وزارت‌علوم: از دانشجویی که بابت قطعی برق، امتحان نداده، باید دوباره امتحان گرفته شود



امتحانات به صورت مجازی،اخبار دانشسگاه،خبرهای دانشسگاه
معاون آموزشی وزارت علوم درباره دانشجویانی که به علت خاموشی‌های رخ‌داده طی روزهای اخیر نتوانستند امتحان بدهند، توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر دانشجویان نتوانند به علت قطعی برق در امتحانات شرکت کنند، استادان باید مجدد از آنها امتحان بگیرند.

 

او تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا چاره‌ای جز استفاده از آموزش‌های الکترونیکی نداریم.

 

خاکی صدیق افزود: در ترم جاری انتظار داشتیم که بخشی از امتحانات پایان ترم را به شیوه حضوری برگزار کنیم و در این خصوص نامه‌ای را به تمامی دانشگاه‌ها برای آمادگی‌شان هم ابلاغ کرده بودیم اما به علت رخداد پیک چهارم کرونا همه امتحانات به صورت مجازی در عمده دانشگاه‌ها برگزار خواهند شد.

 

او تصریح کرد: در شهرهای آبی و زرد که نیازی به تردد دانشجویان در بین شهرها وجود نداشته باشد، می‌توانند امتحانات را حضوری برگزار کنند که بخش عمده‌ای از آن را شامل می‌شود.

 

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: قطعی برق بحث جدیدی بوده که خارج از اراده وزارت علوم و دانشگاه هاست؛ بنابراین از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواستیم به عنوان مسئولان برگزاری امتحانات سازوکاری بیندیشند تا دانشجویانی که به علت قطعی برق به مشکل برخورد می‌کنند بتوانند به سامانه‌های دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهند.

 

خاکی صدیق با بیان این‌که باید در دانشکده یا دانشگاه‌ها مرجعی تعیین شود تا درخواست دانشجویان را در زمان قطعی برق بررسی کند، تاکید کرد: اگر دانشجویان نتوانند به علت قطعی برق در امتحانات شرکت کنند، اساتید موظف هستند مجدد از آنها امتحان بگیرند.

 

او اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های ارسال شده به دانشگاه‌ها در ترم گذشته خواستار این موضوع شده بودیم که آزمون پایان ترم نباید تعیین‌کننده نمره نهایی دانشجو باشد بلکه ارزیابی مستمر باید صورت پذیرد.

 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: اگر اعضای هیئت علمی ارزیابی‌های مستمر را به صورت مداوم انجام دهند، می‌توانند نمره آن را در آزمون پایان ترم دانشجو لحاظ کنند.

 

خاکی صدیق افزود: اساتید نحوه مکانیزم ارزشیابی دانشجویان را تعیین می‌کنند و آنها می‌توانند در زمان بروز مشکلات از دانشجویان آزمون‌های چند مرحله‌ای بگیرند، اما اگر دانشجویان نتوانستند به علت قطعی برق در امتحانات پایان ترم شرکت کنند دانشگاه‌ها موظف به برگزاری مجدد آزمون هستند.

 

او درباره واکسیناسیون قشر دانشگاهی گفت: با وزارت بهداشت رایزنی‌هایی را در خصوص واکسیناسیون دانشجویان انجام داده‌ایم؛ چراکه مراکز آموزشی به علت اهمیتی که در آموزش حضوری دارند باید برای واکسیناسیون محصلان تا مهر و بازگشایی دانشگاه‌ها تلاش کنند.

 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: طی ۳ ترم گذشته به ناچار آموزش‌های الکترونیکی را در پیش گرفتیم که مزایایی برای سیستم آموزشی داشته است، اما آموزش‌ها را باید به شیوه ترکیبی یعنی حضوری و مجازی ادامه دهیم و با توجه به زیرساخت‌های متفاوتی که در دانشگاه‌ها داریم، ارائه آموزش‌های الکترونیکی طبیعتا در برخی از مکان‌ها ممکن است با ضعف‌هایی روبه‌رو شود که امیدواریم با آموزش ترکیبی این مشکل را جبران کنیم.

 

خاکی صدیق در پایان گفت: دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی در بیشتر دانشگاه‌ها برگزار نشده و این عقب‌ماندگی ممکن است برای دانشجویان و استادان مشکلاتی را ایجاد کند که امیدواریم با واکسیناسیون دانشجویان از اول مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------