیقا برعکس است و این بازیکن به مراتب کمتر از گذشته به میدان می‌رود.

 

مطهری این فصل به یک نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شده و کار به جایی رسیده که در بازی با مس رفسنجان حتی بین پنج تعویض فرهاد مجیدی هم قرار نگرفت. طبیعی است که در این شرایط زمزمه جدایی او و انتقالش به یک تیم دیگر مطرح شود. با این وجود مطهری فعلا این حرف و حدیث‌ها را تکذیب کرده و گفته علاقه‌ای برای رفتن از جمع آبی‌پوشان ندارد. در استقلال به نظر می‌رسد جدایی بابک مرادی و سعید مهری قطعی شده است.

 

رامین رضاییان: نقل قولی از او منتشر شده است در مورد اینکه علاقه دارد به زودی به پرسپولیس برگردد و زیرنظر یحیی گل‌محمدی کار کند. به‌طور کلی وضعیت رضاییان در لیگ قطر خوب نیست. او برای السیلیه توپ می‌زند که با اختلاف در قعر جدول لیگ ستارگان قرار گرفته است. مدیران السیلیه از وضعیت تیم‌شان راضی نیستند و تلاش می‌کنند سهمیه محدود لژیونرها را به جذب بازیکنان بهتری اختصاص بدهند. این مساله وضعیت رضاییان را هم به خطر می‌اندازد.

 

از سوی دیگر او دوران خوب و موفقی در پرسپولیس داشت و از آنجا به تیم ملی هم رسید. در نتیجه طبیعی است که اگر بتواند رضایت‌نامه‌اش را بگیرد، راغب به حضور دوباره در جمع سرخ‌پوشان باشد. یکی از نقاط ضعف پرسپولیس در سال‌های اخیر پست دفاع راست بوده و همین مساله باعث شده قرمزها از شایعه بازگشت رضاییان استقبال کنند، هرچند در این مدت هم سطح فنی این بازیکن به وضوح پایین آمده و هم زندگی شخصی او آلوده به حواشی عجیبی شده است.

 

رضا قوچان‌نژاد: مهاجم ۳۴ ساله و پیشین تیم ملی کشورمان همیشه یک گزینه جذاب برای تیم‌های ایرانی بوده است. طی سال‌های گذشته باشگاه‌های زیادی تلاش کردند گوچی را جذب کنند، اما او و همسرش زندگی در خارج از کشور را ترجیح می‌دادند. با این حال امروز شرایط فرق کرده است. قوچان‌نژاد در پایان فصل گذشته از زووله هلند جدا شد و از آن زمان تا امروز بدون تیم مانده است.

 

در شرایطی که به واسطه ماه‌ها خانه‌نشینی شایعات زیادی در مورد بازنشستگی این بازیکن سر زبان‌ها افتاده بود، خود رضا اعلام آمادگی کرد که به تیمی در لیگ برتر ایران ملحق شود. در این زمینه البته مشکلاتی هم وجود دارد؛ اینکه سن قوچان‌نژاد بالاست، او از فرم ایده‌آل فاصله گرفته و نیز احتمالا درخواست عقد قرارداد دلاری خواهد داشت.

 

دنياي اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------